در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

اگرچه کفپوش چوب سخت یک سرمایه گذاری است ، اما طبق نظر انجمن ملی معاملات ملکی ، یک مورد قابل تأمل است. داده های این گروه نشان می دهد که کفپوش های جدید چوب سخت بیشتر از هزینه های خود در زمان فروش است. بهترین راه برای تمیز کردن و مراقبت از این کفپوش محبوب و درخشش زیبایی طبیعی (و ارزش) آن چیست؟ در اینجا نحوه تمیز کردن کف چوب سخت آورده شده است.
شرکت زاوادسکی هومز
این مواد - بلوط ، افرا ، پودر مرغوب ، بامبو ، چوب سخت مهندسی شده یا چیزهای عجیب و غریب تر - تعیین کننده چگونگی تمیز کردن کف چوب سخت نیست ، بلکه به پایان می رسد.
شیلا میدن داخلی
اتمام های سطحی که اغلب به آنها اورتان ها یا پلی اورتان ها گفته می شود ، امروزه از محبوب ترین روش های درمانی هستند و معمولاً پس از نصب روی کف چوب های سخت برای محافظت از آنها و دوام و مقاومت بیشتر در برابر آب ، اعمال می شوند. این پایان ها مانع محافظتی ایجاد می کنند. طبق اطلاعات مرکز اطلاعات چوب سخت آمریکا ، چهار نوع پایان سطح وجود دارد: پایه آب ، روغن ، اسید و رطوبت.

خانه هایی که قبل از سال 1970 ساخته شده اند ، از جمله اقامتگاه های تاریخی ، ممکن است کف چوبی اصلی داشته باشند که با لاک ، موم یا شلاک مهر و موم شده اند. اینها به روش دیگری برای تمیز کردن نیاز دارند. مرکز اطلاعاتی چوب سخت آمریکا (American Hardwood Information Center) می گوید این نوع اتمام ها با نفوذ به چوب باعث رنگ آمیزی تخته ها و تشکیل یک سپر محافظ می شوند. استفاده از روکش موم پس از لکه گیری مانعی در برابر فرسودگی و ایجاد جلای ساتن با براقیت کم به کف می دهد. با این وجود ظاهر کلاسیک به کمی TLC اضافی نیاز دارد ، زیرا محصولات پایه آب و پاک کردن آن می تواند به پایان کار آسیب برساند.
طبقات برجسته
قبل از تمیز کردن: پایان کار خود را مشخص کنید

قبل از شستشوی کفهای چوب سخت ، بفهمید که آیا آنها با پلی اورتان ، شللاک ، موم یا لاک به پایان رسیده اند. شاید آنها یک پایان دارند که دیگر فرسوده شده است و دیگر پوشش نمی دهد. مرکز اطلاعاتی Hardwood آمریکا این آزمایشات را پیشنهاد می کند:
دست خود را بر روی چوب اجرا کنید. اگر بافت دانه را احساس کنید ، کف دارای یک لایه "نافذ" است (معمولاً ترکیبی از یک روغن طبیعی ، مانند روغن کتان یا روغن تنگ ، مخلوط با مواد افزودنی برای خشک کردن) که با موم پوشانده شده است.
در محل خارج از راه ، کمی پاک کننده رنگ بزنید. اگر پایان به صورت حباب بالا باشد ، یک پایان سطحی است ، مانند پلی اورتان ، که کف را در یک لایه محافظ پوشانده است.
در یک منطقه خارج از راه ، چند قطره آب قرار دهید. اگر آب دانه های آن بالا باشد و به چوب سخت آغشته نشود ، سطح کف کاملاً سالم است. اگر آب به کف زمین جذب شود یا یک لکه تاریک بر جای بگذارد ، چوب ناتمام است یا لایه محافظ آن فرسوده شده است.
اگر روی چند قطره آب بپاشید و بعد از حدود 10 تا 15 دقیقه لکه های سفید در زیر قطرات ایجاد شود ، کف ها با موم آب بندی می شوند. برای از بین بردن لکه های سفید ، از یک تکه پشم فولاد ظریف که با موم کمی مرطوب شده استفاده کنید و به آرامی مالش دهید.
اگر به لاک الکل یا شلاک مشکوک هستید ، یک سکه بردارید و سطح زمین را در گوشه ای نامرئی خراش دهید. اگر کف با یکی از روش های قدیمی تر به پایان رسیده باشد ، پوسته پوسته می شود.

یک پیمانکار کفپوش در نزدیکی خود پیدا کنید
دو دست داخلی
جلوگیری از کفهای چوبی کثیف

نپوشیدن کفش در خانه یکی از بهترین روش ها برای تمیز نگه داشتن کف چوب سخت است. این باعث کاهش قابل توجه آلودگی ، خراش و ساییدگی روزانه و کاهش زمان تمیزکاری می شود.

انجمن ملی کفپوش چوبی یا NWFA بیشتر مشخص است و از راه رفتن روی کفهای چوبی با روتختی ، کفش ورزشی و کفش پاشنه بلند هشدار می دهد. این مثال احتیاط آمیز را نیز ارائه می دهد: یک زن 125 پوندی که با کفش پاشنه بلند راه می رود ، 2000 پوند در اینچ مربع تأثیر دارد. علاوه بر این ، یک ناخن پاشنه در معرض می تواند تا 8000 پوند نیرو در هر اینچ مربع اعمال کند.

فارغ از اینکه ماشین حساب خود را بیرون آورده اید یا خیر ، به نظر می رسد احتمال ضربه و فرورفتگی غیرقابل انکار است. با این حال ، اگرچه همیشه نمی توانید از مهمانان بخواهید که کفش را درب خانه بریزند ، اما این ممکن است سیاستی باشد که برای اعضای خانواده قابل تأمل است.
J. Stephens Interiors
چه کاری نباید کرد

مهم نیست که چه نوع کفپوش چوبی دارید ، NWFA توصیه نمی کند از محصولات تمیز کننده ای که برای کفپوش وینیل یا کاشی استفاده می شود استفاده کنید. برداشت آنها: واکس های اکریلیک خود پولیش برای تمیز کردن کف چوب سخت توصیه نمی شود ، زیرا چوب لغزنده شده و به سرعت کدر می شود.

منع دیگر: نه در همین راستا ، در تلاش برای بازگرداندن درخشش از پوشاندن بیش از حد کف چوب ناتمام خودداری کنید. اگر کف موم دار کسل کننده شده است ، سعی کنید به جای آن سطح را باف کنید.

  • ۹۹/۱۰/۱۱
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی