در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

این یکی از مواردی است که همه ما باید انجام دهیم ، اما هرگز واقعاً نمی خواهیم آن را انجام دهیم. در واقع ، در طول سال ها ، بیش از آنچه که بتوانم حساب کنم ، س readerالات خوانندگان در مورد نظافت ، سازماندهی و شستشوی مواد مخدر دریافت کرده ام. به نظر می رسد که همه ما می خواهیم خانه ای مرتب و منظم داشته باشیم ، اما همه ما دقیقاً نمی دانیم که چگونه به آنجا برویم و مطمئناً با سرعتی که دوست داریم ، نیستیم.

بخاطر داشته باشیم که زندگی شلوغ است و هیچ یک از ما نمی خواهیم تمام وقت خود را صرف تمیز کردن کنیم. حتی در حالی که به دلیل بیماری همه گیر COVID-19 در حال حاضر هر فرد در خانه است ، من مطمئن هستم که حتی بیشتر از این برای تمیز کردن وجود دارد ، اما شما هنوز هم مجبور نیستید تمام وقت خود را صرف این کار کنید. بنابراین بیایید بفهمیم چگونه با یک برنامه مقابله می کنیم.

آیا شما هیجان زده هستید؟ میدانم که هستم!

پس بیایید شروع کنیم!

نحوه ایجاد یک برنامه تمیز کردن که برای شما مناسب باشد
اول ، برای شما که مطمئن نیستید چه برنامه ای برای تمیز کردن است ، بگذارید آن را برای شما تجزیه کنم. یک برنامه تمیز کردن اساساً فقط یک برنامه روزانه ، هفتگی یا ماهانه برای تمیز کردن خانه خود است. این کار می تواند به سادگی یک کار اصلی در روز باشد یا به همان اندازه پیچیده ای که یک صفحه گسترده برای همه کارهای خانه داری که باید طی یک سال انجام شود ، پیچیده است.

واقعاً به خود شما بستگی دارد.

اگر ایده ایجاد هر نوع برنامه تمیز کننده طاقت فرسا به نظر می رسد ، سعی کنید نگران نباشید - قول می دهم آنقدرها که به نظر می رسد بد نیست. در واقع ، همانطور که در زیر خواهید دید ، می توانید این کار را در سه مرحله آسان انجام دهید!

هدف از این برنامه این نیست که احساس گناه کنید یا مجبور شوید کارهای بیشتری انجام دهید ، بلکه در واقع رفع گناه و ایجاد روالی است که به شما آزادی بیشتری و استرس کمتری می دهد. دانستن اینکه شما یک برنامه کار پذیر و قابل کنترل برای مقابله با آن غرق های چسبنده و کمدهای گرد و غبار دارید ، باعث می شود که در طولانی مدت ایده نظافت منزل بسیار طاقت فرسا نباشد.

پس تحملم کن ما میتونیم این کارو انجام بدیم. قول میدهم.

مرحله 1: یک لیست وظایف اصلی ایجاد کنید
قبل از تصمیم گیری در مورد زمان تمیز کردن ، ابتدا باید بدانید که چه چیزی و چند بار تمیز کنید. بنابراین قبل از اینکه بتوانید یک برنامه تمیز کردن متناسب با زندگی و برنامه خود ایجاد کنید ، باید نیازهای خانه و نظافت خود را ارزیابی کنید. یک برنامه تمیز کردن برای یک زوج بدون فرزند که در یک آپارتمان 1 خوابه زندگی می کنند با یک برنامه تمیز کردن برای یک مادر 5 ساله که در یک خانه 4 خوابه زندگی می کند بسیار متفاوت است!

مرحله 2: بهترین برنامه را برای خود انتخاب کنید (یکی را انتخاب کنید)
مورد بعدی که باید انجام دهید این است که بفهمید کدام نوع برنامه تمیز کردن برای زندگی و برنامه شما بهتر خواهد بود. آیا شما فردی هستید که می خواهید هر روز کمی کار انجام دهید ، یا ترجیح می دهید یک باره با آن مقابله کنید تا مجبور نباشید برای بقیه هفته در مورد آن فکر کنید؟ آیا تمام وقت کار می کنید یا در طول روز در خانه هستید؟ آیا در خانه بچه های کوچکی دارید یا بچه هایتان آنقدر بزرگ هستند که بتوانند بخشی از مسئولیت ها را بر عهده بگیرند؟

هیچ یک "راه درست" برای نگهداری از خانه وجود ندارد و هیچ برنامه تمیزکاری جهانی وجود ندارد که متناسب با نیازهای هر خانوار باشد. در نهایت شما باید وقت بگذارید و تعیین کنید که چه نوع برنامه ای واقعاً واقعی و قابل انجام برای نیازهای شما باشد. در حالی که باید وقت خود را برای بررسی تمام برنامه های زیر اختصاص دهید ، اما فکر نکنید که باید همه آنها را انجام دهید. در عوض ، برنامه ONE را که به نظر می رسد بهترین گزینه خواهد بود انتخاب کنید و مدتی آن را امتحان کنید. اگر از آن متنفر باشید ، همیشه می توانید چیز دیگری را امتحان کنید!

در اینجا خلاصه ای از رایج ترین گزینه ها آورده شده است:

گزینه A: سرعت تمیز کردن روزانه
اگر مثل من هستید و وقتی خانه تان به هم ریخته باشد کار سختی دارید ، این ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. من شخصاً دریافته ام که هر روز در حال تمیز کردن سرعت خود هستم و اوضاع را مرتب مرتب و مرتب نگه می دارم تا معمولاً نیازی به تمیز کردن عمیق اغلب نباشد. وقتی این برنامه را دنبال می کنم ، هر روز حدود 60-75 دقیقه به تمیز کردن ، بین کارهای روزانه و انجام 1 یا 2 کار هفتگی در روز می پردازم. من از لیست های قابل چاپ روزانه و هفتگی قابل چاپ برای کمک به من در مسیر درست استفاده می کنم.

گزینه B: جلسات به موقع
این نوع طرح نظافت لیست اصلی کارهای هفتگی را دنبال می کند. شما هر روز زمان مشخصی را اختصاص می دهید - در حالت ایده آل 45-90 دقیقه - تا بتوانید در لیست قرار بگیرید. وقتی تایمر به صدا در می آید ، می ایستید و کارتان را برای روز تمام می کنید. روز بعد ، تایمر را دوباره تنظیم می کنید و همان جایی را که روز قبل متوقف کرده اید ، برمی دارید.

گزینه C: هر روز یک اتاق یا یک کار اصلی
این نوع برنامه تمیز کردن ، کارهای خاصی را برای انجام هر روز کنار می گذارد. به عنوان مثال ، تمیز کردن حمام در روز دوشنبه ، انجام لباس های شسته شده در روز سه شنبه ، جاروبرقی در روز چهارشنبه ، و غیره. زمان صرف تمیز کردن هر روز بر اساس وظیفه تعیین شده برای آن روز متفاوت خواهد بود.

گزینه D: همه چیز در یک روز
این نوع برنامه همه چیز را برای یک روز تمیز کردن طولانی در هر هفته ذخیره می کند. اگر در طول هفته کار می کنید و ترجیح می دهید آخر هفته ها تمیز کنید ، یا اگر بچه هایتان بزرگتر هستند و همه برای انجام سریع همه کارها تلاش می کنند این گزینه می تواند گزینه خوبی باشد. برای این نوع برنامه ها ، فقط می توانید 2-3 وظیفه ماهانه ، سه ماهه و سالانه انتخاب کنید تا با هر روز تمیز کردن کنار بیایید.

یک ایده جالب برای خانواده های دارای 

بچه های بزرگتر این است که یک عرشه کارت بردارند و یک کار را روی هر کارت بنویسند. در یک روز تمیز کردن ، کارت ها عوض می شوند و به هر یک از اعضای خانواده تعلق می گیرد. سپس آن عضو خانواده وظیفه تکمیل وظایف کارتهای خود را بر عهده دارد ، یا اینکه می تواند برای بدست آوردن کارهای مختلفی که ترجیح می دهند تجارت کند.

مرحله 3: برنامه خود را پر کنید
این یک مرحله آسان است!

وقتی مشخص کردید که چه نوع طرح نظافت برای خانواده شما بهتر جواب می دهد ، وقت آن است که برنامه خود را ایجاد کنید!

از تقویم های زیر برای برنامه ریزی روزهای تمیز کردن خود استفاده کنید و همچنین وظایف ماهانه ، سه ماهه و سالانه را که باید بخاطر بسپارید ، ثبت کنید. یا اگر برنامه های دیجیتالی را ترجیح می دهید ، می توانید از گزینه های دیگری مانند Google Calendar ، iCalendar برای Mac یا حتی در برنامه ریز نظافت آنلاین مانند chorebuster.net استفاده کنید.

اگرچه ممکن است در ابتدا بسیار دلهره آور به نظر برسد ، اما ایجاد یک برنامه تمیز کردن که برای خانه و زندگی خانوادگی شما مناسب باشد ، می تواند به محض اینکه کار را شروع کنید ، کاملاً آزاد کننده باشد. ناگهان به جای یک آشفتگی بزرگ و دلهره آور پیش روی شما ، یک برنامه عملی برای مراقبت از آن وجود دارد.

چه زمانی و چگونه می توانید برنامه جدید خود را اجرا کنید
بنابراین ، چه زمانی و چگونه باید از برنامه خود استفاده کنید؟ توصیه من این است که یک روز را انتخاب کنید تا جایی شروع شود که خیلی زیاد اتفاق نمی افتد. جایی که وقت اضافی کمی برای تمرکز روی وظیفه پیش رو و شروع برنامه جدید برنامه تمیزکاری خود خواهید داشت.

اگر بچه ها درگیر این موضوع هستند ، شاید این کار را با پخش موسیقی ، پادکست سرگرم کننده یا پذیرایی از همه با یک کاسه بستنی پس از اتمام کار خود ، یک چیز جالب جدید کنید!

اگر عاشق این منبع هستید ، مطمئن شوید که کتابخانه دیجیتال ما از ابزارها و منابع مفید برای تمیز کردن سریع تر ، کنترل بودجه ، سازماندهی برنامه خود و قرار دادن غذا روی میز راحت تر از گذشته است.

  • ۹۹/۰۹/۳۰
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی