در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

۳۰ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

این یکی از مواردی است که همه ما باید انجام دهیم ، اما هرگز واقعاً نمی خواهیم آن را انجام دهیم. در واقع ، در طول سال ها ، بیش از آنچه که بتوانم حساب کنم ، س readerالات خوانندگان در مورد نظافت ، سازماندهی و شستشوی مواد مخدر دریافت کرده ام. به نظر می رسد که همه ما می خواهیم خانه ای مرتب و منظم داشته باشیم ، اما همه ما دقیقاً نمی دانیم که چگونه به آنجا برویم و مطمئناً با سرعتی که دوست داریم ، نیستیم.

بخاطر داشته باشیم که زندگی شلوغ است و هیچ یک از ما نمی خواهیم تمام وقت خود را صرف تمیز کردن کنیم. حتی در حالی که به دلیل بیماری همه گیر COVID-19 در حال حاضر هر فرد در خانه است ، من مطمئن هستم که حتی بیشتر از این برای تمیز کردن وجود دارد ، اما شما هنوز هم مجبور نیستید تمام وقت خود را صرف این کار کنید. بنابراین بیایید بفهمیم چگونه با یک برنامه مقابله می کنیم.

آیا شما هیجان زده هستید؟ میدانم که هستم!

پس بیایید شروع کنیم!

نحوه ایجاد یک برنامه تمیز کردن که برای شما مناسب باشد
اول ، برای شما که مطمئن نیستید چه برنامه ای برای تمیز کردن است ، بگذارید آن را برای شما تجزیه کنم. یک برنامه تمیز کردن اساساً فقط یک برنامه روزانه ، هفتگی یا ماهانه برای تمیز کردن خانه خود است. این کار می تواند به سادگی یک کار اصلی در روز باشد یا به همان اندازه پیچیده ای که یک صفحه گسترده برای همه کارهای خانه داری که باید طی یک سال انجام شود ، پیچیده است.

واقعاً به خود شما بستگی دارد.

اگر ایده ایجاد هر نوع برنامه تمیز کننده طاقت فرسا به نظر می رسد ، سعی کنید نگران نباشید - قول می دهم آنقدرها که به نظر می رسد بد نیست. در واقع ، همانطور که در زیر خواهید دید ، می توانید این کار را در سه مرحله آسان انجام دهید!

هدف از این برنامه این نیست که احساس گناه کنید یا مجبور شوید کارهای بیشتری انجام دهید ، بلکه در واقع رفع گناه و ایجاد روالی است که به شما آزادی بیشتری و استرس کمتری می دهد. دانستن اینکه شما یک برنامه کار پذیر و قابل کنترل برای مقابله با آن غرق های چسبنده و کمدهای گرد و غبار دارید ، باعث می شود که در طولانی مدت ایده نظافت منزل بسیار طاقت فرسا نباشد.

پس تحملم کن ما میتونیم این کارو انجام بدیم. قول میدهم.

مرحله 1: یک لیست وظایف اصلی ایجاد کنید
قبل از تصمیم گیری در مورد زمان تمیز کردن ، ابتدا باید بدانید که چه چیزی و چند بار تمیز کنید. بنابراین قبل از اینکه بتوانید یک برنامه تمیز کردن متناسب با زندگی و برنامه خود ایجاد کنید ، باید نیازهای خانه و نظافت خود را ارزیابی کنید. یک برنامه تمیز کردن برای یک زوج بدون فرزند که در یک آپارتمان 1 خوابه زندگی می کنند با یک برنامه تمیز کردن برای یک مادر 5 ساله که در یک خانه 4 خوابه زندگی می کند بسیار متفاوت است!

مرحله 2: بهترین برنامه را برای خود انتخاب کنید (یکی را انتخاب کنید)
مورد بعدی که باید انجام دهید این است که بفهمید کدام نوع برنامه تمیز کردن برای زندگی و برنامه شما بهتر خواهد بود. آیا شما فردی هستید که می خواهید هر روز کمی کار انجام دهید ، یا ترجیح می دهید یک باره با آن مقابله کنید تا مجبور نباشید برای بقیه هفته در مورد آن فکر کنید؟ آیا تمام وقت کار می کنید یا در طول روز در خانه هستید؟ آیا در خانه بچه های کوچکی دارید یا بچه هایتان آنقدر بزرگ هستند که بتوانند بخشی از مسئولیت ها را بر عهده بگیرند؟

هیچ یک "راه درست" برای نگهداری از خانه وجود ندارد و هیچ برنامه تمیزکاری جهانی وجود ندارد که متناسب با نیازهای هر خانوار باشد. در نهایت شما باید وقت بگذارید و تعیین کنید که چه نوع برنامه ای واقعاً واقعی و قابل انجام برای نیازهای شما باشد. در حالی که باید وقت خود را برای بررسی تمام برنامه های زیر اختصاص دهید ، اما فکر نکنید که باید همه آنها را انجام دهید. در عوض ، برنامه ONE را که به نظر می رسد بهترین گزینه خواهد بود انتخاب کنید و مدتی آن را امتحان کنید. اگر از آن متنفر باشید ، همیشه می توانید چیز دیگری را امتحان کنید!

در اینجا خلاصه ای از رایج ترین گزینه ها آورده شده است:

گزینه A: سرعت تمیز کردن روزانه
اگر مثل من هستید و وقتی خانه تان به هم ریخته باشد کار سختی دارید ، این ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. من شخصاً دریافته ام که هر روز در حال تمیز کردن سرعت خود هستم و اوضاع را مرتب مرتب و مرتب نگه می دارم تا معمولاً نیازی به تمیز کردن عمیق اغلب نباشد. وقتی این برنامه را دنبال می کنم ، هر روز حدود 60-75 دقیقه به تمیز کردن ، بین کارهای روزانه و انجام 1 یا 2 کار هفتگی در روز می پردازم. من از لیست های قابل چاپ روزانه و هفتگی قابل چاپ برای کمک به من در مسیر درست استفاده می کنم.

گزینه B: جلسات به موقع
این نوع طرح نظافت لیست اصلی کارهای هفتگی را دنبال می کند. شما هر روز زمان مشخصی را اختصاص می دهید - در حالت ایده آل 45-90 دقیقه - تا بتوانید در لیست قرار بگیرید. وقتی تایمر به صدا در می آید ، می ایستید و کارتان را برای روز تمام می کنید. روز بعد ، تایمر را دوباره تنظیم می کنید و همان جایی را که روز قبل متوقف کرده اید ، برمی دارید.

گزینه C: هر روز یک اتاق یا یک کار اصلی
این نوع برنامه تمیز کردن ، کارهای خاصی را برای انجام هر روز کنار می گذارد. به عنوان مثال ، تمیز کردن حمام در روز دوشنبه ، انجام لباس های شسته شده در روز سه شنبه ، جاروبرقی در روز چهارشنبه ، و غیره. زمان صرف تمیز کردن هر روز بر اساس وظیفه تعیین شده برای آن روز متفاوت خواهد بود.

گزینه D: همه چیز در یک روز
این نوع برنامه همه چیز را برای یک روز تمیز کردن طولانی در هر هفته ذخیره می کند. اگر در طول هفته کار می کنید و ترجیح می دهید آخر هفته ها تمیز کنید ، یا اگر بچه هایتان بزرگتر هستند و همه برای انجام سریع همه کارها تلاش می کنند این گزینه می تواند گزینه خوبی باشد. برای این نوع برنامه ها ، فقط می توانید 2-3 وظیفه ماهانه ، سه ماهه و سالانه انتخاب کنید تا با هر روز تمیز کردن کنار بیایید.

یک ایده جالب برای خانواده های دارای 

بچه های بزرگتر این است که یک عرشه کارت بردارند و یک کار را روی هر کارت بنویسند. در یک روز تمیز کردن ، کارت ها عوض می شوند و به هر یک از اعضای خانواده تعلق می گیرد. سپس آن عضو خانواده وظیفه تکمیل وظایف کارتهای خود را بر عهده دارد ، یا اینکه می تواند برای بدست آوردن کارهای مختلفی که ترجیح می دهند تجارت کند.

مرحله 3: برنامه خود را پر کنید
این یک مرحله آسان است!

وقتی مشخص کردید که چه نوع طرح نظافت برای خانواده شما بهتر جواب می دهد ، وقت آن است که برنامه خود را ایجاد کنید!

از تقویم های زیر برای برنامه ریزی روزهای تمیز کردن خود استفاده کنید و همچنین وظایف ماهانه ، سه ماهه و سالانه را که باید بخاطر بسپارید ، ثبت کنید. یا اگر برنامه های دیجیتالی را ترجیح می دهید ، می توانید از گزینه های دیگری مانند Google Calendar ، iCalendar برای Mac یا حتی در برنامه ریز نظافت آنلاین مانند chorebuster.net استفاده کنید.

اگرچه ممکن است در ابتدا بسیار دلهره آور به نظر برسد ، اما ایجاد یک برنامه تمیز کردن که برای خانه و زندگی خانوادگی شما مناسب باشد ، می تواند به محض اینکه کار را شروع کنید ، کاملاً آزاد کننده باشد. ناگهان به جای یک آشفتگی بزرگ و دلهره آور پیش روی شما ، یک برنامه عملی برای مراقبت از آن وجود دارد.

چه زمانی و چگونه می توانید برنامه جدید خود را اجرا کنید
بنابراین ، چه زمانی و چگونه باید از برنامه خود استفاده کنید؟ توصیه من این است که یک روز را انتخاب کنید تا جایی شروع شود که خیلی زیاد اتفاق نمی افتد. جایی که وقت اضافی کمی برای تمرکز روی وظیفه پیش رو و شروع برنامه جدید برنامه تمیزکاری خود خواهید داشت.

اگر بچه ها درگیر این موضوع هستند ، شاید این کار را با پخش موسیقی ، پادکست سرگرم کننده یا پذیرایی از همه با یک کاسه بستنی پس از اتمام کار خود ، یک چیز جالب جدید کنید!

اگر عاشق این منبع هستید ، مطمئن شوید که کتابخانه دیجیتال ما از ابزارها و منابع مفید برای تمیز کردن سریع تر ، کنترل بودجه ، سازماندهی برنامه خود و قرار دادن غذا روی میز راحت تر از گذشته است.

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

تمیز کردن عمیق یک یا دو بار در سال بسیار متفاوت از تمیز کردن روزمره قدیمی است. (برای نکات تمیز کردن روزانه ، برنامه تمیز کردن سرعت من را بررسی کنید!) این فرصت شماست که از تمام مناطق غافل شده ، دور از چشم و خارج از ذهن مراقبت کنید ، مواد آلرژی زا را کاهش دهید ، بهم ریختگی را به حداقل برسانید و خانه شما پناهگاه است.

برای این فرآیند ، پیدا کردن یک سیستم تمیز کردن کل خانه از بالا به پایین و نه اتاق به اتاق مفید است ، بنابراین همه گرد و غبار و آوارهایی که در طول مسیر به هم می خورد یک بار برای همیشه پاک شود در یک رفت و برگشت نهایی. احتمالاً چه مدت طول خواهد کشید به بزرگ بودن و کثیف بودن خانه شما بستگی دارد ، اما متوجه می شوم که برای تهیه آن در کل لیست ، معمولاً دو روز کامل طول می کشد. روز اول قبل از تمیزکاری ، سپس انجام مناطق Top و Mid-to-Top سپری می شود ، در حالی که روز دوم پایان مناطق Mid-to-Bottom & Floor است.

آیا آماده بیرون آمدن از بطری اسپری و شروع به تمیز کردن هستید؟

باید توجه داشته باشید که این لیست کارهای زیادی را در آشپزخانه انجام نمی دهد. نگران نباش .... من فراموش نکردم برای آشپزخانه خود کمک می خواهید؟ نکات تمیز کردن عمیق آشپزخانه را از اینجا دریافت کنید. در حال حاضر بیایید فقط ظرف ها را بشوییم و پیشخوان ها را مثل معمول بشویم و پس از تمیز کردن عمیق بقیه خانه ، نگران آشپزخانه باشیم.

چگونه خانه خود را از بالا به پایین تمیز کنیم
بدون آگاهی بیشتر ، در اینجا راهنمای نهایی ما در مورد چگونگی تمیز کردن خانه خود از بالا به پایین آمده است:

1. پیش تمیز کنید
هدف از پیش تمیز کردن به سادگی پاکسازی بی نظمی سطح و اشیاpla بی جا است تا در حین حفاری و انجام کمی بیشتر عمیق از آنچه که معمولاً انجام می دهید ، خانه شما مانند یک منطقه کاملاً ویران نشده احساس نشود. اگر واقعاً بخواهید می توانید از این مرحله صرف نظر کنید ، اما از آنجا که مجبورید آن را انجام دهید ، ممکن است ابتدا آن را انجام دهید.

سر و صدا در سرتاسر خانه را بردارید - تهیه یک سبد یا جعبه برای هر یک از اعضای خانواده به خوبی کار می کند. اتاق به اتاق بروید و وسایل بی جا را برداشته و در جعبه مناسب قرار دهید ، سپس جعبه وسایل خود را به هر یک بدهید تا آنها را کنار بگذارد.
ظرف ها را بشویید و کنار بگذارید
پیشخوانهای آشپزخانه را پاک کرده و پاک کنید
2. منطقه برتر {هر چیزی بالای سر شما}
این منطقه شامل نقاط بلندی غالباً غفلت شده در تاقچه های فراموش شده منزل ، پنجره های بلند ، پنکه های سقفی ، وسایل روشنایی و دریچه های هوا است. در حالی که آنجا هستید ، حتما فیلترها را عوض کرده و لامپ ها را جایگزین کنید!

تاقچه های بالای گرد و غبار یا بالای کابینت ها
تمیز کردن هوا
پنکه های سقفی را گردگیری یا تمیز کنید
وسایل نوری را گردگیری یا شستشو دهید
پنجره های بلند را تمیز کنید
لامپ ها را عوض کرده و فیلترهای هوا را تعویض کنید
3. منطقه میانی به بالا {سطح چشم}
این منطقه شامل هر چیزی است که هنگام ایستادن به آن نگاه می کنید ، که شامل بیشتر پنجره ها ، دیوارها و قفسه های کتاب بلند یا سایر مبلمان های بلند است.

پرده ها را بشویید ، اتو بزنید و دوباره آویزان کنید
قفسه های کتاب گرد و غبار و سایر مبلمان بلند
پنجره ها را بشویید
تصاویر گرد و غبار ، آینه ، ساعت و سایر دیوارهای آویز
4. منطقه متوسط ​​به پایین {سطح کمر}
این منطقه شامل بسیاری از نقاط تمیز کردن سنتی است: حمام ، مبلمان ، تختخواب ها - فقط کمی شدیدتر از تمیز کردن روزانه شما به همه آنها ضربه می زند.

سطوح گرد و غبار
مبلمان چوبی لهستانی
مبلمان چرم را تمیز کنید
مبلمان روکش دار را وکیوم و تمیز کنید
ملحفه ها را بشویید و ملافه ها را عوض کنید
سینک ظرفشویی ها و پیشخوان ها را تمیز و پاک کنید
دوش اسکراب و وان ها
توالت های تمیز
5. منطقه پایین {سطح طبقه}
این منطقه فقط شامل کف و تخته های قرنیز است - به این معنی که تقریباً کارتان تمام شده است! جارو کردن ، جاروبرقی ، شستشو و صرف وقت برای پاک کردن گرد و غبار و گرد و خاک طولانی در گوشه و کنار ، باعث عصب و دامن زدن به خانه شما می شود.

کف های سخت را جارو کنید
کف و کاشی یا مشمع کف اتاق را تمیز و تمیز کنید
فرش و فرش های خلاac
فرشهای کوچک را بشویید
قرنیزهای گرد و غبار
جبهه های جلو و عقب و / یا ایوان را جارو کنید
سرانجام ، شما باید بدانید که اگرچه من واقعاً نمی توانم بیایم و خانه های شما را برای شما تمیز کنم ، اما می خواهم سعی کنم این روند را تا آنجا که ممکن است آسان و بدون درد انجام دهم. امروز به این معنی است که عزیزم قابل چاپ دیگری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید تمام لیست چک Spring Clean را درست در نوک انگشتان خود داشته باشید. آن را در رختشویخانه خود درست در کنار صفحه 10 تمیز کننده خانگی Green & Thrifty آویزان کنید و آماده خواهید شد!

برای جمع بندی ، در اینجا نحوه تمیز کردن خانه خود از بالا به پایین آمده است:
1. پیش تمیز کنید
2. منطقه برتر {هر چیزی بالای سر شما}
3. منطقه میانی به بالا {سطح چشم}
4. منطقه متوسط ​​به پایین {سطح کمر}
5. منطقه پایین {سطح طبقه}

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

مرحله 9: سینک ظرفشویی را تمیز کنید
لوازم مورد نیاز: جوش شیرین ، سرکه ، آب گرم ، لیمو کامل ، اسفنج یا پارچه مرطوب ، حوله قدیمی

روش کار: سینک ظرفشویی را تمیز کرده و با آب تمیز بشویید. جوش شیرین را کاملاً روی سطح مرطوب سینک بپاشید و از اسفنج یا پارچه مرطوب برای شستشوی کناره ها و پایین سینک ، و همچنین شیر آب و آب بند در اطراف لبه سینک استفاده کنید (در صورت لزوم). بگذارید چند دقیقه بماند. یک فنجان جوش شیرین در دفع زباله ریخته و به دنبال آن 1 فنجان سرکه. 4 فنجان آب را بجوشانید ، سپس آب را در دفع مواد ریخته تا جوش شیرین و سرکه شسته شود. لیمو را از وسط نصف کرده و در محل دفع قرار دهید ، سپس آنرا دفع کنید تا لیمو خرد شده و شسته شود. سینک ظرفشویی و شیر آب را کاملا بشویید ، سپس با حوله قدیمی خشک کنید.

 مرحله 10: کف ها را تمیز کنید
لوازم مورد نیاز: جارو و گرد و غبار ، پاک کننده گرد و غبار همه منظوره ، پاک کننده مرطوب

نحوه انجام: قبل از شروع ، تا آنجا که ممکن است مبلمان را از کف حمل کنید. از یک انتهای اتاق شروع کنید ، خاک و موهای سست را با احتیاط به سمت مرکز کف بکشید. به روش اتاق خود را دور بزنید و تمام کثیفی ها را به سمت مرکز در یک دسته قرار دهید. جارو بریزید و دور بریزید. در مرحله بعدی ، با پاک کردن گرد و غبار زمین را پاک کنید تا باقی مانده گرد و غبار یا مو از بین برود. لکه های چسبناک یا کثیف را لکه دار کنید یا کل زمین را با پاک کن مرطوب پاک کنید و بگذارید خشک شود.

البته اکنون که می دانید چه کاری باید انجام دهید ، وقت آن است که به کار بپردازید! برای ادامه کار ، از این چک لیست قابل چاپ قابل استفاده برای کمک به شما در طی تمام مراحل استفاده کنید:

قسمت چهارم واگذاری
فقط برای بررسی ، چهارمین تکلیف شماست:

در این هفته مقدار زیادی از زمان - حداقل حداقل 2 تا 4 ساعت - را کنار بگذارید تا به تمیز کردن عمیق آشپزخانه بپردازید.
آشفتگی آشپزخانه خود را پاک کنید و یک منطقه بدون شلوغی را اعلام کنید. این هدف را قرار دهید که به جز لوازم آشپزخانه ای که به طور منظم استفاده می کنید ، چیزی را در پیشخوان خود نگه ندارید. روی آموزش خانواده خود برای استفاده از "منطقه جمع آوری" که هفته گذشته ایجاد کرده اید ، کار کنید.
برای درخشش منطقه زندگی خود از بالا به پایین ، لیست چک تمیز کردن فضای زندگی را دنبال کنید. در صورت امکان ، پنجره ها را باز کنید تا هوای تازه نیز وارد شود!

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

مرحله چهارم: اجاق گاز را تمیز کنید
لوازم مورد نیاز: صابون ظرف ، تمیز کننده همه کاره ، جوش شیرین ، اسفنج یا پارچه ، لاک استیل یا پاک کننده شیشه.

نحوه کار: الف) اجاق گاز برقی: سیم پیچ های گرمایشی و کاسه های بازتابنده را از اجاق بردارید. کاسه ها را در آب گرم و صابون خیس کنید تا سست شود و کیک های اسکراب و اسکراب را با آب و صابون گرم تمیز کنید. اجاق گاز را با پارچه ای مرطوب پاک کنید و سپس جوش شیرین بپاشید. با اسفنج یا پارچه خوب اسکراب کنید. حوله خشک اجاق گاز را بلند کرده و زیر آن را تمیز کنید. کاسه های بازتابنده و سیم پیچ های گرمایشی را برگردانید. دستگیره ها را پاک کنید. در صورت لزوم ، فولاد ضد زنگ را لهستانی کنید. ب.) اجاق گاز: مشبکهای گرمایشی را برداشته و در آب گرم و صابون خیس کنید تا سست شود و کیسه های آن را گرفته و با آب گرم و صابون تمیز کنید. اجاق گاز را با پارچه ای مرطوب پاک کنید و سپس جوش شیرین بپاشید. با اسفنج یا پارچه خوب اسکراب کنید. حوله خشک دستگیره ها را پاک کنید. در صورت لزوم ، فولاد ضد زنگ را لهستانی کنید. ج) اجاق گاز شیشه ای: اجاق گاز را با پارچه ای مرطوب پاک کنید و سپس جوش شیرین بپاشید. با اسفنج یا پارچه ساینده خوب تمیز کنید ، با استفاده از سوهان پلاستیکی هرگونه خمیر را از بین ببرید. حوله خشک با شیشه یا پیش تمیزکننده اسپری کنید و تمیز کنید تا براق شود. دستگیره ها را پاک کنید. در صورت لزوم ، فولاد ضد زنگ را لهستانی کنید.

مرحله 5: مایکروویو را تمیز کنید
لوازم مورد نیاز: آب ، سرکه ، کاسه ، اسفنج یا پارچه ، صابون ظرفشویی ، شیشه پاک کن ، براق کننده استیل.

روش کار: کاسه را با آب ، محلول سرکه پر کنید. مایکروویو را به مدت 7-10 دقیقه در دمای بالا بگذارید ، اجازه دهید آب برای چند دقیقه بجوشد تا بخار تشکیل شود و هرگونه زباله یا باقی مانده را نرم کند. کاسه را بردارید و امتحان کنید. دو طرف ، پایین و بالای مایکروویو را با اسفنج مرطوب یا پارچه تمیز کنید. سینی را در محلول آب صابون بشویید. در صورت لزوم قسمت جلوی مایکروویو را با پاک کننده شیشه پاک کنید و از فولاد ضد زنگ براق کنید.

مرحله ششم: ماشین ظرفشویی را تمیز کنید
لوازم مورد نیاز: فنجان یا کاسه ، سرکه ، جوش شیرین

نحوه انجام: قفسه زیرین را برداشته و تخلیه را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ انسداد یا قطعات شل وجود ندارد. پایین ماشین ظرفشویی را با جوش شیرین بپاشید ، سپس رک پایین را برگردانید. یک فنجان یا کاسه را با سرکه پر کنید و روی صفحه ماشین ظرفشویی خالی قرار دهید. ماشین ظرفشویی را در گرمترین چرخه آب اجرا کنید. ترکیب سرکه و آب کل ماشین ظرفشویی شما را تمیز ، ضد عفونی و روشن می کند. در صورت لزوم جلو ماشین ظرفشویی را پاک کرده و از فولاد ضد زنگ صیقل دهید.

مرحله هفتم: کابینت ها را تمیز کنید
لوازم مورد نیاز: تمیز کننده همه منظوره ، اسفنج یا پارچه ، صابون ظرف

نحوه انجام کار: برای اینکه زیاد تحت فشار نباشید ، فقط یکبار فقط یک کابینت را تمیز کنید. با تخلیه کابینت از تمام مطالب شروع کنید. مواد غذایی را که تاریخ مصرف آنها منقضی شده یا دیگر به نظر نمی رسند ، بو و طعم ندارند ، به غذا بریزید. در صورت تمیز کردن یک کابینت غیر غذایی ، هرگونه وسیله ، ظرف یا وسیله ای را که خراب است یا دیگر از آن استفاده نمی کنید ، بردارید و یا آنها را بریزید یا یک جعبه برای اهدا پر کنید. پس از خالی شدن کابینت ها ، تمام قفسه ها را با تمیز کننده همه منظوره و پارچه مرطوب پاک کنید و به دنبال آن یک پارچه خشک کنید. موارد را به کابینت برگردانید. جلو جبهه های در را با پارچه مرطوب یا پاک کن جادویی پاک کنید تا اثر انگشت و کثیفی آن پاک شود.

مرحله 8: پیشخوان ها و وسایل آشپزخانه را تمیز کنید
لوازم مورد نیاز: صابون ظرفشویی ، تمیز کننده همه کاره ، اسفنج یا پارچه ، پاک کننده شیشه یا اسپری پیشخوان

روش انجام: سینک ظرفشویی را با آب گرم و صابون پر کنید. سینی توستر خالی و خرده ریزها را تکان دهید. همه وسایل آشپزخانه را پاک کرده و پیشخوان ها را پاک کنید. میزهای آشپزخانه را با تمیز کننده همه منظوره اسپری کرده و تمیز کنید. برای میزهای گرانیتی ، با تمیز کننده شیشه یا اسپری میز کار را تمام کنید تا درخشش بیشتری داشته باشید. (من بوی اسپری خانم مایر را دوست دارم اما شیشه پاک کن به همان خوبی کار می کند!)

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

به راهنمای مبتدی برای تمیز کردن خوش آمدید! هفته گذشته پس از کثیف شدن دستان خود و مقابله با برخی از بارزترین مناطق خانه - فضای زندگی - امیدوارم که برای ادامه کار تا زمانی که بقیه خانه شما نیز بدرخشد ، احساس انگیزه و انگیزه کنید. میدانم که هستم! (و اگر این هفته اول شماست ، شاید بخواهید از قسمت 1 اینجا شروع کنید تا گرفتار شوید!)

امروز ما می خواهیم اتاق دیگری را مورد استفاده قرار دهیم که روزانه استفاده می شود ... و سو abuse استفاده. من در مورد شما نمی دانم اما در حالی که همیشه بد نیست ظرف ها را بشکنم و پیشخوان ها را پاک کنم تا آشپزخانه من تمیز به نظر برسد ، من از فکر تمیز کردن عمیق کاملاً وحشت دارم. بعضی اوقات فقط ترجیح می دهم که همه آن کابینت های بسته فقط بسته بمانند. به هر حال کسی نیازی به نگاه کردن به آنجا ندارد؟

اما یک آشپزخانه تمیز نه تنها برای دیدن یک لذت است ، بلکه برای کار کردن نیز یک لذت است. و با توجه به اینکه ما واقعاً چقدر در آنجا کار می کنیم - تهیه 3 وعده غذایی در روز ، 7 روز در هفته ، آیا به نظر نمی رسد استفاده مناسب از زمان برای تمیز و کاربردی ترین فضای آشپزخانه شما باشد؟

پیشخوان های آشپزخانه با وجود آن فضای سطح مسطح ، می توانند به راحتی تبدیل به مناطق جمع آوری همه چیز شوند ، از کار در مدرسه گرفته تا پست تا کفش ، کلید ، لباس ، اسباب بازی و هر تعداد از وسایلی که به نوعی راه خود را گم کرده اند. پس از پاکسازی سطوح ، نذر کنید که آشپزخانه خود را به یک منطقه "بدون سر و صدا" تبدیل کنید ، به جای استفاده از منطقه جمع آوری دائمی که هفته گذشته برای جمع آوری وسایل مورد نیاز برای دور انداختن استفاده کرده اید.

یکبار دیگر من مراحل پاکسازی سطوحی را که معمولاً در این منطقه یافت می شود ، با راهنمایی دقیق در مورد نحوه تمیز کردن هر یک از شما طی می کنم. اگر اهل شستشوی آشپزخانه فصلی هستید ، ممکن است قسمت عمده آن مورد بازبینی قرار گیرد - در صورت تمایل از انتهای پست خودداری کنید ، یا نکات و ترفندهای خود را در نظرات زیر اضافه کنید! در انتهای پست ، شما یک چک لیست قابل چاپ خواهید گرفت که هنگام مقابله با آشپزخانه از آن استفاده می کنید.

مرحله 1: قبل از تمیز کردن و پاک کردن مواد شسته شده
لوازم مورد نیاز: یک سبد بزرگ یا سبدهای جداگانه برای هر یک از اعضای خانواده

چگونگی انجام: هر موردی را که در اطراف کیچن قرار گرفته است ، از جمله هرگونه آشفتگی جمع شده روی پیشخوان ها یا میز آشپزخانه ، بردارید و سپس سطوح را پاک کنید تا بقایای چسبناک یا خرده چوب از بین برود. وسایل را در سبدهای مناسب هر خانواده قرار دهید یا وسایل را در یک سبد جمع کنید تا کنار بگذارید. (یک کار عالی برای بچه ها!) امیدوارم بعد از انجام کار هفته گذشته شما یک منطقه جمع آوری دائمی در خانه خود ایجاد کرده باشید ، اما اگر این کار را نکرده اید ، حتماً اکنون این کار را انجام دهید - یا در ورودی جلو ، نزدیک پله ها یا در گوشه ای از آشپزخانه یا اتاق نشیمن. از سبد یا سبدهای خود برای جمع آوری وسایلی استفاده کنید که به طور معمول در اطراف می خوابند.

مرحله 2: فر را تمیز کنید
لوازم مورد نیاز: پارچه ، صابون ظرف (اگر فر خود تمیز باشد) ؛ جوش شیرین ، آب ، بطری اسپری ، سرکه ، صابون ظرف ، برش شیشه جلو یا کفگیر پلاستیکی محکم ، پارچه (اگر اجاق گاز خود تمیز نیست)

روش کار: الف) اجاق گاز خود تمیز کننده: قفسه های فر را برداشته و در محلول آب صابون خیس کنید ، سپس تمیز کنید و بگذارید خشک شود. در هنگام تمیز کردن اجاق گاز ، پنجره ها را باز کنید تا آشپزخانه هوا گرفته شود. حالت تمیز کردن خود را در فر روشن کنید. مطمئن باشید در قفل می شود! این چرخه از 2-6 ساعت طول خواهد کشید. وقتی فر کاملاً خنک شد و در آن باز شد ، خاکسترها را پاک کرده و فر را با پارچه ای مرطوب پاک کنید. قفسه ها را به فر برگردانید. ب) اجاق گاز غیر تمیز کننده: قفسه های فر را برداشته و در محلول آب صابون خیس کنید ، سپس تمیز کنید و بگذارید خشک شود. یک پیمانه جوش شیرین را با 3 لیوان آب گرم مخلوط کرده و سپس محلول را در دو طرف ، بالا و پایین فر پاشید. بگذارید برای 1-2 ساعت تنظیم شود ، سپس بررسی کنید آیا مناطق سوزانده شده سست شده اند یا خیر. در غیر این صورت ، دوباره اسپری بزنید و بگذارید مدت زمان بیشتری بماند. مناطق خرد شده را با خردکن یا کاردک خرد کرده و سپس با محلول ½ آب / ½ سرکه اسپری کنید. با پارچه های مرطوب تمیز کنید.

مرحله 3: یخچال را تمیز کنید
لوازم مورد نیاز: پاک کننده همه منظوره ، پارچه ، صابون ظرف ، لاک استیل ، کولر بزرگ ، کیسه زباله ، جوش شیرین جعبه کوچک

روش انجام: سینک ظرفشویی را با آب گرم و صابون پر کنید. محتویات خالی یخچال و فریزر. برای وسایل منجمد از کولر استفاده کنید. هر موردی که منقضی شده باشد ، بوی بد داشته باشد یا کاملاً مناسب به نظر نرسد را به پایین پرتاب کنید. تمام کشوها ، قفسه ها و سینی های یخ را برداشته و در محلول آب صابون بشویید. دو طرف داخلی ، درها ، بالا و پایین یخچال را با تمیز کننده همه منظوره اسپری کنید ، سپس با پارچه ای مرطوب پاک کنید. قفسه ها و کشوها را جایگزین کنید. غذا را به یخچال و فریزر برگردانید. قسمت جلویی ، بالایی و کناری یخچال را با پارچه پاک کنید ، سپس در صورت لزوم با مالش با لاک ، فولاد ضد زنگ را صیقل داده و با پارچه خشک تمیز کنید.

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

فروش کتاب های شما
ابتدا بگذارید فقط بگویم - شما احتمالاً با فروش آنلاین کتابهایتان ثروتمند نخواهید شد. تا زمانی که نسخه بسیار کمیاب یا نسخه ویژه ای نباشد ، کتابهای دست دوم فقط با بازدهی زیاد به فروش نمی رسند. با این وجود مکان های مختلفی وجود دارد که می توانید امتحان کنید ، بنابراین فروش می تواند روش خوبی برای پاک کردن نامرتب و درآمد اندکی باشد.

اگر کتاب های درسی ، کتابچه های راهنما و کتاب های تجاری اخیر دارید ، می توانید ISBN را بررسی کنید و Book Scouter پایگاه داده فروشندگان آنها را جستجو می کند تا ببینید چه کسی بالاترین بازده را به شما می دهد. همچنین می توانید Powell’s Books و Cash4Books را امتحان کنید ، زیرا هر دو کتاب های درسی را خریداری می کنند.

Half.com (سرویس فروش کتاب eBay) و Amazon.com همچنین روش هایی را برای فروش مستقیم کتابهای استفاده شده خود به سایر کاربران ارائه می دهند. با این حال ، این براساس سیستم رتبه بندی شما است ، بنابراین فروشندگان جدید می توانند یک ضرر داشته باشند.

بده یا داد و ستد کن
سایت Paperback Swap به شما امکان می دهد برای خرید و تجارت کتاب های خود با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید. شما به سادگی کتاب های خود را در سایت لیست می کنید. همچنین می توانید در لیست سایر کاربران برای هزینه حمل و نقل کتاب ها فهرست کنید.

در غیر این صورت ، سعی کنید کتاب های خود را در چرخه آزاد ، Craigslist یا صفحه تعویض جامعه محلی خود در فیس بوک قرار دهید تا ببینید آیا کسی آنها را می خواهد یا خیر. فهرست کردن آنها در "تعداد زیادی" (به عنوان مثال تعداد زیادی از کتابهای کودکان ، 5-7 ساله) یا گروهی براساس نوع و مجموعه ها ، می تواند جذاب باشد. اگر می توانید یک گیرنده محلی پیدا کنید ، دیگر لازم نیست نگران حمل و نقل باشید.

اگر به دنبال سرگرمی و ماجراجویی هستید ، BookCrossing را امتحان کنید. شما می توانید برچسب ها را به صورت رایگان بارگیری کرده و کتاب های خود را "در طبیعت" در شهر یا شهر خود منتشر کنید. می توانید کتابهایی را که منتشر کرده اید ردیابی کنید ، کشف کنید چه کسی آنها را پیدا کرده است و ببینید که چه مدت سفر کرده اند. سرگرم کننده
کتابهای خود را سازماندهی کنید
هنگامی که کتاب های خود را مرتب کردید و با کسانی که می خواهید نگه دارید مقایسه کنید ، وقت آن است که تصمیم بگیرید از کدام روش برای سازماندهی آنها استفاده می کنید!

برای تنظیم کتاب های خود روش های مختلفی وجود دارد. این واقعا به اولویت ، کاربرد و "ظاهری" که برای قفسه های خود ترجیح می دهید بستگی دارد. یکی از جالب ترین روش های بصری این است که کتاب های خود را بر اساس رنگ تنظیم کنید. بسته به سبک سازماندهی خود (و اگر یک یادگیرنده بصری هستید) ، واقعاً می توانید زمان ساده تری را پیدا کنید که فقط به دنبال آن می گردید و غیرقابل انکار زیباست.

روش دیگر این است که کتاب های خود را بر اساس نوع (داستان و غیر داستانی ، مرجع ، کتاب کودک و غیره) تنظیم کنید. به نظر من این یکی از ساده ترین راه ها برای مرتب سازی سریع کتاب ها و نظم بخشیدن به کتابخانه کوچک شماست. هنگامی که کتاب های خود را بر اساس نوع مرتب کردید ، می توانید تصمیم بگیرید که آیا ترجیح می دهید آنها را به ترتیب حروف الفبا تنظیم کنید ، که عملی باشد یا از نظر قد و اندازه که از نظر زیبایی شناختی خوشایندتر است.

ممکن است متوجه شوید که انبوهی از جلد کاغذی یا مجموعه ای از جلد جلد جلد زیبا دارید. اگر اینگونه باشد ، گروه بندی این کتاب های مشابه با هم می تواند راهی عالی برای زیبا و یکنواخت نگه داشتن قفسه های شما باشد. اگر می خواهید از چند کتاب به عنوان لهجه های بصری برای اتاق نشیمن خود یا یک کتابخانه رسمی تر استفاده کنید ، کتاب ها را با کاغذ و / یا روکش مخمل بپوشانید. کتاب ها نه تنها مطابقت و زیبایی خواهند داشت ، بلکه از آنها محافظت می شود. با این اوصاف ، من توصیه نمی کنم پروژه بازیابی همه کتاب های خود را انجام دهید (به خصوص اگر صدها کتاب داشته باشید). این می تواند یک پروژه باشد.
قفسه های کتاب خود را کنار هم قرار دهید
وقتی به کتابخانه های واقعاً زیبا فکر می کنم ، همیشه به bric-a-brac ، وسایل پیدا شده ، قطعات مجسمه سازی و سایر تزیینات می پردازم که به قفسه ها شخصیت می بخشد. اگر کتاب های زیادی دارید که آنها قفسه ها را به طور کامل پر می کنند ، قرار دادن چند مورد در جلوی کتاب های خود در قفسه ها ، یا استفاده از هنر و عکس های قاب دار در جلوی ستون فقرات برای ایجاد علاقه بصری استفاده کنید.

اگر قفسه های کتابتان فضای کمی دارد ، ممکن است بخواهید چند گلدان زیبا ، برخی اشیاful با معنی یا کتابچه اضافه کنید تا قفسه شکسته شود و جلوه زیبایی پیدا کند. استفاده از وسایلی با رنگ یکنواخت (مثلاً سفید یا کاملاً سیاه) می تواند تعداد زیادی منگنه را به یک قفسه اضافه کرده و باعث شود که واقعاً کنار هم قرار گیرد.

هنگام تنظیم قفسه های کتاب ، می خواهید جای قفسه ها را در ارتباط با ارتفاع کتاب ها نیز در نظر بگیرید. اگر کاغذهای کاغذی و کتاب های کوتاه زیادی دارید ، ممکن است بخواهید کمی فضای قفسه های خود را بگذارید تا کمی از هم بپاشد ، به شرط اینکه گزینه جابجایی قفسه ها را داشته باشید.

همانطور که کتابهای خود را پس می دهید ، کمی دوباره به آنها بدهید. صفحات گوش سگ را صاف کنید و هر کدام از نشانک ها و مقاله های تصادفی پنهان شده در کتاب ها را از بین ببرید. به کتابهای خود کمی عشق نشان دهید و ماندگاری آنها بسیار بیشتر خواهد شد.

بعد از اینکه همه چیز را در قفسه های کتاب خود قرار دادید ، متعجب خواهید شد که چقدر راحت تر پیدا کردن سریع و آسان کتاب است. همچنین ممکن است پیدا کنید و بچه هایتان انگیزه دارند کمی بیشتر بخوانند و از زیبایی کتابخانه شما بسنده کنند!

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

من عاشق کتب هستم. انجام میدهم. و من همیشه ، از زمانی که یک دختر کوچک بودم ، این کار را کردم. کتاب ها دوستان من ، همراهان همیشگی من ، فرار من از واقعیت در هر زمان که به آن احتیاج داشتم بودند. فقط چیزی در مورد احساس صفحه وجود دارد ، رضایت از اینکه خود را در یک داستان از دست دادید و به یک مکان یا مکان دیگر منتقل کردید ... کمی جادویی بزرگ است! و گرچه من عاشق کیندل خود هستم ، اما فکر نمی کنم چیزی بتواند کاملا جایگزین احساس کتابی در دست شما شود.
هنگامی که چند سال قبل خانه خود را بازسازی کردیم ، من از تبدیل اتاق ناهارخوری خود به کتابخانه شخصی خودم بسیار هیجان زده شدم. حالا شاید این کاملاً رقیب کتابخانه نباشد ، در هاگوارتز ، اما این قطعاً یک رویای کودکی است که محقق شده است. و من عاشق این هستم که وجود کتابهای زیاد در خانه به بچه های من نیز کمک کرده است که مشتاق خواننده شوند.

اما علی رغم تمام تلاشم برای سر و صدا کردن خانه ام ، و علی رغم این واقعیت که این روزها بیشتر مطالعه من از طریق Kindle یا Audible انجام می شود ، مرتب نگه داشتن همه آن کتاب ها گاهی اوقات سخت است! تعداد بسیار زیادی از آنها وجود دارد! و هرکدام مثل دوستی هستند که نمی توانم رهاشان کنم! آیا شخص دیگری می تواند رابطه برقرار کند؟ مبارزه واقعی است ، دوستان!

اما همه چیز از دست نرفته است! اگر شما هم مثل من احتکار کننده کتاب هستید ، در اینجا چند ایده برای چیدمان قفسه های کتاب آورده شده است که فقط به شما کمک می کنند:
قفسه های کتاب خود را مرتب کنید
وقتی تصمیم گرفتید کتاب های خود را مرتب کنید ، اولین قدم ارزیابی است. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای ذخیره کتاب های خود دارید. ما اکنون بسیار خوش شانس هستیم که داخلی ساخته ایم ، اما برای سالهای زیادی به قفسه های ساده پیش ساخته اعتماد کردیم که می توانید از IKEA ، Target یا خرده فروشی دیگر خریداری کنید. اگر قفسه کافی ندارید ، ممکن است بخواهید برخی قفسه های DIY ساخته شده از تخته های چوب و بلوط ، لوله ، چوب یا جداکننده های دیگر را متناسب با زیبایی خانه خود در نظر بگیرید. به معنای واقعی کلمه صدها ایده در مورد Pinterest و Houzz وجود دارد که بسیاری از آنها را می توان با استفاده از مواد یافت شده یا مواردی که ممکن است در دست داشته باشید ، انجام دهید.

اغلب اوقات ، می توانید قفسه های کتاب دست دوم ارزان قیمت را در Craigslist یا صفحه تعویض محله خود پیدا کنید. به دنبال قفسه های ساخته شده با مواد جامد و با آسیب کم باشید. رنگ آمیزی یا تزئین قفسه های قبل از پارچه با ورقه ورقه ای روی صفحه فشار اغلب دشوار است ، بنابراین مطمئن شوید که رنگ را دوست دارید و از قفسه های موجود راضی هستید. خبر خوب در مورد این نوع قفسه ها این است که پشتیبان را می توان به راحتی جدا کرد یا تغییر داد. قفسه های قدیمی به نظر می رسد تازه روی دیوار نصب شده اند و پشت آن به رنگ متضاد رنگ آمیزی شده یا حتی در یک کاغذ دیواری یا پارچه زیبا پوشانده شده است.

پس از آماده شدن قفسه های خود (حتی اگر فقط قفسه های کتاب خود را به روز می کنید) ، ابتدا همه چیز را پاک کنید. قفسه های کتاب خود را در محلی که بعد از پر شدن در آن زندگی می کنند ، تنظیم کنید. (وقتی پر از کتابهای سنگین شوند نمی خواهید آنها را منتقل کنید!)
کتابهای خود را مرتب کنید
قسمت بعدی قسمت سختی است: مرتب کردن کتاب ها. برای من بسیار دشوار است که از کتاب جدا شوم - و به نظر من این احساس در بین بسیاری از مادران عاشق کتاب که می شناسم جهانی است. چیزی در مورد بیرون ریختن یک کتاب قدیمی احساس اشتباهی می شود ، حتی اگر هرگز قصد نداریم آن را دوباره بخوانیم.

یکی از راه های کمی راحت تر کردن بخش از چند کتاب این است که بدانید آنها به خانه خوبی می روند. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد: اهدای کتاب های خود را بفروشید یا به آنها بفروشید. جوانب مثبت و منفی هر گزینه وجود دارد:

اهدای کتاب
بین هزینه های حمل و نقل و شیوع کتاب های الکترونیکی ، بسیاری از موسسات خیریه ملی که قبلاً کتاب های مستعمل را می پذیرفتند ، دیگر منسوخ شده اند. اگرچه دفاتر پستی نرخ ثابت و نرخ کتاب را ارائه می دهند ، اما اهدای محلی همیشه آسان ترین است. کتابخانه محلی ، فروشگاه اقتصادی ، حسن نیت یا ارتش نجات خود را در نظر بگیرید. گزینه های دیگر عبارتند از: مراکز سالمندان ، مدارس ، و بیمارستان ها و سازمان های بیمارستان. آنها همیشه از مطالب جدید خواندن قدردانی می کنند. بسیاری از کلیساها برخی از مطالب خواندنی را نیز می پذیرند و حتی ممکن است برنامه های بشردوستانه داشته باشند و یا از حمایت جامعه برخوردار شوند.

سازمان Books Through Bars (کتابها از طریق میله ها) به کتابها به زندانیان در ساحل شرقی کمک می کند ، همچنین کتابها به زندانیان در ساحل غربی. با هرکدام 50 دلار می توانید کتاب ها را به برنامه Books for Africa ارسال کنید. همه این سازمان ها درباره انواع موادی که می پذیرند راهنمایی هایی دارند ، بنابراین قبل از ارسال بررسی کنید. این یک روش عالی برای دادن خانه جدید به کتابهای خود و اطمینان از بهبود زندگی دیگران است.

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

اسطوره های خانه داری وجود دارد ، اما امروز ما توضیحات بزرگی را ارائه می دهیم. حدس بزن چی شده؟ در واقع نیازی به شستن ملحفه یا لباس های جدید خود قبل از اولین استفاده آنها نیست - اما احتمالاً باید این کار را انجام دهید. ما با نومی دیل کلینمن ، رئیس بخش پارچه و طراحی سطح در موسسه فناوری مد ، در مورد آنچه که شما باید در خریدهای اخیر خود انجام دهید صحبت کردیم.


این یک انتخاب شخصی است.
بنابراین ، قبل از اینکه خیلی هیجان زده شوید ، شستن لباس یا ملحفه جدید یک قانون سخت و سریع نیست ، اما پیشنهاد می شود. کلاینمن می گوید: "من همیشه آن را توصیه می کنم."

"محصولات نساجی علاوه بر مواد نشاسته ای که برای تردی لباس هنگام حمل و نقل ، بسته بندی یا آویختن در فروشگاه استفاده می شود ، ممکن است مواد شیمیایی سرگردان از فرآیند تولید داشته باشد." مراحل زیادی وجود دارد که پارچه قبل از اینکه به سمت شما راه پیدا کند و حتی الیاف طبیعی نیز در معرض تحریک کننده های احتمالی قرار بگیرند ، وجود دارد. وی توضیح می دهد: "الیاف طبیعی قبل از تبدیل شدن به نخ ، نیاز به تمیز کردن و تمیز کردن دارند ، نخ ریسی به روانکاری نیاز دارد ، گاهی اوقات از رزین ها برای اندازه گیری تار استفاده می شود و از نشاسته می توان در فرآیند بافت استفاده کرد." "نخ و پارچه می تواند نیاز به تمیز کردن اضافی با استفاده از محصولات صابون ، هیدروکسید سدیم یا سفید کننده داشته باشد تا رنگ به درستی در طی فرآیندهای رنگ آمیزی یا چاپ پذیرفته شود."

اگر از شستشو صرف نظر کنید چه اتفاقی می افتد؟
به گفته کلاینمن ، اکثر مردم خوب خواهند بود و هیچ عکس العملی متوجه نخواهند شد. اما اگر پوست حساسی دارید ، هر ماده باقیمانده شیمیایی ممکن است باعث خارش یا تحریک پوستی شود. همچنین ، هنگام شستن لباس و ملافه ، وی توصیه می کند از شوینده ضد آلرژی و فاقد سم استفاده کنید (همچنین برای محیط زیست نیز بهتر است).

برای لباس های رنگ شده ، مانند شلوار جین ، برخی از موارد خطر خونریزی رنگ روی بلوز یا مبلمان شما هنگام نشستن را دارد. شستن شلوار جین جدید قبل از اولین لباس می تواند به جلوگیری از این امر کمک کند.

بهترین روش ها برای شستن وسایل جدید.
همیشه برچسب مراقبت از لباس های جدید را بررسی کنید - هر چیزی که روی آن نوشته شده است "فقط خشک تمیز" یا موارد بسیار متناسب مانند لباس های سفارشی نباید شسته یا خشک شود.

او می گوید: "اگر می خواهید عمر یک محصول را افزایش دهید و انقباض را کاهش دهید ، من پیشنهاد می کنم در آب سرد بشویید و روی لباس های کم خشک یا آویزان خشک کنید." گرما در هر دو درجه حرارت آب و تنظیمات خشک کن می تواند لباس مورد علاقه شما را کمرنگ ، کشیده و کوچک کند.

حکم نهایی
این کاملاً به میزان حساسیت پوست شما بستگی دارد ، اما احتمالاً بهتر است قبل از استفاده از منسوجات جدید آنها را بشویید. اما اگر بدون ورود به ماشین لباسشویی به یک پیراهن جدید بنشینید ، جهان پایان خواهد یافت؟ احتمالا نه. یک چیز کمتر جای نگرانی است!

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

آخرین باری که در بازکن قوطی خود را تمیز کردید کی بود؟ طبق مطالعه دانشگاه روچستر ، ریاضیات ذهنی شما که هم اکنون انجام می دهید ، توضیح می دهد که چرا در بالای لیست کثیف ترین وسایل آشپزخانه شما قرار گرفت. در بازکن قوطی به سبک مدرسه قدیمی باکتری هایی مانند سالمونلا و E.coli را تجمع می دهد زیرا چرخ غذا را از داخل قوطی روی خود می گیرد و پس از آن به درستی شسته نمی شود - ناخالص!

خبر خوب: مدل های جدیدتر بازکن قوطی که لبه قوطی را صاف می کنند تمایل به جرم کمتری دارند ، زیرا چرخ ها اغلب با غذا تماس نمی گیرند. هنوز هم ایده خوبی است که این ابزار آشپزخانه را مرتبا تمیز کنید. در اینجا چگونگی تمیز کردن درب بازکن قوطی خود ، به علاوه یک روش تمیز کردن عمیق ، برای اطمینان از اینکه درب بازکن قوطی خود را بدون میکروب نگه دارید ، ارائه شده است.

مرتبط: این ساده ترین راه برای تمیز کردن گلدان سوخته است ، بنابراین براق و جدید به نظر می رسد

آنچه شما نیاز دارید:
مایع ظرفشویی
سفید کننده
دستمال توالت
روغن معدنی با درجه غذایی
این مراحل را دنبال کنید:
پس از هر بار استفاده ، درب باز کن قوطی خود را کاملاً با آب گرم و صابون ظرف بشویید. تا جایی که می توانید با حوله کاملاً خشک کنید تا از زنگ زدگی جلوگیری کند. بگذارید تا دستگیره ها در آن بماند تا چرخ ها بتوانند قبل از قرار دادن دوباره آن در کشو ، کاملاً خشک شوند.
اگر می خواهید در بازکن قوطی خود را تمیز و ضدعفونی کنید ، از صابون ظرف صرف نظر کنید. ابتدا با بستن چرخ های درب باز کن قوطی روی یک تکه کاغذ حوله ای لایه لایه شروع کنید ، سپس دسته را بچرخانید تا اسلحه اضافی چرخ ها خارج شود.
یک قاشق غذاخوری سفید کننده را با یک گالن آب گرم ترکیب کنید. درب باز کن قوطی خود را با مخلوط ، از جمله چرخ ها ، اسپری کنید و بگذارید تا هم مواد ضدعفونی شده ضدعفونی شود و هم نرم شود. پاک کنید ، سپس درب بازکن و چرخ ها را بشویید و کاملا خشک کنید.
پس از خشک شدن کامل درب قوطی ، کمی روغن معدنی با درجه مواد غذایی روی پارچه یا حوله کاغذی قرار دهید و چرخ دنده ها و چرخ ها را روغن کاری کنید تا از زنگ زدگی جلوگیری کند.

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

اگر فکر می کنید که چگونه کف چوب ها را تمیز کنید و یکپارچگی آنها را حفظ کنید ، نکته اصلی این است که آنها را مرتباً و به روش تمیز کنید. به هر حال کف خانه های چوبی بیشترین میزان ساییدگی را در خانه های ما دارند. به همه گرد و غبار ، خاک ، آلودگی و زباله هایی که از خارج می آورید فکر کنید. افزودن کودکان و حیوانات خانگی به مخلوط ، سطح کاملاً جدیدی از آلودگی و آشفتگی را ایجاد می کند.

کف های چوبی کثیف به سادگی نجس نیستند ، اما می توانند به خود چوب آسیب برسانند ، که تعمیر ، اصلاح یا در بدترین حالت تعویض آن گران است.

ملیسا ویتولسکی ، مدیر عملیات بازرگانی Merry Maids ، بر اهمیت تمیز کردن منظم کف شما قبل از اینکه یک کار اصلی یا غیرقابل کنترل شود ، تأکید می کند. او می گوید: "من پیشنهاد می کنم هر هفته چند مرتبه روی زمین خود تمیز کنید تا کثیف نشود."

آیا واقعاً بهترین راه برای تمیز کردن کف چوب وجود دارد؟ این به نیازها و همچنین سبک زندگی شما بستگی دارد. انواع کفپوش چوبی ، اعم از چوب جامد ، ورقه ورقه یا کامپوزیت ، ممکن است نیاز به نگهداری متفاوت داشته باشند. این امر به نحوه تمیز کردن این سطوح و همچنین محصولات مورد استفاده برای نگهداری آنها اعمال می شود.

ابتدا ، روی ابزار تمیز کردن مناسب سرمایه گذاری کنید
وی افزود: "بهترین راه برای تمیز کردن کف چوب سخت ، استفاده از یک شستشوی گرد و غبار میکروفایبر برای از بین بردن گرد و غبار ، آلودگی و هرگونه ذرات دیگری است که به خانه شما آورده شده است. پاک کننده گرد و غبار میکروفیبر کف شما را خراشیده نخواهد کرد. "

یک صفحه خوب برای کف های چوب سخت است و به همان اندازه در سایر سطوح از جمله کاشی ، سنگ مرمر ، مشمع کف اتاق و وینیل نیز به خوبی کار می کند. فقط مطمئن شوید که مقدار زیادی شستشوی تمیز میکروفیبر در دسترس داشته باشید. این نیز برای محیط زیست بهتر از استفاده از پد های یکبار مصرف است.

اگر فکر می کنید که چگونه کف چوب را روزانه تمیز کنید یا بهترین راه برای تمیز کردن کف چوب ورقه ورقه ، به ویژه هنگامی که وقت کم دارید - استفاده از خلا rob روبات ساده ترین است. یک انتخاب هوشمندانه است زیرا هم جاروبرقی می کند و هم mop. همچنین می توان از طریق اپلیکیشن برنامه ریزی کرد تا هنگام دور بودن از خانه تمیز شود. فقط مطمئن شوید که چرخ ها و سایر اجزا در هر بار استفاده از آن عاری از کثیفی و آوار هستند.

چگونه کف چوب را به طور طبیعی تمیز کنیم
به گفته ویتولسکی ، سرکه بهترین پاک کننده برای کف های چوب سخت است ، و همچنین اتفاق می افتد که طبیعی ، ایمن و ارزان باشد. ویتولسکی پیشنهاد می کند با مخلوط کردن یک چهارم فنجان سرکه سیب با یک گالن آب گرم ، یک راه حل تهیه کنید.

اگر سرکه سیب در دست ندارید ، می توانید نصف فنجان سرکه سفید را به یک گالن آب اضافه کنید تا هر نوع کف را تمیز کنید. اگر رایحه سرکه را دوست ندارید ، فقط چند قطره روغن اساسی اضافه کنید تا بوی آن را بپوشاند.

استفاده از این محلول DIY نه تنها کف اتاق شما را کاملا تمیز می کند ، بلکه برای افراد ، حیوانات خانگی و کودکان نیز بی خطر است. یکی دیگر از امتیازات تمیز کردن کف چوب با سرکه سیب و آب این است که مانند بسیاری از محصولات تمیز کننده فروشگاه یا محصولات شیمیایی نیاز به شستشو ندارد. این نیز می تواند یک صرفه جویی خوب در زمان باشد.

ویتولسکی پیشنهاد می کند ابتدا با غبارگیری سطح ، ذرات گرد و غبار را از بین ببرید ، سپس یک سطل را با محلول سرکه خانگی پر کنید. پس از آن ، از یک موپ مسطح با پوشش میکروفیبر استفاده کنید ، آن را به مخلوط آب آغشته کرده و تمیز کردن را شروع کنید. هنگام تمیز کردن ، مهم است که به یاد داشته باشید که هرگز کف چوب را خیلی خیس نکنید ، زیرا می تواند سطح را از بین ببرد یا به طور بالقوه باعث تاب خوردن یا خراب شدن می شود.

به خاطر داشته باشید که کف های چوبی تمام شده لزوماً نباید با سرکه تمیز شوند. فقط می توانید از آب استفاده کنید ، اما مراقب باشید که مقدار زیادی به داخل آن نفوذ نکند و یا باعث خاتمه کار شود.

چگونه کف چوب را بدون آب تمیز کنیم
اگر می خواهید کف های چوبی را بدون آب تمیز کنید ، این کار نیز آسان است. فقط محصولی مانند روش پاک کن کف و سخت کف شوی  را انتخاب کنید. به شستشوی صفر نیاز دارد و همچنین باقی مانده چسبنده ای باقی نمی گذارد. نازل به سبک اسپری دوش نیز توزیع محصول را آسان می کند - بدون گودال یا استخر. این به شما امکان می دهد میزان مصرفی خود را کنترل کنید ، بنابراین هیچ اتلاف نمی رود. امتیاز دیگر عطر و بوی تازه و خاکی است.

نکاتی برای تمیز نگه داشتن کف چوب
کفپوش چوبی در عرض چند ثانیه از حالت خالص و براق به کاملاً کثیف تبدیل می شود. نشت ، یک جفت کفش گل آلود یا حتی یک سگ کثیف که در خانه شارژ می شود ، می تواند ناگهان یک دردسر بزرگ شود.

پس از آن ، آلودگی های روزمره وجود دارد که نتیجه ی رفت و آمد مردم از خانه است. ویتولسکی می گوید در وهله اول بهترین راه برای مقابله با این مسئله جلوگیری از خرابکاری است. او پیشنهاد می کند خانه خود را به منطقه ای بدون کفش تبدیل کنید. اگر این چیزی نیست که شما با آن راحت باشید ، خرید دراماتو پاک کردن پاها قبل از ورود گزینه دیگری است. میهمانان خود را به انجام همین کار ترغیب کنید.

و فراموش نکنید که قبل از بازگشت فیدو از راه رفتن ، پنجه های او را پاک کنید. در نظر داشته باشید که یک وسیله قابل حمل تمیز کردن پنجه (15  درست درب منزل خود داشته باشید یا چند دستمال مرطوب پنجه بخرید.

نحوه تمیز کردن کف های چوب سخت مهر و موم شده
کف های چوبی مهر و موم نشده با کف چوب های سخت تمام شده متفاوت هستند زیرا آب به راحتی از طریق چوب جذب می شود و تأثیر بیشتری بر زندگی و وضعیت کفپوش دارد. وی افزود: "من پیشنهاد می کنم که به طور منظم از یک شستشوی گرد و غبار استفاده کنید ، بنابراین هرگز مقدار زیادی جمع نمی شود. هنگامی که شما نیاز به تمیز کردن عمیق تر دارید ، از یک پارچه میکرو الیاف مرطوب استفاده کنید (در صورت لزوم) و بلافاصله با یک پارچه خشک میکروفیبر خشک کنید. "

  • آشپزخانه ایرانی