در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

۳۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

حتی اگر ماشین ظرفشویی یا تمایل به صفحات کاغذی داشته باشید ، زمانی فرا می رسد که برخی از انواع لیوان ها یا ظروف هنگام ایستادن در ظرفشویی با دست شسته می شوند. گرچه این شغلی نیست که بیشتر مردم از آن لذت می برند ، اما تمیز کردن صحیح سطوح مملو از باکتری برای سلامتی خانواده شما ضروری و مهم است.


بنابراین ، برای کمک به شما در کنار آمدن با این کار و انجام سریعتر آن با کمترین تلاش ، در اینجا 9 نکته برای بیرون راندن از آشپزخانه آورده شده است.


چندین ظرف شستشو بخرید
چند ظرف بشقاب پلاستیکی ارزان قیمت روش غذا را تغییر می دهد و در وقت شما صرفه جویی می کند.

برای قرار دادن ظروف کثیف در هنگام جمع شدن از یک ظرف استفاده کنید. اگر آنها را در سینک ظرفشویی قرار دهید ، باید قبل از شروع شستشو ، ابتدا سینک ظرفشویی را بارگیری کنید.
استفاده از ظرف ظرف باعث صرفه جویی در مصرف آب (و پول) در استفاده از یک سینک بزرگ برای شستن فقط چند مورد می شود.
اگر سینک ظرفشویی مضاعف ندارید ، می توانید از ظرف ظرف برای شستشوی ظروف ، ضدعفونی کننده سریع یا خیساندن غذای گیر کرده استفاده کنید.
حتی اگر یک سینک ظرفشویی بزرگ یا مضاعف داشته باشید ، استفاده از ظرف های ظرف باعث می شود ظرف های شما در برابر تراشه هایی که در اثر برخورد آنها با سطوح سخت تری از فولاد ضد زنگ ، سنگ یا ظروف چینی ظهور می کنند ، محافظت شوند.

برای خراش دادن بقایای غذا وقت بگذارید
اگر بعد از غذا یا میان وعده قصد شستن ظرفها را ندارید ، یک ثانیه زمان لازم را بکشید تا بقیه قسمت های بشقاب ها ، قابلمه ها یا تابه هایی را که مواد زائد را درون سطل زباله می اندازد ، از بین ببرید. برای جلوگیری از خراشیدن از کاردک لاستیکی استفاده کنید و تخلیه ظرفشویی یا دفع زباله را مسدود نکنید. با گذاشتن چربی در دفع ، لوله ها با سرد شدن و جمع شدن چربی ها مسدود می شوند.


مایع ظرفشویی خوبی تهیه کنید و از آن به روش صحیح استفاده کنید
چرا سخت تر از آنچه که مجبور هستید کار کنید؟ استفاده از مایع ظرفشویی مناسب می تواند نظافت ظروف را بسیار آسان کند. یکی را با غلظت زیاد سورفاکتانتها - سولفاتهای آلکیل اتر - انتخاب کنید که مواد غذایی را از سطح ظرف بلند کرده و در آب ظرف ، حلالهایی مانند الکلهایی که چربی را تجزیه می کنند و مواد ضد باکتری مانند اسیدهای لاکتیک را معلق کند. این مواد شوینده معمولاً قیمت خرید بالاتری دارند ، اما اکثر آنها غلیظ نیز هستند و به اندازه مارک های چانه زنی حاوی آب نیستند بنابراین مجبور نیستید برای عبور از همه ظروف خود به اندازه کافی استفاده کنید.

یک مثال عالی برای استفاده از شوینده خوب به روش صحیح ، اسپری Dawn Powerwash است که برای تمیز کردن ظروف کثیف به آب (به جز شستشو) احتیاج ندارد. همیشه یک لحظه به خواندن برچسب اختصاص دهید!

از بهترین ابزارها برای کار استفاده کنید
اسفنجی تهیه کنید که علاوه بر طرف نرم تر ، دارای نوعی سطح شستشو مانند موهای توری یا نایلونی باشد. شما به آن نیاز دارید و هر مارکی را که انتخاب می کنید ، اغلب آن را با محلول ضد عفونی کننده تمیز کرده و مرتباً جایگزین کنید. اسفنج محل تولید باکتری است.

دستکش های ظرفشویی ممکن است قدیمی به نظر برسند ، اما هم به شما کمک می کنند ظرف های لغزنده را محکم نگه دارید و هم از دست ها محافظت می کنید. در صورت استفاده از دستکش ، می توانید از آب گرم تری استفاده کنید که به تمیز شدن ظروف نیز کمک می کند. اگر داخل دستکش ها بوی کمی بد بو می دهند ، بین موارد استفاده مقداری جوش شیرین بپاشید.

آرامش و خیساندن را بیاموزید
اجازه دهید ظرفها برای روزها خیس بخورند بهترین حالت نیست ، اما بگذارید چند دقیقه در مایع ظرفشویی و محلول آب خیس بخورد کاملاً مناسب است. این به مواد فعال کننده سطح و حلال ها زمان می دهد تا خاک را شل کنند و کار شما را آسان می کند.

زمانی که آب گرم نمی خواهید
ظروف را باید در داغترین آبی که می توانید استفاده کنید شسته و شستشو دهید. یک استثنا dishes غذاهایی است که در محصولات لبنی یا غذاهای نشاسته ای پوشانده شده اند. برای اینها ، با آبکشی آب سرد شروع کنید تا ذرات غذا از بین برود. گرما می تواند آنها را حتی بیشتر چسبناک کند.

به ترتیب صحیح بشویید
همیشه شستن ظروف را با حداقل کثیف ترین و چربترین قطعات ، معمولاً ظروف شیشه ای شروع کنید. سپس ظروف ، بشقاب ها و ظرف ها را بخورید و قابلمه ها و قابلمه ها را برای آخر وقت ذخیره کنید. برای تکمیل کار شاید لازم باشد کمی مایع ظرفشویی و آب داغ اضافه کنید.

بنابراین ، شما سس را سوزاندید
اتفاق می افتد غذای سوخته یا گریس پخته شده بزرگترین مشکل ظرفشویی ظرفشویی است. اگر غذا واقعاً گیر کرده است ، قابلمه کثیف را با آب داغ و شوینده پودر شده ماشین ظرفشویی پر کنید. مخلوط را بجوشانید و سپس قابلمه را از عنصر گرم کن خارج کرده و اجازه دهید حداقل برای یک ساعت خیس بخورد.

برای یک ظرف قابلمه با غذای پخته شده ، پودر ظرفشویی خشک را درون ظرف بپاشید. به ظرف تابه آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید خیس بخورد. بعد از خیساندن ، با کفگیر لاستیکی کناره ها و قسمت پایین آن را خراشیده تا ذرات شل شده از بین برود و سپس طبق معمول بشویید.

اگر آثار علائم سوخته روی پوشش های نچسب مانند ظروف سرامیکی باقی مانده است ، ظرف را با آب سرد و سه قاشق غذاخوری نمک پر کنید. بگذارید تابه یک شب خیس بخورد و سپس محلول را به آرامی بجوشانید. ظرف را طبق معمول بشویید.

ظروف تمیز خود را کاملاً خشک کنید
از ظرفشویی ظرف برای تمیز نگه داشتن ظروف تمیز و مرطوب خود استفاده کنید. می توانید بگذارید تا در هوا خشک شوند و یا با خشک شدن با یک پارچه میکروفیبر بدون پرز تمام شوند.

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

پس از یک حرکت ، آشپزخانه باید اولین اتاقی باشد که بسته بندی نمی شود تا بتوانید وعده های غذایی را شروع کنید. فضا باید عملیاتی ، منظم و راحت باشد. این می تواند برای فضاهای کوچک آشپزخانه یا برای آشپزخانه هایی که فضای پیشخوان کمی دارند و یا فضای ذخیره سازی کمی دارند دشوار باشد.


آشپزخانه را آماده کنید
اگر در حال انتقال به خانه جدید هستید ، احتمال زیادی وجود دارد که به درستی تمیز نشده باشد. قبل از اینکه هر چیزی را از جعبه های خود بیرون بیاورید ، به آشپزخانه جدید خود نظافت خوبی بدهید.


به مکانهایی که می خواهید ظروف ، کارد و چنگال ، لیوان و قابلمه ها را در آن قرار دهید تمرکز کنید. در صورت امکان ، از کاغذ تماسی برای ایجاد سطحی تازه و آسان برای پاک کردن در قفسه ها و داخل کشوها استفاده کنید. مطمئن شوید که میزهای میز و سینک ظرفشویی شما نیز تمیز است.

اگر هنوز چنین کاری نکرده اید ، کمی وقت بگذارید تا فضای آشپزخانه را جابجا کنید. خود را تصور کنید که کارهای معمول خود را انجام می دهید. به طور معمول برای تمیز کردن لوازم ، مواد اولیه انبار ، قابلمه ها ، ماهیتابه ها ، یا چاقوها به کجا می رسید؟ با گشت و گذار در چند پروژه آشپزخانه معمولی ، درک بهتری از اینکه چه کالاهایی باید به کجا بروند ، خواهید یافت.

جعبه های خود را جمع کنید
اگر جعبه را با دقت برچسب زده اید تا محتوای آن را منعکس کند ، باید ایده خوبی در مورد آنچه در هر جعبه است ، داشته باشید. اگر مطمئن نیستید ، هرکدام را مرتب کنید ، وسایل بزرگتر را باز کنید و آنچه را برای مرتب سازی و سازماندهی در اختیار دارید قرار دهید. ابتدا لازم است این کار را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که وقتی کالایی را در کمد یا کشو قرار می دهید ، دیگر مجبور نیستید آن را جابجا کنید.


شروع به باز کردن بسته بندی کنید
از آنجا که سینک محلی است که بیشترین استفاده را می کند ، در حالی که اجاق گاز دوم است ، فضای کمد و کشوی اطراف سینک ظرفشویی و اجاق گاز را ارزیابی کنید. به مناطق ذخیره سازی که نزدیکترین و در دسترس ترین مکانها هستند توجه داشته باشید ، به خاطر داشته باشید که دسترسی به هر چیزی که بسیار بالاتر از سطح چشم باشد ذخیره می شود.


بسته بندی ضروری ترین وسایل ، مواردی را که هر روز استفاده می کنید ، شروع کنید و آنها را به ترتیب نزولی در مکانهای قابل دسترسی قرار دهید. به عنوان مثال ، چندین بار در روز به کارد و چنگال دسترسی پیدا می شود ، بنابراین کارد و چنگال را بلافاصله در کشوی سمت راست ظرفشویی قرار دهید (اگر راست دست هستید) ، سپس دستمال های دست ساز و پارچه ها را در کشوی بعدی قرار دهید ، سپس شاید دستورالعمل های کتاب خود را در زیر کشوی زیر حوله ها قرار دهید.

وسایل خود را بر اساس دفعات استفاده مرتب کنید
روش مرتب سازی که قبلاً توضیح داده شد در مورد فضای کمد نیز صدق می کند. بشقاب ها ، فنجان ها ، لیوان ها و کاسه های غلات که هر روز مورد استفاده قرار می گیرند باید در قفسه هایی قرار بگیرند که در سطح چشم یا پایین تر باشند. از آنجا که شیشه ها بیشتر از بشقاب استفاده می شوند ، می توان آنها را در کمد نزدیک ظرفشویی در سطح چشم قرار داد تا از سهولت استفاده در آنها استفاده شود. وسایلی را که کمتر استفاده می کنید می توانید در پشت مواردی که بیشتر استفاده می شود یا در قفسه ای بالاتر از آن قرار دهید.

قابلمه ها و قابلمه ها باید به همراه درب آنها در نزدیکی اجاق گاز نگهداری شوند. همچنین می توانید از کشوی زیر اجاق گاز برای وسایل بزرگتری که ممکن است هر روز از آنها استفاده نکنید ، مانند صفحات پخت ، تابه های برشته ، یا ظرف های قابلمه استفاده کنید.

وسایلی را که روزانه استفاده نمی شوند در کمدهای بالای یخچال یا اجاق گاز ذخیره کنید. وسایل سنگین تر باید در قفسه های نزدیک زمین نگهداری شوند. دسترسی به آنها راحت تر خواهد بود و دیگر نیازی به نگرانی در مورد سقوط آنها نخواهید داشت.

مواد سمی را در مناطق صعب العبور نگه دارید. اگر فرزند خردسال دارید ، تمام وسایل تمیزکاری را در کمدهایی که بالا هستند ، دور از دسترس آنها نگه دارید. در غیر این صورت می توان صابون ها ، شوینده ها و مواد تمیز کننده را در زیر سینک ظرفشویی نگه داشت.

اگر فرزند خردسال دارید ، ممکن است اطمینان داشته باشید که بعضی از اشیا — خاص - مانند لیوان ها و بشقاب های پلاستیکی - به راحتی قابل دسترسی هستند در حالی که دستیابی به وسایل شکننده تر دشوار است. اگر یک فرد بزرگسال در خانه شما کوتاه است یا از ویلچر یا واکر استفاده می کند ، اطمینان حاصل کنید که می تواند به وسایل مورد نیاز خود برسد.

موارد نادر استفاده شده را سازماندهی کنید
ظروف خوب ، ظروف چینی و سایر موارد خاص را می توان در کابینت چینی ، میز بوفه یا در کمدهایی که دسترسی به آنها دشوارتر است ، نگهداری کرد. در بعضی از آشپزخانه ها ، کابینت های بسیار بلند فضای ذخیره سازی را فراهم می کنند که تنها با چهارپایه می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. نگهداری وسایل شکننده در منطقه ای دور از محل ، ایمنی آنها را تضمین می کند.

شربت خانه خود را سازماندهی کنید
کنسروها و مواد غذایی خشک را در گنجه انبار یا فضای مشابهی که از ظروف ، قابلمه ها و قابلمه ها جدا باشد نگهداری کنید. ادویه ها را می توان نزدیک اجاق گاز نگه داشت. ممکن است فضای کشو را برای ادویه جات ترجیح دهید. برچسب زدن به بالای شیشه ها به شما امکان می دهد تا به سرعت ادویه مورد نیاز خود را اسکن کنید. گزینه های دیگر چرخ دستی های ادویه ای است که روی پیشخوان می نشیند یا قفسه هایی که بالای اجاق گاز آویزان هستند. فقط به یاد داشته باشید که ادویه ها برای حفظ طراوت و شادابی باید در یک مکان خشک و خنک نگهداری شوند.

سازماندهی مجدد در صورت نیاز
بعد از اینکه چند هفته را در خانه خود گذراندید ، احتمالاً یک روال معمول برای پخت و پز ، سرو و خوردن وعده های غذایی ایجاد خواهید کرد. پس از اینکه با انجام کارهای روزمره احساس راحتی کردید ، بررسی کنید تا مطمئن شوید که دور اول سازمان شما به خوبی کار کرده است. آیا واقعاً قادر به رسیدن به هر آنچه نیاز دارید هستید؟ آیا یک کشوی به اندازه کافی بزرگ برای وسایل آشپزخانه خود انتخاب کرده اید یا اینکه سرریز هستند؟ در صورت لزوم دوباره سازماندهی کنید تا مطمئن شوید آشپزخانه شما برای شما و خانواده شما مناسب است.

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

حمام ها باید مرتباً تمیز شوند - برخلاف سایر اتاق های خانه شما ، نمی توان آنها را فقط "برداشت" کرد و هنوز تمیز به حساب می آیند. این لیست پاکسازی سرویس بهداشتی 15 دقیقه ای به شما امکان می دهد تا نظافت دستشویی را بدون صرف ساعت ها شستشو و ضد عفونی حفظ کنید. این راهنما می تواند به شما کمک کند تا نیازهای یک دستشویی تمیز و بدون زحمت در طول روز را به فرزندان خود بیاموزید.


آنچه شما نیاز دارید
یک سبد ، کیف یا جعبه برای قرار دادن وسایل نامرتب.
جارو و موپ
مانع
یک ظرف آشغال
دستمال مرطوب ضد عفونی کننده
پاک کننده شیشه و پارچه
فرچه توالت
تمیز کننده توالت

تمام وسایل مورد نیاز را جمع کنید. داشتن وسایل در کنار هم در ابتدای کار برای جلوگیری از حواس پرتی ضروری است. پایین رفتن برای گرفتن جارو ممکن است باعث تعجب شود که آیا نامه هنوز ارسال نشده است و وقتی نامه را چک می کنید ، تصمیم می گیرید مقداری از آن را ثبت کنید. نامه ای به شما یادآوری می کند که با یکی از اعضای خانواده تماس بگیرید. قبل از اینکه بدانید ، حمام آخرین چیزی است که ذهن شما را به خود مشغول می کند. هر بار روی یک کار خاص متمرکز باشید.

همه لباسهای کثیف را بردارید و داخل یک مانع قرار دهید. با دور ریختن سطل زباله یا دور ریختن بطری های شامپو ، مأموریت جمع آوری لباس خود را قطع نکنید. سعی نکنید جوراب ها را از سمت راست برگردانید یا پاهای شلوار را باز کنید. فقط همه را در مانع یا سبد بیندازید.


همه سطل زباله را درون سطل آشغال بیندازید. همه چیز را از کف خارج کنید ، از جمله مقادیر کمی کاغذ توالت ، رشته های ریخته شده نخ دندان و گلوله های موی تصادفی.

تمام وسایلی که در اتاق دیگری است را تحویل بگیرید. آنها را در یک سبد ، جعبه یا کیف قرار داده و در خارج از حمام قرار دهید تا در کل خانه پرداخت شود.

وسایلی را که در حمام است به مکان های مناسب خود برگردانید. برای سازماندهی مجدد دارو یا کابینت های ملافه ای وقت نگذارید. فقط موارد را به جای تعلق خود برگردانید. برای وقت بیشتری وقت خود را تنظیم کنید.

برای پاک کردن سینک ظرفشویی از جمله شیر آب و قسمت وان از یک دستمال ضدعفونی کننده استفاده کنید. هدف در اینجا این است که سینک ظرفشویی قابل ارائه باشد. برای محافظت از پوست و کمک به تمیز کردن بدون نگرانی از آنچه لمس می کنید ، از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید.

با استفاده از یک دستمال مرطوب یا اسپری ضد عفونی کننده ، قسمت بیرونی توالت را پاک کنید. هرگونه آلودگی یا آلودگی قابل مشاهده را به سرعت پاک کرده و در زمان واقعی نبودن ، دستشویی داخلی توالت را ترک کنید.

با استفاده از پاک کننده شیشه یا سرکه ، آینه را پاک کنید. مهمانان احتمالاً بیشترین وقت را صرف بررسی خود در آینه شما می کنند. آنها به ناچار متوجه خستگی و رگه هایی می شوند.

با تمرکز بیشتر روی قسمت اصلی ترافیک ، به طور خلاصه کف را جارو کنید. اگر Swiffer ، Readymop یا موارد مشابه دارید ، ممکن است چند ثانیه طول بکشد.

نکاتی برای نظافت سرویس بهداشتی
اگر این مراحل را به تعمیر و نگهداری معمول حمام تبدیل کنید ، هر 15 دقیقه تمیزکاری بسیار سریعتر انجام می شود.
نگهداری همه وسایل حمام خود برای این کار در کنار هم می تواند کار را آسان کند. اگر مجبور باشید در سراسر خانه برای تهیه وسایل شکار کنید ، وقت خود را می خورید و کار را طولانی تر می کنید. با این حال ، در مورد ذخیره مواد شیمیایی خطرناک در جایی که کودکان یا حیوانات خانگی به آنها دسترسی دارند ، محتاط باشید.

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

دور از چشم ، همیشه هنگام تمیز کردن ، دور از ذهن کار نمی کند. مطمئناً ، می توانید وانمود کنید که مناطقی که به راحتی نمی توانید ببینید یا به آنها دسترسی پیدا کنید ، بی عیب و نقص هستند. اما ، در اعماق خود شما حقیقت را می دانید و تمیز کردن دوره ای این نقاط به نفع همه است. گرد و غبار را که می تواند باعث ایجاد آلرژی و آسم شود کاهش می دهید ، برخی از باکتری ها را که باعث بیماری می شوند از بین می برد و باعث افتخار مادر شما می شود.
پنکه های سقفی و وسایل نوری
تمیز کردن پنکه سقفی
 PowerShot / گتی ایماژ
برای تمیز کردن پنکه سقفی یا وسایل برقی بالا نیازی نیست که روی شانه های شخصی بنشینید (ایده خوبی هم نیست). گردگیر یکبار مصرف با دسته قابل ارتقا ، روش بسیار بهتری برای گرفتن گرد و غبار و تار عنکبوت است. گردگیر یکبار مصرف را به جای گردگیر پر انتخاب کنید زیرا گردگیرهای یکبار مصرف از موادی ساخته شده اند که باعث چسبیدن گرد و غبار می شوند تا اینکه به راحتی در اطراف پخش شوند.

اگر گردگیر یکبار مصرف ندارید ، از یک پارچه میکرو الیاف تمیز استفاده کنید و آن را با نوار لاستیکی روی دسته جارو یا موپ ثابت کنید.

و اگر حتماً باید از نردبان استفاده کنید ، بهتر است شخص دیگری داشته باشید که نردبان را مهار کند و در صورت لغزش یا زمین خوردن به کمک شما بیاید. استفاده از نردبان هنگامی که تنها در خانه هستید هرگز ایده خوبی نیست.

02
از 11
سقف و قالب
غبارروبی سقف
 تصاویر افراد / گتی ایماژ
یک دقیقه وقت بگذارید تا به بالا نگاه کنید ممکن است از دیدن همه گرد و غبار و تار عنکبوت هایی که نزدیک قالب های سقف و تاج شما گرفته شده اند شوکه شوید. از یک گردگیر ، اسفنج پاک کن تمیز و خشک یا جارو برای بلند کردن خاک استفاده کنید. همیشه این کار را هنگام تمیز کردن اتاق ابتدا انجام دهید تا بقایای افتاده را با جاروبرقی پاک کنید.

03
از 11
مبلمان کابینت و مبلمان بلند
تلاش برای تمیز کردن قسمت بالای کابینت ها
 baona / گتی ایماژ
هنگام خرید داستر یکبار مصرف با دسته قابل ارتقا ، حتما یکی با سر چرخشی تهیه کنید تا بتوانید زاویه را برای رسیدن به قسمت بالای کابینت ها و مبلمان بلند تنظیم کنید.

اگر اجازه داده اید گرد و غبار و ذرات چربی روی کابینت های آشپزخانه جمع شود ، از یک مدفوع پله ای محکم استفاده کنید و با یک پارچه نرم آغشته به محلول دو فنجان آب گرم ، یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی و یک قاشق چای خوری آمونیاک خانگی تمیز کنید. خاک را پاک کرده و سپس با پارچه آغشته به آب ساده بشویید. با یک پارچه تمیز و نرم خشک کنید.

04
از 11
پرده پنجره
غبارگیری پرده های پنجره
باشاک گوربوز درمن / گتی ایماژ
هنگامی که پرده ها را با گردگیر استاتیک غبارگیری می کنید ، به یاد داشته باشید که آنها را ببندید و یک طرف آن را تمیز کنید و سپس جهت تمیز کردن طرف دیگر را معکوس کنید.

یا ، برای تمیز کردن همزمان دو طرف لت ها ، دو پارچه میکروفیبر را به دور هر انتهای یک جیب انبر آشپزخانه بپیچید و با یک نوار لاستیکی محکم کنید. سپس به سادگی انبرها را در امتداد هر لت بکشید تا گرد و غبار را از بین ببرید. پارچه های میکروفیبر را در واشر بیندازید و کارتان تمام شد.

به 5 از 11 زیر ادامه دهید.

05
از 11
مسیرهای پنجره ، درب کشویی و درب دوش
نمای نزدیک گیاه گلدان توسط پنجره
ماریا بوتینا / EyeEm / گتی ایماژ
شیشه های پنجره ، درب کشویی و درب دوش گرد و غبار و گرد و غبار را به میزان شگفت انگیزی جذب می کند و تمیز کردن آنها به دلیل تنگ بودن فضاها مشکل است. وقتی زمان تمیز کردن است ، ممکن است لازم باشد صفحه ها را بردارید و به آنها تمیز کنید. سپس ، با استفاده از ابزار شکاف روی خلا your خود و یا ساختن یک پاک کننده مخصوص شکاف کار را شروع کنید. از بین بردن مقدار زیادی گرد و غبار و مواد زائد باعث تمیز کردن بقیه مراحل تمیزکاری می شود.

پس از جاروبرقی ، محلول دو فنجان آب گرم ، یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی و یک قاشق چای خوری آمونیاک خانگی را مخلوط کنید. با استفاده از یک برس موی نرم و انعطاف پذیر ، مسیرها را از بین ببرید و سپس با آب ساده بشویید. بسته به نوع فلز ممکن است مجبور شوید از مقداری سرکه و مراقبت بیشتر برای پاک کردن کف صابون در مسیرهای درب دوش استفاده کنید.

در اینجا یک نکته اضافی در مورد تمیز کردن شیارهای خارج از پنجره و درب ذکر شده است: اگر برای شلنگ واشر فشار یا نازل فشار دارید ، یک انفجار خوب آب اغلب می تواند باعث برق زدن آهنگ ها شود.

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

چگونه تابه های قطره ای اجاق گاز را تمیز کنیم
در حالی که یک گلدان تماشا شده ممکن است هرگز جوش نیاید ، پشت خود را برگردانید تا جوش بیاید! به همین دلیل اجاق های دارای مشعل برقی یا گازی در زیر واحد گرمایشی قابلمه های قطره ای دارند تا همه آن نشت و قطره ها را بگیرید. متأسفانه ، وقتی حرارت زیاد و مواد غذایی ریخته شده را ترکیب می کنید ، غذا معمولاً می سوزد و برداشتن آن را دشوار می کند.


ما سه روش را برای تمیز کردن قابلمه های قطره ای آزمایش کرده ایم - از روش هایی با ریختن کوچک ، تازه به روش هایی که به نظر نمی رسد قابل نجات باشد - فقط با استفاده از چند محصول تمیز کننده خانگی.


تابه های قطره ای اجاق گاز را چند بار تمیز کنید
در حالت ایده آل ، ظرف های قطره ای باید پس از هر بار استفاده از مشعل اجاق گاز تمیز شوند. با مقابله با نشت و پاشش در هنگام تازه بودن ، قابلمه های قطره ای به راحتی تمیز می شوند. واقع بینانه ، اگر روزانه غذا تهیه می کنید ، به صورت ماهانه یا در صورت لزوم هنگام مشاهده لکه ها ، به قابلمه های قطره ای تمیز کنید. اجازه می دهد تا ذرات غذا و چربی روی ظرف های قطره ای جمع شود ، می تواند باعث سیگار کشیدن و حتی آتش سوزی شود.


قبل از اینکه شروع کنی
هنگام تمیز کردن هر نوع قطره قطره قطره یا اجاق گاز اجاق گاز ، همیشه قبل از برداشتن قطعات اجازه دهید تا مشعل ها کاملاً سرد شوند. به چگونگی سازگاری اجزا توجه کنید تا بتوانید به ترتیب صحیح آنها را تعویض کنید.

آنچه شما نیاز دارید
تجهیزات / ابزارها
سینک یا سطل
پد تمیز کردن پلاستیک
اسفنجی
پارچه میکروفیبر
دستکش لاستیکی (اختیاری)
مواد
مایع ظرفشویی با چربی گیر
سرکه سفید مقطر
جوش شیرین
آمونیاک خانگی
اسفنج ملامینه (آقای پاک کن پاک کن)
کیسه های پلاستیکی قابل جداسازی یک گالنی
دستورالعمل ها
چگونه تابه های قطره ای را با مایع ظرفشویی تمیز کنیم
این روش برای نشت و ترشحات تازه خوب کار می کند.


نکته
قابلمه های قطره ای و حلقه های تزئینی کروم قابل جابجایی که فقط به آرامی کثیف شده اند با قرار دادن آنها در بالای صفحه ماشین ظرفشویی اتوماتیک تمیز می شوند.

قابلمه ها و اجزای قطره ای را بردارید
هنگامی که نشت رخ داد ، ظرف قطره ای و هر حلقه تزئینی جداگانه را بردارید.


یک راه حل تمیز کردن ایجاد کنید
یک سینک ظرفشویی را با آب گرم پر کنید و چند قطره از مواد شوینده خوب ظرفشویی که شامل یک ماده برش دهنده چربی است اضافه کنید.


خیس ، پاک ، شستشو و خشک کنید
قابلمه های قطره ای و سایر اجزای قابل جدا شدن را در آب صابون قرار دهید. اجازه دهید حداقل 10 دقیقه خیس شوند. با اسفنج یا پارچه ظرف را پاک کنید. اگر برای از بین بردن لکه ها مشکل است ، از اسفنج ملامینه (Mr. Clean Eraser) استفاده کنید تا مواد غذایی را به راحتی پاک کنید.

ظرف قطره ای را در آب داغ بشویید و با یک پارچه میکروفیبر خشک کنید.

قطره های قابلمه را دوباره نصب کنید
قابلمه های قطره ای را زیر مشعل ها جایگزین کنید و مطمئن شوید که آنها به راحتی در جای خود قرار گرفته اند.

چگونه تابه ها را با سرکه و جوش شیرین تمیز کنید
اگر آب صابون باعث تجمع غذا نمی شود از این روش استفاده کنید.

درب قابلمه ها و قطعات را بردارید
وقتی اجاق گاز خنک شد ، قابلمه های قطره ای را بردارید. آنها را از طریق سطل آشغال تکان دهید تا ذرات سوزانده شده از بین بروند. زمان خوبی برای بررسی اینکه آیا نشت مواد غذایی به بالای اجاق گاز سرریز شده است یا خیر. همچنین احتمالاً به تمیزکاری نیاز دارد.

در آب گرم و صابونی خیس کنید
یک سینک ظرف یا یک سطل را با آب گرم و چند قطره مایع ظرفشویی پر کنید تا قابلمه های قطره ای کاملاً پوشانده شود. به آنها اجازه دهید به مدت 15 دقیقه خیس شوند.

در سرکه غوطه ور شوید
آب گرم و صابون را تخلیه یا خالی کنید. سرکه سفید مقطر را به اندازه ای اضافه کنید که قابلمه های قطره ای را کاملا بپوشاند و اجازه دهید 30 دقیقه خیس بخورد.

اسکراب با جوش شیرین
محلول را با مقدار زیادی جوش شیرین بپاشید. با واکنش جوش شیرین با اسید سرکه ، کمی گازدار خواهد شد. بگذارید مخلوط حداقل 15 دقیقه کار کند. با استفاده از یک اسکرابر پلاستیکی ماهی تابه ها را بپاشید که روی جوش شیرین اضافی در مناطقی که لکه های آن سخت است پاک شود.

بشویید ، خشک کنید و جایگزین کنید
قابلمه های قطره ای را با آب داغ بشویید و با پارچه میکروفیبر خشک کنید. همه اجزای موجود در اجاق گاز را جایگزین کنید.

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

راهنمای نهایی خانه داری
حل و فصل کارها در خانه ای نامرتب و کثیف می تواند طاقت فرسا باشد. کارهای زیادی باید انجام شود که گاهی اوقات راحت تر می توانید روی کاناپه و تماشای تلویزیون بیفتید. متأسفانه ، نادیده گرفتن کارها باعث از بین رفتن مشاغل نمی شود.


تنظیم سیستم لیستی از کارهای روزانه ، هفتگی ، ماهانه و فصلی ، خانه داری را آسان تر می کند. تقسیم وظایف به گام های کوچکی که هر روز فقط در چند دقیقه قابل انجام است ، وضعیت کنترل وضعیت را کنترل می کند. تقسیم کارها بین اعضای خانواده مسئولیت پذیری را می آموزد و زندگی هر کس را بهتر می کند. بچه های سه ساله می توانند در مواردی مانند مرتب سازی لباس و اسباب بازی کمک کنند. خبرهای خوب بیشتر ، انجام کارها می تواند به عنوان ورزش محسوب شود و به سوزاندن برخی کالری ها کمک کند.


کارهای روزانه
وظایفی وجود دارد که اگر هر روز انجام شود ، خانه شما را منظم نگه می دارد و از این احساس طاقت فرسا جلوگیری از کنترل همه چیز جلوگیری می کند. بعضی از کارهای را می توان اول صبح انجام داد ، بعضی دیگر را باید در طول روز انجام داد مثل سایر فعالیت ها ، و بعضی دیگر را می توان شب انجام داد تا در یک خانه منظم بیدار شوید.

آشپزخانه
ظروف کثیف را از بین ببرید
بعد از هر غذا و میان وعده ماشین ظرفشویی را با دست بشویید یا بارگذاری کنید. هرگز نباید ظرف های کثیف روی پیشخوان یا ظرفشویی وجود داشته باشد. حتماً هر روز به سینک ظرفشویی تمیز کنید!


شمارنده های Declutter و De-Crumb
بعد از هرگونه آماده سازی غذا ، همه چیز را کنار بگذارید و صفحات میز و لوازم خانگی را پاک کنید تا از خرده ریزها و نشت مواد خلاص شوید.


کف های جارو ، شستشو یا وکیوم
آشپزخانه همیشه پر از فعالیت است و کف آن را نشان می دهد. هرگونه نشت کثیف را بلافاصله تمیز کرده و از شر خرده ها خلاص شوید.

سطل زباله را بازیافت ، کمپوست و خالی کنید
تخلیه یا مقابله با زباله هر روز به شما کمک می کند تا آفات را از خود دور کنید و خانه ای با بوی خوش تر را ترک کنید.

اتاق خواب
تختخواب را درست کنید
بالش ها را شل کنید و ملافه های تخت را انتخاب کنید که به راحتی همه راحت سریع پخش می شوند.

لباسها را کنار بگذار
لباسهای کثیف شده را در مانع قرار دهید. لباس ها و کفش های تمیز را به کمد یا کشوها برگردانید.

Laundry Hamper را چک کنید
بسته به نیاز خانه شما ، ممکن است نیاز به خشکشویی روزانه باشد. کنار آمدن با یک بار لباسشویی در روز بسیار راحت تر از هفت بار در یک بار است.

همه چیز را به جای مناسب خود برگردانید
اگر فنجان ها یا ظروف به اتاق خواب مهاجرت کرده اند ، آنها را به آشپزخانه برگردانید. به بچه ها بیاموزید اسباب بازی ها را کنار بگذارند و وسایل مدرسه مورد نیاز روز بعد را جمع کنند.
حمام
دوش را خشک کنید
بعد از هر بار حمام یا دوش گرفتن ، از قلاب یا حوله برای پاک کردن دیواره های غرفه دوش ، درها و وان استفاده کنید تا از تجمع کف صابون و گلدان آب جلوگیری شود. پرده دوش را ببندید تا سریعتر خشک شود.

وسایل پایین را پاک کنید
بعد از هر بار استفاده ، پیشخوان ها ، شیر آب و سینک ظرفشویی ها را با دستمال مرطوب یا حوله ضد عفونی کننده پاک کنید تا پاشیدگی ها و نشت مواد از بین برود.

حوله های نم دار را آویزان کنید
حوله ها و حمام های مرطوب را حتما آویزان کنید تا برای جلوگیری از ایجاد کپک زودتر خشک شوند.

فضاهای زندگی و مناطق ورودی
چیزی را دور انداختن
قبل از ترک اتاق ، هر کتاب ، ظرف ، اسباب بازی که استفاده شده را کنار بگذارید.

پاک کردن Messes
هرگونه نشت از جدول و کف را پاک یا جاروبرقی کنید.

با کاغذ مقابله کنید
بلافاصله از طریق نامه های الکترونیکی ، مدارس ، نشریات اداری مراجعه کرده و با خواندن ، بایگانی یا بازیافت با آنها مقابله کنید.

کارهای هفتگی
از آنجا که لیست کارهای روزانه را دنبال کرده اید ، کارهای هفتگی نباید چندان دلهره آور باشد. بسیاری از آنها به راحتی وظیفه روزانه شما را انجام می دهند. نباید کوه پستی ، سینک ظرفشویی پر از ظرفهای کثیف و کف آنقدر چسبناک باشد که کفش هایتان را گم کنید. کارهای هفتگی همه نباید در یک روز انجام شوند. آنها را در طول هفته پخش کنید تا شاید فقط یک روز تقریباً بدون خستگی را برای استراحت داشته باشید.

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

چگونه یک قهوه ساز را با سرکه تمیز کنیم
قطعات را بردارید و تمیز کنید
قهوه ساز خود را خالی کنید ، درب ، سبد دم کرده و فیلتر دائمی را با آب و صابون داغ برداشته و تمیز کنید. در صورت وجود فیلتر آب را بردارید. سبد فیلتر خالی و کارافه را جایگزین کنید.

قطعات قهوه ساز را بردارید
سرکه و آب را مخلوط کنید
قسمتهای مساوی سرکه سفید و آب را برای پر کردن مخزن آب مخلوط کنید. یک راه آسان برای انجام این کار این است که محفظه را تا نصف با سرکه پر کنید و سپس تا قسمت بالای آب پر کنید. اما اگر نمی توانید سطح آبجو خود را ببینید ، آن را جداگانه مخلوط کنید تا اضافه شود.

یک محلول سرکه درست کنید تا در تمیز کردن استفاده شود
مخزن را پر کنید و Carafe را جایگزین کنید
مخزن آب خود را با سرکه و محلول آب پر کنید. اگر از فیلترهای کاغذی استفاده می کنید ، یک فیلتر کاغذ در سبد دم کن قرار دهید.

مخزن را با محلول سرکه پر کنید
نیمی از چرخه قطره را اجرا کنید
دستگاه قهوه ساز خود را از نیمی از چرخه قطره عبور دهید ، آن را متوقف کنید تا محلول در مخزن و کانال آب قرار بگیرد. اجازه دهید به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در مخزن و کارافه بماند.

نیمی از چرخه قطره را اجرا کنید
چرخه دم را از سر بگیرید
بعد از 30 تا 60 دقیقه ، چرخه دم را از سر بگیرید و دم کنی سرکه و آب را از طریق دستگاه قهوه ساز خود به پایان برسانید. محلول سرکه و آب را از کاراف دور انداخته و فیلتر کاغذ را تعویض کنید (در صورت استفاده).

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

تا به حال به وسایلی که تقریباً هر روز از آنها استفاده می کنید فکر دیگری کرده اید؟ مطمئناً متوجه می شوید که آیا آنها واقعاً بد عمل نمی کنند یا بو نمی دهند. اما اگر آنها را مرتباً تمیز کنید تا باکتریها و آلودگی هایی را کاهش دهد که عملکرد را کند می کند ، این اسب های کار گران قیمت می توانند بهتر کار کنند و ماندگاری بیشتری داشته باشند.


یخچال خود را هر 3 ماه تمیز کنید
با پاک کردن نشتی ها در صورت بروز و پاک کردن دستگیره ها و کنترل های توزیع کننده ، با تمیز کردن مواد ضدعفونی کننده ، پاک سازی یخچال و فریزر را برای از بین بردن باکتری ها از دست های مختلف ، آسان تر کنید. چند بار در هفته ، برای جلوگیری از رشد کپک و کپک که به سرعت پخش می شود ، چند دقیقه وقت بگذارید تا مواد غذایی را که باید ریخته شود بررسی کنید.


برای تمیزکاری کامل یخچال را هر سه ماه کاملاً از مواد غذایی ، قفسه ها و سطل های سطل خالی کنید. هر چیزی را که از اوج خود گذشته است دور بیندازید. محلول یک قاشق چای خوری صابون ظرفشویی مایع و آب داغ یک چهارم را مخلوط کنید. برای پاک کردن فضای داخلی ، از یک اسفنج یا پارچه میکرو الیاف تمیز استفاده کنید ، و به هر گونه ریختن توجه بیشتری کنید. سپس سطوح را با یک پارچه خشک تمیز پاک کنید.

قفسه ها و سطل های زباله را با همان مواد شوینده و محلول آب گرم بشویید. قبل از قرار دادن مجدد در یخچال ، آنها را خوب بشویید و خشک کنید. همراه غذا ، یک جعبه جوش شیرین جدید و باز شده اضافه کنید تا به جذب بو کمک کند و کارتان تمام شد.


اگر محفظه فریزر خود یخ زدایی دارید ، همان مراحل تمیزکاری را دنبال کنید. برای یخچال فریزر ، توصیه های سازنده را در مورد یخ زدایی و تمیز کردن دنبال کنید.


حالا که داخل آن تمیز است ، یخچال را از برق بکشید ، آن را از دیوار دور کنید و پشت و زیر آن را جارو برقی کنید. برای رسیدن به هر شکاف ممکن است لازم باشد یک پوشش منفذ را بردارید. اگر سیم پیچ ها و فن ها با گرد و غبار پوشانده شده باشند ، یخچال و فریزر برای خنک نگه داشتن شرایط باید بیشتر کار کند.


تمیز کردن فضای بیرونی یخچال با محلول سرکه
صنوبر / کوری لیوینگستون
یکبار در ماه ماشین ظرفشویی را تمیز کنید
ماشین ظرفشویی خود را ماهانه یک بار با سرکه و جوش شیرین تمیز کنید تا خوب کار کند. با یک ماشین ظرفشویی خالی ، قفسه زیرین را برداشته و صافی تخلیه و تلگراف مواد شوینده را از نظر وجود هرگونه زباله بررسی کنید. صافی را با برس نرم و تمیز تمیز کرده و قفسه را تعویض کنید. یک کاسه شیشه ای را با یک فنجان سرکه سفید مقطر پر کنید و آن را روی قفسه بالایی قرار دهید. چرخه شستشوی آب گرم را اجرا کنید اما از چرخه خشک شدن صرف نظر کنید. ماشین ظرفشویی را باز کنید و در یک فنجان جوش شیرین در امتداد کف ماشین ظرفشویی بپاشید. یک چرخه آب گرم و کوتاه دیگر اجرا کنید.


فضای داخلی ماشین ظرفشویی شما اکنون عاری از چربی و بو است و باید یک ماه دیگر از آن استفاده کنید. حداقل سالی یک بار یا اگر ماشین ظرفشویی شما به خوبی تمیز نمی کند ، برای انجام تمیزکاری دقیق تری وقت بگذارید.


تمیز کردن نمای بیرونی ماشین ظرفشویی
صنوبر / مارگوت کاوین
به دفع زباله ها هر هفته تمیز کنید
حتی با وجود کل آب که از طریق زباله دفع می شود ، باز هم به یک تمیزکاری هفتگی نیاز دارد تا بوها را از بین ببرد. در حالی که آسیاب کردن چند پوست مرکبات می تواند عطر خوبی به شما اضافه کند ، آنها در واقع کار تمیز کردن خوبی ندارند ، اما یک راه سریع برای تمیز کردن مواد زائد وجود دارد:

با خالی شدن دفع ، با ریختن 1/2 فنجان جوش شیرین و سپس آهسته افزودن 1/2 فنجان سرکه سفید مقطر ، یک کف تمیز کننده ایجاد کنید. این ترکیب کف می شود و به هر شکاف می رسد. از درپوش سینک ظرفشویی استفاده کنید تا کف داخل آن به دام بیفتد. وقتی گازگرفتگی متوقف شد ، با آب گرم شستشو دهید. اگر سینک ظرفشویی مضاعف دارید ، هر دو تخلیه را همزمان انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ریختن سرکه در یک دفع زباله
صنوبر / لیسی جانسون
یک آشپزخانه و اجاق گاز را به صورت فصلی تمیز کنید
درست مانند یخچال و فریزر ، اگر بلافاصله نشت و پارچه را پاک کنید ، مجبور به انجام تمیز کردن سنگین نخواهید شد. هم میزهای آشپز صاف و هم آنهایی که مشعل دارند با صابون ظرفشویی ملایم و محلول آب گرم تمیز می شوند. هرگز از تمیزکننده های خشن یا اسکرابر فلزی استفاده نکنید که می تواند باعث خاتمه کار شود. کاردک پلاستیکی برای از بین بردن غذای سفت شده بهترین عملکرد را دارد.

اگر صفحه آشپزخانه دارای تابه های آب یا مشبک بر روی مشعل های گازی باشد ، می توانند در برابر یک شستشوی سنگین مقاومت کنند و باید ماهانه تمیز شوند. اگر اجازه دهید تابه های قطره ای قبل از مالش با پشم استیل یا برس سفت ، اجازه دهید ظرف های قطره ای در محلول چربی زدایی و آب داغ حدود 30 دقیقه خیس بخورند ، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

کوره ها باید به صورت فصلی تمیز شوند. بهترین زمان برای تمیز کردن بعد از یک ماراتن بزرگ برای پخت و پز تعطیلات است ، نه قبل از آن! اگر فر خود تمیز است ، دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. برای اجاق های معمولی که خیلی کثیف نیستند ، از یک خمیر جوش شیرین و آب به عنوان مواد ساینده و چربی ملایم استفاده کنید. برای خرابکاری های پخته شده ، به یک تمیزکننده تجاری اجاق گاز اعتماد کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

تمیز کردن داخل کوره
صنوبر / تیلور نبریجا
تمیز کردن آسان هفتگی مایکروویو
مایکروویوها به راحتی تمیز می شوند ، شما باید این کار را هفتگی انجام دهید تا بعداً از یک کار بزرگ جلوگیری کنید. کافی است یک کاسه مایکروویو را با یک فنجان آب پر کنید. اگر مایکروویو بوی زیادی دارد می توانید چند برش لیمو اضافه کنید. مایکروویو را روشن کرده و آب را به جوش آورید. سپس بگذارید حداقل پنج دقیقه دیگر داخل آن بماند. درب را باز کنید و با استفاده از یک پارچه مرطوب هر سطح را پاک کنید.

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

5 مکان کثیف در آشپزخانه شما
آشپزخانه ممکن است قلب یک خانه باشد ، به همین دلیل معمولاً کثیف ترین مکان خانه است. آشفتگی آشکاری وجود دارد - مانند ظروف دست دوم ، کف چسبناک یا اجاق گاز. اما آیا مکان های دیگری وجود دارد که فراموش می کنید آنها را تمیز کنید؟ به این فکر کنید که چه چیزهایی روی پیشخوانها و قفسه های آشپزخانه قرار دارد - غذای نپخته نشده ، شسته نشده و خام ، کوله پشتی و کیف پول که همه جا روی زمین نشسته است - و اینکه چند بار دستگیره های یخچال و دستگیره های کابینت را لمس می کنیم. بیایید نگاهی به کثیف ترین مکان های آشپزخانه و نحوه تمیز نگه داشتن آنها بیندازیم.


01
از 09
دستگیره ها ، دسته ها و صفحه های لمسی
دستگیره مایکروویو
nwinter / E + / گتی ایماژ
هر وسیله ای در آشپزخانه شما دارای نوعی صفحه کنترل یا دسته است که هر بار استفاده می شود لمس می شود. همه این دستگیره ها ، دکمه ها یا صفحه های لمسی پس از تهیه غذای خام یا قبل از شستن دست ها استفاده می شود و خاک بدن و باکتری هایی مانند سالمونلا ، لیستریا ، E. coli ، به علاوه کپک و مخمر باقی می ماند. همه این ارگانیسم ها می توانند باعث ناراحتی های گوارشی شوند و حتی شما و خانواده تان را بسیار بیمار کنند.

کشش های کابینت آشپزخانه ، دستگیره های لوازم خانگی و صفحه کنترل باید پس از تهیه غذا یا روزانه ، با استفاده از یک دستمال ضد عفونی کننده یا تمیز کننده ضدعفونی کننده اسپری و پارچه یا حوله کاغذی تمیز.

02
از 09
فرو رفتن
فرو رفتن
آکسفورد / E + / گتی ایماژ
حتی اگر آب زیادی از سینک ظرفشویی آشپزخانه شما عبور می کند ، به احتمال زیاد میکروب هایی در کمین سطح زمین هستند ، به خصوص در شکاف هایی که سینک ظرفشویی به پیشخوان می پیوندد ، در اطراف تخلیه و درپوش های دفع زباله.

طبق بنیاد ملی بهداشت بین المللی (NSF) ، 45٪ از تمام غرقهای خانگی آزمایش شده دارای E. coli یا نوعی باکتری کلی فرم بودند.

سینک آشپزخانه باید بعد از هر بار تهیه غذا ، شستن ظرف ها یا حداقل یک بار در روز ضد عفونی شود و دستگیره ها و شیر آب و قسمت های پیشخوان نزدیک ظرفشویی را فراموش نکنید. هنگامی که غذاهای آلوده را شستشو می دهید ، آنها همه پاش ها را می گیرند.

از پاک کننده سینک ظرفشویی استفاده کنید که حاوی ماده ضدعفونی کننده و حوله تمیز یا دستمال های ضدعفونی کننده یکبار مصرف باشد.

03
از 09
اسفنج و پارچه های ظرف دار
ظروف اسفنجی
جاناتان گلبر / گتی ایماژ
در تلاش برای کاهش استفاده از حوله های کاغذی و تأثیر آنها بر محیط ، بسیاری از خانه ها از اسفنج سلولزی ، برس شستشوی ظرفشویی و حوله های پارچه ای استفاده می کنند. متأسفانه ، طبق مطالعه انجام شده توسط NSF ، حداقل 75 درصد از این اقلام دارای باکتری های کلی فرم (سالمونلا یا E.coli) هستند.

اگر از این محصولات استفاده می کنید ، باید بعد از هر جلسه آماده سازی غذا یا تمیز کردن غذا ، آنها را در آب گرم بشویید. برس تمیز کردن سینک و سبزیجات را می توان در ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن کامل بعد از هر بار استفاده قرار داد.

04
از 09
یخچال
یخچال
شان مالیون / کتابخانه عکس / گتی ایماژ
ما قبلا بحث کردیم که چه چیزی می تواند در دسته های یخچال و صفحه لمسی کمین کند ، اما حتی با وجود دمای هوا ، برخی از باکتری های مضر در داخل یخچال شما رشد می کنند.

بیشتر میوه ها و سبزیجات اگر قبل از نگهداری شسته نشوند ، مدت بیشتری تازه می مانند. بنابراین ، داخل کشوی سبزیجات می روند ، که هنوز با باکتری ها و آفت کش ها پوشانده شده است. البته ، شما آنها را قبل از آماده سازی و خدمت به خانواده خود شسته اید ، اما باکتری ها و میکروب ها در کشوی ترد باقی مانده اند.

همین مورد در مورد گوشت خام که در یخچال نگهداری می شود اتفاق می افتد. نشت بسته بندی و مایعات در کشوها و در امتداد لبه های قفسه ها جمع می شوند. قبل از ورود به یخچال و فریزر ، حتی محصولات بسته بندی شده مانند شیر یا وان های کره بارها مورد استفاده و نگهداری قرار گرفته اند.

برای خلاص شدن از شر باکتری های کلی فرم ، و همچنین مخمر و کپک قابل تولید در آنجا ، ماهیانه کشوها یا قفسه های یخچال را بردارید و سطوح را با مواد شوینده ملایم و آب گرم یا گرم بشویید. با پارچه تمیز یا حوله کاغذی خشک کنید.

بین تمیز کردن کامل ، هر گونه نشت را پاک کرده و با یک دستمال ضدعفونی کننده سریع به سطوح داخلی پاک کنید.

و هنگامی که مشغول تمیز کردن ماهانه داخل یخچال هستید ، چند دقیقه وقت بگیرید تا قسمت بالای دستگاه را گردگیری کرده و پشت و زیر آن را نیز جارو برقی کنید. درپوش دریچه را بردارید تا سیم پیچ ها جارو برقی شود. گرد و غبار موجود بر روی سیم پیچ ها باعث می شود تا یخچال بیشتر برای خنک ماندن کار کند و با استفاده از انرژی بیشتر ، ذرات غذایی که در زیر آن پنهان می شوند آهن ربا حشرات هستند.

به 5 از 9 زیر ادامه دهید.

05
از 09
تخته های برش
تخته برش
ابدیت در یک لحظه / بانک تصویر / گتی ایماژ
تخته های برش ، به ویژه تخته های چوبی ، می توانند باکتری ها را در گوشه و کنارهای ریز قرار دهند که حتی پس از یکبار مصرف نیز ظاهر می شوند. داشتن حداقل دو تخته برش جداگانه مهم است: یکی برای میوه ها و سبزیجات و دیگری برای گوشت ها. این باعث کاهش آلودگی متقابل در هنگام تهیه غذا می شود.

هر تخته را بعد از هر بار استفاده با آب گرم و صابون بشویید و با آب گرم خوب بشویید. سپس با دستمال کاغذی یا حوله ظرف تمیز کاملا خشک کنید. تخته ها را خشک نگذارید زیرا باکتری ها محیطی گرم و مرطوب را دوست دارند. همچنین می توانید برای تمیزکاری کامل تخته های برش انتخاب کنید که می توانند درون ماشین ظرفشویی قرار بگیرند.

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

نحوه خرد کردن گوشت بدون چرخ: 3 گزینه آسان
این مقاله بلیط شما برای پردازش گوشت چرخ شده بدون استفاده از چرخ است. در واقع آنقدرها هم دشوار نیست. اگر در حال حاضر وسیله ای برای خرد کردن گوشت دارید ، حتما مقاله من را در مورد نحوه چرخاندن گوشت با استفاده از چرخ کنید.

گوشت چرخ شده یک ماده کاملاً متنوع و متنوع است که طعم بسیار متنوعی از غذاها بسیار لذیذ است. وعده غذایی مورد علاقه شما چیست؟ بسته های کاهو پر شده با گوشت ، همبرگر ، لازانیا یا سوسیس؟ گوشت تازه آسیاب شده بلیط شما برای ایجاد غذاهای شگفت انگیز با بودجه است.

من قصد دارم شما را در یک راز کوچک بگذارم. گوشت چرخ شده ای که از سوپرمارکت خریداری می کنید سکوی پرتابی مناسب برای تهیه ظرف شما نیست. استفاده از گوشت تازه آسیاب شده می تواند غذای شما را از 9 به 10/10 کامل برساند!

دلایل خرد کردن گوشت خودتان
1. طعم گوشت بهتر است.
باور کنید یا نکنید ، چرخاندن گوشت با دستان خود طعم و مزه بهتر از استفاده از دستگاه را دارد. بیشتر ما عادت داریم گوشت چرخ شده ای را که از قبل بسته بندی شده و به راحتی در فروشگاه موجود است ، آسیاب کنیم. تهیه گوشت از این طریق بسیار آسان تر است. اما همین که گوشت چرخ کرده خود را امتحان کنید ، تفاوت آن را از نظر بافت و طعم مشاهده خواهید کرد. گوشت خرد شده با طعم بیشتر و دارای بافت است.

2. سالم تر است
گوشت های آسیاب فروخته شده در سوپرمارکت مردم را به خود جلب می کند. چیزی که اکثر مردم نمی دانند چه چیزی در آن بسته وجود دارد. از همه مهمتر ، تمیز بودن آشپزخانه و ماشین آلات مورد استفاده در فرآیند سنگ زنی.

همچنین متوجه خواهید شد که هنگام خرید گوشت چرخ شده در سوپرمارکت ، در محصولات ارزان قیمت محتوای چربی بیشتری وجود دارد.

3. گوشت بهتر به نظر می رسد
گوشتی که روی قفسه نشسته است به نظر می رسد ظاهری کسل کننده و بی روح دارد. حتی گاهی اوقات خاکستری می شود که بسیار ایده آل نیست. احتمالاً صدمه ای به شما نخواهد زد ، اما همچنین طعم تازه ای را که می توانید از گوشت تازه آسیاب شده دریافت کنید به شما نمی دهد.

همبرگر
گوشت خود را برای یک همبرگر خوشمزه خرد کنید.

اما اگر چرخ گوشت ندارم چطور؟

آیا واقعاً می توانید کار را بدون کار انجام دهید؟ خوشحالم که به شما اطلاع می دهم پاسخ مثبت است! در واقع ، بسیاری از افراد ترجیح می دهند گوشت را بدون استفاده از چرخ پردازش کنند.

3 گزینه برای چرخ کردن گوشت بدون چرخ
آیا آماده تمرین مهارت های آشپزی هستید؟ تولید گوشت چرخ کرده بدون استفاده از چرخ به یک روش پخت جدید نیاز دارد. در واقع یادگیری آن دشوار نیست. بهترین خبر این است: وقتی صحبت از بافت گوشت می شود ، کنترل خواهید داشت. خوب یا تند؟ تو تصمیم بگیر!

گزینه 1: خرد کردن با چاقوی تیز
برای این روش تنها چیزی که نیاز دارید یک چاقوی تیز و یک تخته خردکن است.

مرحله 1
گوشت را با استفاده از چاقوی تیز با زاویه 45 درجه برش دهید. گوشت را تا آخر خرد نکنید. وقتی گوشت را برش می دهید ، باید ضخامت آن تقریباً ¼ اینچ باشد.

گام 2
مرحله بعدی چرخاندن گوشت است و مرحله اول را تکرار کنید. فقط گوشت را در همان زاویه برش دهید ، اما این بار در جهت مخالف.

چاقوی تیز
چاقوی تیز کار شما را بسیار راحت تر می کند.

مرحله 3
گوشت را روی آن بریزید و آن را در دمای 90 درجه برش دهید. همانند مرحله اول ، باید آنرا 75٪ برش دهید. باید حدود. اینچ باشد. بین برش.

مرحله 4
آن را برگردانید و مرحله 3 را تکرار کنید.

مرحله 5
گوشت را روی هم جمع کنید. با استفاده از برش نزدیک به دسته ، چندین بار گوشت را به سرعت از چپ به راست خرد کنید. اکنون ، اگر گوشت ریز بافت می خواهید ، می توانید مرحله 5 را انجام دهید تا زمانی که به بافت مناسب غذای خود برسید.

گزینه 2: چرخ گوشت با دستگاه غذاساز
آیا شما غذاساز دارید؟ عالی! شما چرخ گوشت بسیار اختصاصی خود را دارید.

آنچه شما نیاز دارید
غذاساز (یا مخلوط کن)
گوشت خام
ظرف پخت
مرحله 1
گوشت را با چاقوی تیز به تکه های کوچکتر برش دهید.


گام 2
گوشت را روی ورقه ورقه ای قرار داده و ورق را حدود نیم ساعت در فریزر قرار دهید. شما می خواهید گوشت سفت باشد اما یخ زده نباشد.

مرحله 3
یک مشت گوشت به پردازنده اضافه کنید و مخلوط کنید. هنگامی که از قوام راضی شدید آن را درون یک کاسه بریزید.

مرحله 4
مرحله 3 را تکرار کنید تا تمام گوشت فرآوری شود.

گزینه 3: به قصاب محلی خود مراجعه کنید
بازدید از قصاب ساده ترین گزینه است و همچنین بهترین گزینه در موارد زیر است:

شما غذاساز ندارید
شما با استفاده از چاقوهای تیز راحت نیستید

  • آشپزخانه ایرانی