در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

مرحله چهارم: اجاق گاز را تمیز کنید
لوازم مورد نیاز: صابون ظرف ، تمیز کننده همه کاره ، جوش شیرین ، اسفنج یا پارچه ، لاک استیل یا پاک کننده شیشه.

نحوه کار: الف) اجاق گاز برقی: سیم پیچ های گرمایشی و کاسه های بازتابنده را از اجاق بردارید. کاسه ها را در آب گرم و صابون خیس کنید تا سست شود و کیک های اسکراب و اسکراب را با آب و صابون گرم تمیز کنید. اجاق گاز را با پارچه ای مرطوب پاک کنید و سپس جوش شیرین بپاشید. با اسفنج یا پارچه خوب اسکراب کنید. حوله خشک اجاق گاز را بلند کرده و زیر آن را تمیز کنید. کاسه های بازتابنده و سیم پیچ های گرمایشی را برگردانید. دستگیره ها را پاک کنید. در صورت لزوم ، فولاد ضد زنگ را لهستانی کنید. ب.) اجاق گاز: مشبکهای گرمایشی را برداشته و در آب گرم و صابون خیس کنید تا سست شود و کیسه های آن را گرفته و با آب گرم و صابون تمیز کنید. اجاق گاز را با پارچه ای مرطوب پاک کنید و سپس جوش شیرین بپاشید. با اسفنج یا پارچه خوب اسکراب کنید. حوله خشک دستگیره ها را پاک کنید. در صورت لزوم ، فولاد ضد زنگ را لهستانی کنید. ج) اجاق گاز شیشه ای: اجاق گاز را با پارچه ای مرطوب پاک کنید و سپس جوش شیرین بپاشید. با اسفنج یا پارچه ساینده خوب تمیز کنید ، با استفاده از سوهان پلاستیکی هرگونه خمیر را از بین ببرید. حوله خشک با شیشه یا پیش تمیزکننده اسپری کنید و تمیز کنید تا براق شود. دستگیره ها را پاک کنید. در صورت لزوم ، فولاد ضد زنگ را لهستانی کنید.

مرحله 5: مایکروویو را تمیز کنید
لوازم مورد نیاز: آب ، سرکه ، کاسه ، اسفنج یا پارچه ، صابون ظرفشویی ، شیشه پاک کن ، براق کننده استیل.

روش کار: کاسه را با آب ، محلول سرکه پر کنید. مایکروویو را به مدت 7-10 دقیقه در دمای بالا بگذارید ، اجازه دهید آب برای چند دقیقه بجوشد تا بخار تشکیل شود و هرگونه زباله یا باقی مانده را نرم کند. کاسه را بردارید و امتحان کنید. دو طرف ، پایین و بالای مایکروویو را با اسفنج مرطوب یا پارچه تمیز کنید. سینی را در محلول آب صابون بشویید. در صورت لزوم قسمت جلوی مایکروویو را با پاک کننده شیشه پاک کنید و از فولاد ضد زنگ براق کنید.

مرحله ششم: ماشین ظرفشویی را تمیز کنید
لوازم مورد نیاز: فنجان یا کاسه ، سرکه ، جوش شیرین

نحوه انجام: قفسه زیرین را برداشته و تخلیه را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ انسداد یا قطعات شل وجود ندارد. پایین ماشین ظرفشویی را با جوش شیرین بپاشید ، سپس رک پایین را برگردانید. یک فنجان یا کاسه را با سرکه پر کنید و روی صفحه ماشین ظرفشویی خالی قرار دهید. ماشین ظرفشویی را در گرمترین چرخه آب اجرا کنید. ترکیب سرکه و آب کل ماشین ظرفشویی شما را تمیز ، ضد عفونی و روشن می کند. در صورت لزوم جلو ماشین ظرفشویی را پاک کرده و از فولاد ضد زنگ صیقل دهید.

مرحله هفتم: کابینت ها را تمیز کنید
لوازم مورد نیاز: تمیز کننده همه منظوره ، اسفنج یا پارچه ، صابون ظرف

نحوه انجام کار: برای اینکه زیاد تحت فشار نباشید ، فقط یکبار فقط یک کابینت را تمیز کنید. با تخلیه کابینت از تمام مطالب شروع کنید. مواد غذایی را که تاریخ مصرف آنها منقضی شده یا دیگر به نظر نمی رسند ، بو و طعم ندارند ، به غذا بریزید. در صورت تمیز کردن یک کابینت غیر غذایی ، هرگونه وسیله ، ظرف یا وسیله ای را که خراب است یا دیگر از آن استفاده نمی کنید ، بردارید و یا آنها را بریزید یا یک جعبه برای اهدا پر کنید. پس از خالی شدن کابینت ها ، تمام قفسه ها را با تمیز کننده همه منظوره و پارچه مرطوب پاک کنید و به دنبال آن یک پارچه خشک کنید. موارد را به کابینت برگردانید. جلو جبهه های در را با پارچه مرطوب یا پاک کن جادویی پاک کنید تا اثر انگشت و کثیفی آن پاک شود.

مرحله 8: پیشخوان ها و وسایل آشپزخانه را تمیز کنید
لوازم مورد نیاز: صابون ظرفشویی ، تمیز کننده همه کاره ، اسفنج یا پارچه ، پاک کننده شیشه یا اسپری پیشخوان

روش انجام: سینک ظرفشویی را با آب گرم و صابون پر کنید. سینی توستر خالی و خرده ریزها را تکان دهید. همه وسایل آشپزخانه را پاک کرده و پیشخوان ها را پاک کنید. میزهای آشپزخانه را با تمیز کننده همه منظوره اسپری کرده و تمیز کنید. برای میزهای گرانیتی ، با تمیز کننده شیشه یا اسپری میز کار را تمام کنید تا درخشش بیشتری داشته باشید. (من بوی اسپری خانم مایر را دوست دارم اما شیشه پاک کن به همان خوبی کار می کند!)

  • ۹۹/۰۹/۲۷
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی