در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

۱۷ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تکنولوژی و قالیشویی چه رابطه ای با یکدیگر دارند؟

امروزه و پیشرفت چشمگیر و روز افزون تکنولوژی، بسیاری از کارها و فعالیت ها با کمک همین تکنولوژی شکل خاص و منحصر به فردی به خود گرفتند، به گونه‌ای که برخی از مشاغل با استفاده از تکنولوژی در قالب یک شغل خاص و مناسب به فعالیت می کند و به شکل ویژه اقدام به خدمت رسانی به مردم و کسب درآمد می نمایند. قالیشویی یکی از شغل هایی است که به تنهایی درآمد خوبی دارد حال اگر قالیشویی از تکنولوژی برای خدمت رسانی به افراد استفاده کند چه می شود؟ نتایج استفاده از تکنولوژی در صنعت قالیشویی چیست؟ و ... ما پاسخ تمامی سوالات را در مقاله تکنولوژی و قالیشویی چه  رابطه با یک دیگر دارند پاسخ میدهیم.

همانطور که گفتیم امروزه و با پیشرفت روز افزون علم و فناوری بسیاری از این کسب و کارها از این پیشرفت برای افزایش خدمت رسانی و سودآوری خود استفاده کرده اند، از این رو برخی از قالیشویی ها نیز اقدام به طراحی و ساخت نوع اپلیکیشن برای خدمات ثبت سفارش به صورت آنلاین نموده اند. چرا که قالیشویی امروزه به یکی از پر در آمد ترین  مشاغل به کسب و کارها در سراسر کشور تبدیل شده است. مردم همواره به فکر نظافت منزل  خود بوده و هستند یکی از ارکان اساسی و مهم در نظافت هر خانه  شستن فرش، قالی و موکت می باشد اما بسیاری از افراد به سبب مشغله کاری و کمبود جایی که دارند کار شستشوی انواع فرش خود را به قالیشویی های معتبر می‌سپارند. بنا به دلایل گفته شده احتمالا شما متوجه شده اید که قالیشویی چرا یک کسب و کار پر سود و درآمد می باشد.

حال با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علم بسیاری از قالیشویی ها اقدام به طراحی و ساخت نوعی اپلیکیشن برای ارائه خدمات و ثبت سفارش به صورت آنلاین نموده اند، در واقع شما با نصب این اپلیکیشن ها مثل اپلیکیشن پالسی می توانید به صورت آنلاین و شبانه روزی و بدون اینکه نیاز باشد در چنین شرایطی از خانه خارج شوید و اقدام به ثبت سفارش و استفاده از خدمات این قالیشویی ها به صورت مطمئن و ایمن نمایید.

مزایای تکنولوژی در صنعت قالیشویی

همانطور که گفتیم این تکنولوژی کمک شایانی به صنعت قالی شویی کرده است، به گونه‌ای که قالیشویی ها با راه اندازی یک اپلیکیشن توانسته اند خیلی آسان و راحت خدمات خود را به مردم در سراسر ایران ارائه دهند و از همین طریق تعامل خوب و سازنده ای نیز با کاربران این اپلیکیشن داشته باشند و از نظرات کاربران در جهت ارتقاء فعالیت‌ها و جلب رضایت مشتریان استفاده کنند. در ادامه به مزایای استفاده از اپلیکیشن برای خدمات قالیشویی می‌پردازیم، برخی از این مزایا شامل؛

  • بهترین روش برای ارائه انواع خدمات قالیشویی استفاده از اپلیکیشن می باشد، چرا که شما می توانید در هر ساعتی از شبانه روز اقدام به ثبت سفارش از شرکت قالیشویی مد نظر خود کنید و هیچ گونه نگرانی از باب قالی شویژ مد نظر نداشته باشید.
  • شما میتوانید بدون نیاز از خروج از منزل و در هر جا و مکانی که هستید اقدام به ثبت درخواست کنید.
  • معمولاً قیمت هر خدمت در این اپلیکیشن ها از پیش تعیین شده است و شما قبل از سفارش می توانید از قیمت پرداختی خود آگاه شوید و با آگاهی کامل اقدام به ثبت درخواست نمایید.
  • سرعت و کارایی بالای این اپلیکیشن‌ها برای ارائه خدمت در هر ساعتی از شبانه روز.

 

یکی از رمزهای موفقیت شغل ها و کسب و کارها همگام شدن با پیشرفت تکنولوژی می باشد، از این رو اگر شما قصد راه اندازی کسب و کاری در زمینه صنعت قالیشویی دارید بهتر است برای شناخته شدن نام قالیشویی خود و خدمت رسانی بیشتر و بهتر در سراسر کشور، از تکنولوژی در این زمینه کمک بگیرید و اقدام به طراحی و ساخت یک اپلیکیشن برای معرفی خدمات خود به کاربران در سراسر کشور نمایید.

کلام آخر

پیشرفت تکنولوژی امری غیر قابل اجتناب است و هیچ وقت نمی تواند جلوی پیشرفت تکنولوژی را گرفت از اینرو بهتر است با این پیشرفت هم راستا شد و از این پیشرفت برای کسب درآمد بیشتر خود استفاده نمود. یکی از این استفاده های تکنولوژی برای کسب و کارها خصوصاً در زمینه صنعت قالیشویی، طراحی و ساخت اپلیکیشن برای معرفی نام و خدمات قالیشویی خود به کاربران می باشد. در واقع شما می توانید با ایجاد یک اپلیکیشن خیلی راحت و آسان با کاربران و مشتریان خود تعامل داشته و از رضایت یا ناراحتی آنها در مورد هرگونه خدمات خود آگاه شوید و از این نظرات و انتقادات برای پیشرفت روز افزون کار خود استفاده نمایید.

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

بین آشفتگی آشپزی ، ظروف کثیف و ریختن روزمره ، آشپزخانه شما در طی یک هفته چیزهای زیادی را پشت سر می گذارد. این اتاق به راحتی یکی از پرترددترین اتاقهای خانه است (البته نیازی به ذکر جایی که وعده های غذایی خود را آماده می کنید) ، تمیز کردن منظم آن را از اهمیت بیشتری برخوردار می کند. چه یک اجاق گاز پاشیده با سس باشد و چه یک پیشخوان آغشته به قهوه ، تمیز کردن روزانه هر سطح از آشپزخانه شما می تواند چالش برانگیز باشد ، به ویژه هنگامی که برنامه ریزی دقیق ندارید. این هک های تمیز کردن آشپزخانه DIY به شما کمک می کند در زمان کمتری چربی زدایی ، خوشبو سازی و ضد عفونی کنید. این ایده ها را امتحان کنید تا همان روش تمیزکاری قدیمی خود را تغییر دهید و آشپزخانه خود را درخشان نگه دارید
1. دفع مواد غذایی را بوی تازه نگه دارید
تعداد کمی از موارد کاملاً به اندازه دفع زباله بدبو هستند. برای رفع آن ، از یکی از هک های تمیز کردن سینک آشپزخانه مورد علاقه ما استفاده کنید: تکه های یخ لیمو. برای تهیه آنها ، کافی است یک سینی مکعب یخ را با گوه های لیمو ، سنگ نمک و آب پر کنید. پس از یخ زدگی ، مکعب ها را در پایین فاضلاب بیرون آورده و مواد زباله خود را تا جایی که یخ از بین برود ، اجرا کنید. نمک سنگ تیغه ها را خرد می کند در حالی که یخ به از بین بردن هر نوع اسلحه و دود کمک می کند. لیمو کمک می کند تا بوی تازه سینک ظرفشویی شما حفظ شود.

مرتبط: 21 روش تمیز کردن با لیمو در اطراف خانه

2. با استفاده از پراکسید هیدروژن و جوش شیرین صفحات پخت قدیمی را جوان کنید
دوتایی پویای جوش شیرین و پراکسید هیدروژن می تواند چیزی فراتر از غرق و وان شما را بازیابی کند. این می تواند حتی ورقه های پخت و پز شده شما را دوباره کاملاً نو جلوه دهد. به سادگی ورق خود را با جوش شیرین بپاشید و به دنبال آن چند اسپری پراکسید هیدروژن بپاشید ، سپس با یک لایه دیگر جوش شیرین آن را تمام کنید. چند ساعت دیگر برگردید تا صفحات پخت ترمیم شده خود را تمیز کنید.

3. هنگام خواب اجاق خود را تمیز کنید
تمیز کردن خودکار را فراموش کنید. این تنظیم اجاق گاز با دمای بالا معروف است که باعث ایجاد زنگ خطر می شود و می تواند آشپزخانه شما را در یک بوک بد بو ترک کند. در عوض ، یک بطری اسپری را با یک محلول خانگی از 1/3 فنجان آب ، 1/3 فنجان سرکه سفید و 1/2 فنجان جوش شیرین پر کنید. هنگامی که اجاق گاز خنک است ، توری ها را برداشته و داخل آن را با محلول بپوشانید ، اطمینان حاصل کنید که از عناصر گرم کننده جلوگیری کنید. در را ببندید و به تخت بخوابید ، اجازه دهید تا محلول تا 12 ساعت جادو شود. هنگامی که از خواب بیدار شدید ، فر را با آب صابون تمیز کرده و با استفاده از یک پارچه مخمل خواب دار خشک کنید.

4. قفسه اجاق خود را بشویید
شوینده پودر فقط برای لباسشویی نیست. با خیساندن در وان پر از مواد شوینده شستشوی پودر ، درخشش اصلی قفسه های اجاق خود را بدون مالش دادن (و خراشیدن بالقوه!) بازگردانید. قبل از برداشتن و شستشو با آب تمیز بگذارید حداقل چهار ساعت بماند.

آشپزخانه سفید با صندلی نوار و چهارپایه 6. برای پاکسازی کابینت ها از خلا خود استفاده کنید
برای هک نظافت کابینت آشپزخانه دیگر ، از خلاuum خود برای پاکسازی کابینت ها استفاده کنید. به جای اینکه وقت خود را برای برداشتن خرده های پارچه از دست بدهید ، پیوند برس وکیوم را امتحان کنید تا با فشار دادن یک دکمه آنها را بکشید. این روش تمیز کردن در قفسه های انبار نیز معجزه می کند.

7. هود را با روغن پاک کنید
هود محدوده شما یک آهنربای چربی است و با گذشت زمان با قفل شدن گرد و غبار ، سطح آن با اسپری های معمولی سخت تر می شود. یکی از بهترین هک های تمیز کردن اجاق آشپزخانه استفاده از روغن نباتی است. فقط چند قطره به یک پارچه یا حوله کاغذی اضافه کنید ، سطح آن را پاک کنید و لکه ها از بین بروند.

قفسه چوبی باز آشپزخانه سیاه و سفید

ویلیامز را بریزید
8. تانگ را در ماشین ظرفشویی خود اجرا کنید
رسوبات آب سخت با گذشت زمان می توانند در ماشین ظرفشویی جمع شوند. اگر ماشین ظرفشویی شما دیگر ظروف را کاملا تمیز نمی کند ، ممکن است وقت آن باشد که مقداری تانگ بگیرید. برای این هک تمیز کردن آشپزخانه ، یک ظرف کامل از نوشیدنی پودر شده میوه ای را در یک ماشین ظرفشویی خالی بریزید. اجازه دهید دستگاه یک چرخه کامل اجرا کند. ظروف کثیف خود را اضافه کنید ، یک چرخه کامل دیگر اجرا کنید ، و ظروف شما با زرق و برق تمیز بیرون می آیند.

مرتبط: نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

9. فیلتر هود محدوده خود را خیس کنید
فیلتر موجود روی دریچه هود اجاق گاز شما می تواند واقعاً سریع چرب ، غبارآلود و ناخوشایند شود. برای تمیز کردن آن ، آب را در یک قابلمه بزرگ بجوشانید و به تدریج 1/2 فنجان جوش شیرین اضافه کنید. بعد ، فیلتر را در گلدان قرار دهید تا خیس بخورد. ممکن است کل فیلتر در گلدان شما قرار نگیرد ، بنابراین در صورت لزوم هر طرف را جداگانه خیس کنید. پس از تمیز شدن یک طرف ، فیلتر را برگردانید و اجازه دهید طرف دیگر خیس بخورد. داغ خواهد شد ، بنابراین حتما از دستکش استفاده کنید!

10. محافظ دفع سینک ظرفشویی خود را با مسواک بمالید
زباله های غذا می توانند در قسمت زیرین محافظ دفع زباله سینک ظرفشویی شما گیر کنند ، بدون اینکه حتی متوجه شوید که در آنجا وجود دارد. مسواک را در محلول ضد چربی خیس کرده و فلپ را از داخل برگردانید. مسواک را به دور محافظ حرکت دهید تا مواد زائد غذا را از بین ببرید.
5. کارهای چوبی لهستانی با روغن لیمو و سرکه
راه حل های طبیعی را به تمیز کننده های تجاری ترجیح می دهید؟ این جلای چوبی DIY هم رایحه ای دوست داشتنی و هم درخشندگی بر جای می گذارد. برای تهیه آن ، یک بطری اسپری را با 1 قسمت روغن لیمو تا 1 قسمت سرکه سفید پر کنید. محلول را مستقیماً روی پارچه خشک میکروفیبر بپاشید و از آن برای پاک کردن کابینت ها ، درب انبار خانه و تخته های قرنیز استفاده کنید.

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

راه کارهایی برای نظافت منزل خانم‌های شاغل

نظافت منزل خانم‌های شاغل یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که بخش بزرگی از زندگی این دسته از بانوان را در بر می‌گیرد، به همین دلیل است که امکان استخدام یک نظافتچی منزل ماهر اهمیت پیدا می‌کند. نظافت منزل کار چندان ساده‌ای نیست و برای اینکه به بهترین نحو انجام شود نیاز به دقت و حوصله و همچنین مدت زمان طولانی دارد. از این رو برای اینکه اینکار دقیقتر و حرفه‌ای تر صورت پذیرد بهتر است که نظافت منزل خانم‌های شاغل به یک نظافتچی ماهر بسپارید. یکی از مواردی که می‌توانید برای حل این موضوع در نظر بگیرید، استفاده از خدمات نظافت منزل پالسین است که همواره می‌کوشد از افراد ماهر و مسئولیت پذیر برای جلب رضایت مشتری کمک بگیرد.

البته همانطور که با این موضوع آشنا هستید، بدون در نظر گرفتن برخی فاکتورها برای استخدام یک نظافتچی ماهر، نمی‌توان اقدام کرد. پس بهتر است برای اینکه با نظافت منزل خانم‌های شاغل آشنا شوید، ابتدا با ویژگی‌هایی که یک نظافتچی مسئول و مطمئن باید داشته باشد آشنا شوید. پس تا انتهای این مقاله با پالسین همراه باشد.

 

خصوصیات رفتاری یک نظافتچی برای نظافت منزل خانم‌های شاغل

  • امین در نگهداری و قابل اعتماد
  • دارای مهارت‌های مورد نیاز و توانایی برای نظافت منزل
  • روحیه مثبت و خوش برخورد
  • استخدام شده از طریق یک شرکت معتبر خدماتی نظافتی

در ادامه قصد داریم تا تمامی این ویژگی‌ها را برای شما توضیح دهیم.

 

امین در نگهداری و قابل اعتماد

همانطور که می‌دانید، نظافت منزل خانم‌های شاغل به دست افرادی سپرده خواهد شد که باید رد این امر مطمئن و قابل اعتماد باشند. زیرا شخصی که نظافت منزل را به عهده می‌گیرد به تمامی نقاط آن دسترسی دارد و در نتیجه باید بکوشد که همواره عزت نفس داشته باشد و در برابر مسئولیتی که پذیرفته بسیار محتاط عمل کند. اخلاق معنوی در هر زمینه شرط اساسی و اولیه است.

 

دارای مهارت‌های مورد نیاز و توانایی برای نظافت منزل

برای اینکه نظافت منزل خانم‌های شاغل به بهترین شکل انجام شود، نیاز به نیرویی است که توانایی و مهارت مورد نیاز برای انجام آن را داشته باشد. لذا همانطور که از عنوان هم مشخص است مهارتی که یک نظافتچی ماهر و کاربلد باید داشته باشد این است که بتواند تمامی نقاط منزل و یا ساختمان را با حوصله و به بهترین شکل نظافت کند.

 شخص نظافتچی تنها کسی است که به عنوان یک فرد مسئول برای رسیدگی به نظافت منزل خانم‌های شاغل می‌داند که چگونه باید با یک ابزار مورد نیاز برای نظافت کار کند و همچنین انواع ترکیبات شیمیایی یعنی دسته آسیب پذیرها را نیز می‌شناسد. پس عاقبت کار باید به گونه‌ای باشد که طرفین از این همکاری نهایت رضایت را داشته باشند. برای مثال نظافتچی می‌داند که نباید یک مواد شوینده اسیدی نباید با یک مواد شوینده بازی واکنش نشان دهد.

 

روحیه مثبت و خوش برخورد

نظافتچی برای نظافت منزل خانم‌های شاغل ملزم است که دارای رفتار حرفه‌ای باشد و همواره عزت نفس خود را حفظ کند. همانطور که گفته شد هر عملی عکس العملی دارد اما این موضوع برای طرفینی که هر دو مستلزم به رعایت قوانین هستند، صدق نمی‌کند. یعنی همواره باید اخلاق و مشتری مداری در راس امور قرار داشته باشد. زمانی که در نظافت منزل خانم‌های شاغل، نظافتچی تمام قوانین را ادا کند و با روحیه مثبت و خوش برخورد باشد، مشتری نیز از این عزت نفس پیروی می‌کند و مایل به ادامه همکاری با شما می‌شود.

 

استخدام شده از طریق یک شرکت معتبر خدماتی نظافتی

برای جلب رضایت هر دو طرفین همانطور که گفته شد شرکتی که خدمات نظافتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، موظف است تا بستری را ایجاد کند تا کادر در آن به مهارت‌های لازم دست پیدا کنند و در نتیجه بتوانند بهترین را برای مشتری ارائه دهند.

موضوعی که در نظافت منزل خانم‌های شاغل وجود دارد این است که آموزشی که صورت می‌گیرد باید شامل تمامی بخش‌ها اعم از مواد شستشو، مقدار مورد نیاز برای مصرف و همچنین نحوه کارکردن با وسایل باشد که پیشتر نیز به آن اشاره شد. مورد دیگر نیز اطمینان شرکت از سلامت روحی و روانی افراد است، افرادی که شرکت به عنوان نظافتچی استخدام می‌کند باید حتما کارت سلامت به همراه داشته باشند.

نظافت منزل خانم‌های شاغل همانطور که گفته شد بستگی دارد به اینکه شرکت مرجع چه تدابیری را برای کادر و پرسنل خود می‌اندیشد . از آنجایی که شرکت‌های زیادی وجود دارند که در این حوزه یعنی خدماتی نظافتی فعالیت دارند پس باید رد هنگام انتخاب آن‌ها دقت بسیاری به خرج داد. یکی از این شرکت‌ها شرکت معتبر پالسین می‌باشد.

 

آیا نظافت منزل خانم‌های شاغل با داشتن مهارت بالا رابطه مستقیم دارد؟

همانطور که در ابتدا نیز به این موضوع اشاره شد، مهارت داشتن در هنگام نظافت یکی از مهم‌ترین اموری است که خانم و یا آقای نظافتچی باید به تمامی آن اعم از کار با ابزار مورد استفاده، مواد شوینده و نحوه مصرف هر کدام آشنایی کامل داشته باشند. پس در هنگام نظافت منزل خانم‌های شاغل باید از ایجاد هرگونه مشکلی که باعث ایجاد خسارت می‌شود جلوگیری کرد زیرا همانطور که گفته شد ممکن است برخی از موادهای شوینده و ابزارهای مورد استفاده نیاز زیادی به احتیاط و رعایت استاندارد داشته باشند و در صورتی که نظافتچی با آن‌ها آشنا نباشد شاهد زیان خواهد بود.

 

آیا می‌توان یک نظافتچی خوب برای منزل را تشخیص داد؟

اگر به نکات زیر توجه داشته باشید می‌توانید به راحتی ویزگی‌هایی که یک نظافتچی خوب و ماهر باید داشته باشد را تشخیص دهید:

  • اگر نظافتچی قادر نبود تا قسمت‌های زیادی را با مهارت مورد نیاز انجام دهد، به احتمال بالا آموزش ندیده است و یا آموزش وی صحیح نبوده است. زیرا همانطور که گفته شد کار با وسایل و همچنین مواد شوینده یکی از مهم‌ترین موارد برای ویژگی‌های بهترین نظافتچی از لحاظ مهارتی به شمار می‌رود.
  • همانطور که گفته شد دقت، حوصله و مسئولیت پذیری از اصل‌های مهم در این امر به شمار می‌رود. پس باید در هنگام استخدام یک نظافتچی ماهر به این موضوع‌ها که در ابتدا نیز به آن اشاره شد دقت کنید.

 

سخن پایانی

نظافت منزل خانم‌های شاغل از موضوعات این مقاله است که با در نظر گرفتن مهم‌ترین عناوین سعی کردیم بهترین فاکتورهایی که باید رد این امر رعایت کنید را برای شما بیان داریم. شرکت خدماتی نظافتی پالسین یکی از شرکت‌های معتبر است که می‌تواند در این امر به شما کمک زیادی کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

بهار رسماً در اینجا است و شما می دانید این به چه معناست: وقت آن است که برخی از بهار تمیز کردن را انجام دهید!

چه قبل از ورود مهمان خانه خود را مرتب تمیز کنید و چه فقط وسایل را مرتب کنید ، دانستن چند ترفند سریع و آسان می تواند روند کار را بسیار آسان کند.

برای کمک به صرفه جویی در وقت و سرخوردگی شما - همراه با هدر رفته هزینه های زیادی برای تمیز کردن محصولات - در اینجا لیستی از هک های ارزان قیمت و آسان است که روند تمیز کردن شما را تغییر می دهد!

36 هک نظافت منزل برای تغییر شکل روال شما!
1. ورق های خشک کن را دوباره مورد استفاده قرار دهید
حتی پس از استفاده از آنها ، ملحفه های خشک کن می توانند در اطراف خانه شما جادو کنند! در اینجا برخی از کارهایی که آنها می توانند انجام دهند وجود دارد:

لکه های آب آینه از آینه ها ، وسایل حمام / آشپزخانه و درهای دوش
حلقه داخل توالت را بردارید
قرنیزها را تمیز پاک کنید
2. با دفع زباله های بد بو با لیمو مقابله کنید
با بریدن یک لیمو و اجرای چند برش کوچک از طریق دفع زباله ، یک رایحه تازه به آشپزخانه خود اضافه کنید. (این نیز یک ترفند عالی برای استفاده درست قبل از ورود مهمانان است!)

3. مخلوط کن را تمیز کنید
مخلوط کن خود را با آب گرم و یک قطره صابون ظرف پر کنید. آن را روشن کنید و بگذارید چند ثانیه طول بکشد. سپس آن را با آب گرم بشویید و همه چیز آماده است!

4. اسفنج خود را تمیز کنید
اسفنج ها می توانند بسیاری از باکتری ها را جذب کنند ، به خصوص اگر در غرق بمانند. می خواهید مطمئن شوید که مرتباً آنها را تمیز می کنید.

بسیار آسان است: کافی است اسفنج مرطوب را به مدت 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا باکتری های شما از بین برود! قبل از بیرون کشیدن فقط یک یا دو دقیقه صبر کنید زیرا هنوز گرم است.

همچنین می توانید اسفنج خود را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید تا دوباره خوب و تمیز شود!

5. کف کاشی ها را دوباره به ظاهر جدید نگاه کنید
هنگامی که کف را جارو برقی کردید ، تنها یک سطل آب ، مقداری مواد شوینده سبک و یک پارچه احتیاج دارید. سپس اسکراب را شروع کنید! مطمئن شوید که پارچه و آب را مرتباً تمیز می کنید تا مطمئن شوید که فقط خاک بیشتری را به زمین نمی فشارید.

تبلیغات

اگر واقعاً می خواهید نقاط سخت را از بین ببرید ، سعی کنید از مسواک استفاده کنید! جدی ، این زندگی شما را تغییر خواهد داد.

6. تخته های پایه را تمیز کنید
اگر مدتی گذشت ، از جارو یا پارچه خشک برای پاک کردن گرد و غبار استفاده کنید و سپس منطقه را با جاروبرقی پاک کنید. از پارچه یا جوراب مرطوب برای از بین بردن گرد و غبار یا کثیفی استفاده کنید.

برای تمیز کردن تخته های قرنیز ، تمام آنچه شما نیاز دارید یک اسفنج (یا مسواک نرم) و یک سطل آب با مقدار کمی مواد شوینده ظرف است. پس از انجام قسمت شستشو ، از یک پارچه مرطوب برای از بین بردن باقی مانده صابون استفاده کنید.

7. رفع منافذ هوا
اگر مدتی چک نکرده اید ، دریچه های هوا احتمالاً بسیار کثیف و غبارآلود هستند. این امر نه تنها باعث ایجاد گرد و غبار به داخل اتاق می شود بلکه از خروج هوا نیز جلوگیری می کند.

رفع آسان: ابتدا سعی کنید گرد و غبار را با یک ابزار نرم وکیوم پاک کنید. اگر این کار به نتیجه نرسید ، پس یک پارچه را با هر ماده تمیز کننده ای که دارید خیس کنید و آن را دور چاقوی کره ای بپیچید تا منافذ هوا تمیز شود!

8- از شر سرکه برای از بین بردن لکه های آب سخت استفاده کنید
سرکه می تواند برای شیرهای آب شما که لکه های آب سخت دارند شگفتی ایجاد کند. این فیلم را ببینید تا ببینید چطور کار می کند!

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

اگرچه ممکن است ما در حفظ و نگهداری اتاقهای زندگی خود کار بسیار خوبی انجام دهیم ، اما گاهی اوقات ما به کارهای بیشتری نسبت به نگهداری نیاز داریم. وقت بگذارید و آنچه را که به تمیز کردن شدید اتاق نشیمن می پردازد ، مرور کنید.


مراحل یک تمیزکاری دقیق
با پاکسازی 15 دقیقه ای اتاق نشیمن شروع کنید. با این کار سر و صدا از بین می رود و به شما امکان می دهد تمیز کردن شدید اتاق نشیمن خود را انجام دهید. نگران تمیز کردن کف در 15 دقیقه تمیزکاری نباشید. بعداً این کار را خواهیم کرد.
سقف اتاق نشیمن و گوشه های دیوارها را غبارگیری کنید. تعیین کنید که آیا دیوارها باید در نقاط کثیف شسته شوند. شستشوی نقطه ای ، به خاطر آوردن دریچه های هوا ، دستگیره های در ، درها و صفحه های تعویض.
همه هنرها و عکس های کنار دیوارهای اتاق نشیمن را گردگیری و تمیز کنید. هنگام تمیز کردن عکس های قاب دار و عکس ها مراقب باشید. هرگز پاک کننده یا آب را روی قاب اسپری نکنید. مایع می تواند به پشت شیشه نفوذ کرده و به تصاویر آسیب برساند. در عوض یک پارچه تمیز را کمی خیس کنید تا قاب و شیشه پاک شود.
فن سقف اتاق نشیمن را گردگیری و تمیز کنید. هیچ چیز خجالت آورتر از روشن کردن پنکه سقفی و ریختن تکه های بزرگ گرد و غبار روی سر مهمان شما نیست. از این زمان تمیز کردن اتاق نشیمن برای غبارگیری تیغه های فن و فن استفاده کنید. شاید لازم باشد از یک پاک کننده ملایم مانند صابون روغن مورفی استفاده کنید. قبل از تعویض وسایل روشنایی را پایین آورده و به آرامی بشویید و خشک کنید.

پارچه ها ، پرده ها و پرده ها را پایین بیاورید تا بشویید یا مطابق با دستورالعمل های سازنده تمیز کنید. طاقچه ها و گوشه های پنجره را جارو برقی و تمیز کنید. داخل و خارج پنجره ها را بشویید. قبل از تعویض ، صفحه پنجره های اتاق نشیمن را پایین آورده و بشویید.
کاناپه ها و صندلی ها را گردگیری کرده و تمیز کنید. برای تمیز کردن شکاف های کاناپه از جاروبرقی همراه با یک متصل استفاده کنید. بررسی کنید که هیچ یک از موارد گمشده شما به ورطه کاناپه راه پیدا نکرده است. روکش های روتختی ، بالش های لهجه ای و غیره را در اتاق نشیمن تمیز کنید. برای تمیز کردن کاناپه ها و سطوح صندلی های آلوده از یک روکش رویه روی دستگاه شامپو فرش استفاده کنید. در صورت نیاز به تمیزکاری سبک از پاک کننده لکه های مبلی استفاده کنید. ابتدا در یک منطقه پنهان تست کنید.
تمام لامپ های لهجه ای و دستمال های موجود در اتاق نشیمن را گردگیری و تمیز کنید. برای تمیز کردن آباژورها ، لامپ ها و هرگونه وسایل تزئینی اضافی از یک ضمیمه خلا یا داستر استفاده کنید.
کتاب ها را از قفسه های کتاب بردارید. گرد و غبار کتاب ها و قفسه ها را بریزید. اگر مجموعه کتاب های شما سرشار از آب است ، ممکن است زمان اهدای ، زباله یا فروش باشد. بیش از حد بسیاری از کتابها با وزن پایین قفسه ها می توانند ظاهری آشفته و آشفته به اتاق نشیمن بدهند.
میزهای لهجه و مرکز تفریحی اتاق نشیمن خود را غبارروبی کنید. تمام وسایل الکترونیکی را از برق بکشید و گرد و خاک کنید. سیم ها را از نظر فرسایش و فرسودگی بررسی کنید. گرد و غبار روی صفحه تلویزیون.
فرش ها و قالیچه ها را تمیز کنید. اگر فرش و قالیچه های شما به شدت کثیف شده است ، زمان آن فرا رسیده است که با یک متخصص تماس بگیرید. همچنین می توانید ماشین های نظافت را اجاره کنید تا از آنها استفاده کنید. حتماً یکی از آنها را که دارای پیوست تودوزی است ، بخواهید. اگر فرشهای شما فقط کمی جارو برقی دارند و درمان لکه ها ممکن است تمام موارد ضروری باشد.
وقت خود را برای تمیز کردن درهای داخل و خارج از درگاه اختصاص دهید. آنها را پاک کنید. گرد و خاکشان کنید. هر اتفاقی که باید بیفتد تا کفش ها خاک تشک شما را به خانه منتقل نکنند. برای محافظت از فرش هایتان ، دوباره در حصیرهایتان خوب بررسی کنید.

نکات تمیز کردن
اولین چیز را همه با هم جمع کنید. تلاش برای جابجایی کابینت شربت خانه برای پارچه های گرد و غبار ممکن است شما را به اندازه کافی ناامید کند تا کابینت را سر و صدا کنید. فراموش کردن هدف اولیه شما آسان است.
با یک دوست یا بستگان شریک شوید. بعد از تمیز کردن اتاق نشیمن ، به آنها کمک کنید که اتاق خود را تمیز کنند.
به موسیقی ، کتاب صوتی یا پادکست گوش دهید. اگر فضای لذت بخشی داشته باشید زمان خیلی سریعتر می گذرد. این زمان مناسبی است تا استریو را برای آنچه می خواهید گوش دهید کنترل کنید. اگر کسی مخالفت کرد ، به او اجازه دهید تا با استریو و نظافت نوبت خود را بداند.
آنچه شما نیاز دارید
پاک کردن گرد و غبار (ترجیحا با دسته بلند)
نردبان
تمیز کردن پارچه ها
سطل کوچک دسته دار
اسفنج
خلاac با اتصال
پاک کننده ملایم
دستگاه شامپو فرش بهمراه اثاثه یا لوازم داخلی (اختیاری)
پاک کننده لکه برای تودوزی یا فرش (اختیاری)

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

درها و دیوارهای دوش شیشه ای گازدار در حمام های مدرن جای دیوارهای فایبرگلاس یا کاشی جامد را گرفته اند. آنها بیانیه ای مدرن می دهند تا زمانی که با کف صابون یا لکه های آب سخت پوشانده شوند. در حالی که پاک کننده های تجاری وجود دارند که نوید می دهند درهای دوش را درخشان نگه می دارند ، فقط با چند وسیله از شربت خانه شما ، ابزار تمیز کردن و یک برنامه منظم ، می توانید آنها را به بهترین شکل نگه دارید.


چند بار درب دوش را تمیز کنید
در حالت ایده آل ، درهای دوش - چه شیشه ای و چه اکریلیک - باید بعد از دوش گرفتن تمیز شوند. یک جرقه سریع با یک تمیز کننده و یک دستمال پاک کننده به پایین پاک کردن تمیز کردن دقیق هفته را بسیار آسان می کند. اگر اجازه داده شود که کفگیر صابون روی درها جمع شود ، تمیز کردن بسیار زمانبرتر و دشوارتر است.


آنچه شما نیاز دارید
تدارکات
اب
سرکه سفید مقطر
آب لیمو
آمونیاک
جوش شیرین
مالیدن الکل
آب اکسیژنه
مایع ظرفشویی
عامل شستشوی ماشین ظرفشویی
دافع باران شیشه جلو اتومبیل
ورقهای خشک کن
ابزارها
پنجه پنجره
قوطی اسپری
اسفنجی
پارچه میکروفیبر
مسواک
کاسه مایکروویو
مایکروویو

چگونه درهای دوش را با محلول سرکه تمیز کنیم
اسید موجود در سرکه به برش کف صابون روی درهای شیشه ای و اکریلیک کمک می کند.


هشدار
در صورت داشتن دوش سنگی یا کف طبیعی از محلول سرکه استفاده نکنید. اسید سنگ را اچ خواهد کرد.

یک محلول تمیز کننده سرکه را مخلوط کنید
یک فنجان سرکه سفید مقطر را در یک کاسه مایکروویو ریخته و به مدت 30 تا 45 ثانیه گرم کنید. سرکه گرم را در یک بطری اسپری بریزید. چند قطره مایع ظرفشویی اضافه کنید.


روی محلول اسپری کنید
با شروع از بالای در دوش ، منطقه را به شدت غبار کنید. اجازه دهید حداقل پنج دقیقه محلول کار کند.


اسکراب ، شستشو و درهای پایین را پاک کنید
دوباره ، از بالای در شروع کنید ، درها را با اسفنج بشویید. درها را با آب بشویید. درها را با یک پارچه میکروفیبر خشک کنید.

نکات
در حالی که هرگز نباید از دربهای شیشه ای یا برس ساینده استفاده کنید ، اما ورقهای خشک کن سایشی ملایم را ایجاد می کنند که می تواند به از بین بردن لکه های سخت کف صابون کمک کند.

برای لکه های آب سخت بسیار سخت ، از مقداری جوش شیرین روی اسفنج استفاده کنید تا لکه ها را تمیز کنید. عمل سایشی ملایم جوش شیرین باعث خراش شیشه نمی شود.

چگونه درهای دوش را با آب لیمو تمیز کنیم
لیموها کاملاً به اندازه سرکه اسیدی نیستند ، اما بوی مطبوع تری دارند و اگر کمی چربی آرنج اضافه کنید ، لیوان را تمیز می کند. باز هم ، اگر کف دوش سنگی طبیعی دارید از آب لیمو استفاده نکنید.


محلول تمیز کردن لیمو را مخلوط کنید
آب لیمو به اندازه سرکه اسیدی نیست اما بوی آن بهتر است و هنوز هم قدرت تمیز کنندگی دارد. این مورد را برای موارد سبک تری از تجمع کف صابون امتحان کنید.

محلول ، صبر کنید ، اسکراب و خشک استفاده کنید
با شروع از بالای در دوش ، محلول را اسپری کنید. پنج دقیقه صبر کنید و سپس با اسفنج اسکراب کنید. نیازی به شستشو نیست. درب را با پارچه میکروفیبر خشک و براق کنید.

نحوه تمیز کردن درهای دوش با آمونیاک
آمونیاک غالباً یک ماده اصلی در محصولات تمیز کننده پنجره است زیرا درخشش بدون رگه ای بر جای می گذارد.

هشدار
اگر در حمام نیز با سفید کننده کلر تمیز می کنید ، هرگز از آمونیاک استفاده نکنید. مخلوط کردن سفید کننده آمونیاک و کلر می تواند باعث ایجاد بخارات کشنده شود.

محلول آمونیاک را مخلوط کنید
یک قاشق غذاخوری آمونیاک خانگی را با یک چهارم آب گرم در یک بطری اسپری ترکیب کنید.

اسپری ، صبر کنید ، اسکراب کنید و خشک کنید
با اطمینان از تهویه بسیار مناسب در اتاق ، محلول گرم آمونیاک را اسپری کنید. پنج دقیقه صبر کنید و سپس درها را با اسفنج بشویید. درب را با پارچه میکروفیبر خشک کنید.

چگونه روزانه درهای دوش را تمیز کنیم
به محض پاک کردن کف صابون از درب ها ، ایجاد یک برنامه روزمره تمیز کردن را بسیار آسان می کند.

محلول تمیز کردن روزانه را مخلوط کنید
در یک بطری اسپری 32 اونسی ، یک دوم پیمانه الکل مالش دهنده ، یک دوم فنجان پراکسید هیدروژن ، یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی ، یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی ، سه فنجان آب اضافه کنید. محلول را در غرفه دوش نگهداری کنید.

درب را فشار دهید
از بالای درب شروع کنید ، با استفاده از یک ناخن چکه قطرات آب را از بین ببرید.

اسپری درب دوش
پس از استفاده از اسکاج ، محلول تمیز کننده را روی در اسپری کنید. در صورت امکان درب را باز بگذارید یا از فن تهویه استفاده کنید تا به خشک شدن سریع در کمک کند. این به جلوگیری از رشد کپک کمک می کند.

نحوه پاک کردن مسیرهای درب دوش
تا زمانی که سیستم درب بدون فریم نداشته باشید ، مسیر درب دوش می تواند کاملاً کثیف شود و باید تمیز شود.

نحوه پاک کردن مسیرهای درب دوش
در صورت عدم وجود درهای دوش شیشه ای بدون قاب در حمام ، همچنین باید مسیرهای درب دوش را تمیز کنید. کف و صابون صابونی ناخوشایند که در آن مسیرهای فلزی جمع می شود و دیدن آن آسان است اما دستیابی به آن سخت است. بگذارید کیفیت اسیدی سرکه سفید کار شما را کمی آسان کند.

مسیر را با سرکه پر کنید
از حوله کاغذی یا پارچه قدیمی برای اتصال سوراخ تخلیه یا شکاف های داخل مسیر استفاده کنید. به اندازه کافی سرکه سفید مقطر بریزید تا مسیر پر شود. اجازه دهید یک شب بماند.

اسکراب با مسواک
بعد از هشت ساعت یا بیشتر ، مسیر را از برق بکشید و با استفاده از مسواک لکه ها و لکه ها را پاک کنید.

بشویید و خشک کنید
منطقه را به خوبی با آب بشویید و سپس با یک خشک کنید

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

از آن جعبه جادویی در آشپزخانه شما که ظروف کثیف را به ظرف های تمیز تبدیل می کند ، می توانید برای تمیز کردن چیزهای بیشتری در اطراف خانه استفاده کنید. به آنچه در حال شستشو هستید فکر کنید: ظروف شیشه ای یا پلاستیکی هستند. ظروف ، قابلمه ها و قابلمه ها فلزی هستند. به اطراف خود نگاه کنید ، چیزهای زیادی وجود دارد که از همان مواد ساخته شده اند!

مواردی وجود دارد که هرگز نباید داخل ماشین ظرفشویی مانند تکه های چوبی ، چدن و ​​مس قرار گیرند. کمی احتیاط کنید و نکات مربوط به مراقبت از تولید کننده را در مورد موارد خاص دنبال کنید. قفسه بالایی همیشه ایمن ترین مکان برای بارگیری است زیرا هنگام خشک شدن از عنصر گرم کننده فاصله بیشتری دارد. و اگر تصمیم دارید آن دمپایی و چکمه های لاستیکی را بشویید ، ممکن است بخواهید قبل از بارگیری ظروف شام بعدی ، ماشین ظرفشویی را تمیز کنید!



جاش راس / لحظه باز / گتی ایماژ
فیلترها و پوشش های فن اگزوز: اکثر فن های خروجی اگزوز آشپزخانه دارای یک فیلتر قابل شستشو برای کمک به چربی گرفتن هوا هستند. فیلتر و هر نوع پوشش قابل جدا شدن را در ماشین ظرفشویی قرار دهید تا کاملا چربی زدایی شود.
اسفنج و برس آشپزخانه: هر بار که بشقاب زیادی را شستید ، هر اسفنج آشپزخانه را در قسمت بالایی صفحه و برس های مخصوص شستشو را در جای ظرف قرار دهید.
دستکش و تریتس اجاق سیلیکونی: این مواد را در قسمت بالایی قرار دهید تا باقیمانده مواد غذایی و باکتری ها از بین بروند.
میزهای گردان مایکروویو: هنگامی که مایکروویو خود را تمیز می کنید ، صفحه گرامافون را برای تمیز کردن آسان در ماشین ظرفشویی قرار دهید.
قفسه ها و سطل های یخچال: اگر زمان تمیز کردن یخچال و فریزر نمی خواهید اینها را بشویید ، فقط آنها را از چرخه ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
سخت افزار کابینت و کشو: اگر دستگیره ها و دستگیره های سرامیکی و فلزی شما چسبناک و کثیف است ، آنها را از کابینت ها برداشته و در یک کیسه مش در طبقه بالای ماشین ظرفشویی قرار دهید. دستگیره های دست ساز یا کنترل لوازم خانگی را در ماشین ظرفشویی رها کنید. ممکن است رنگ از بین برود.
02
از 09
دکور خانه
لوازم دکوراسیون منزل
لیندا برجس / کتابخانه عکس / گتی ایماژ
گلدان: بیشتر گلدان ها و قطعات سفالی تزئینی به راحتی در ماشین ظرفشویی تمیز می شوند. ریزه کاری یا از دست دادن رنگ مجسمه های ظریف و هر چیزی که با طلا یا نقره تراش خورده باشد ، خطر نکنید. از رک بالا برای همه موارد به جز سنگین ترین قطعات استفاده کنید.
وسایل روشنایی: گلوله های گلاس و سایه های حاصل از وسایل روشنایی ، شمع ها یا لامپ های روغن به زیبایی می درخشند.
صفحات سوئیچ و روکش های خروجی: اینها از استفاده زیاد و اثر انگشت ناخوشایند زیادی برخوردار هستند. از هرگونه پوشش فلزی یا برنجی رنگ آمیزی شده خودداری کنید ، اما پوشش های پلاستیکی می توانند دقیقاً روی دندانه دار بالایی قرار گیرند. حتماً پیچ ها را با خیال راحت کنار بگذارید تا بعداً بتوانید آنها را پیدا کنید.
HVAC Vent Grates: گرد و غبار و لکه های چسبناک را از روی مشبکهای فولادی و آلومینیومی پاک کنید. هرگونه مشبک جلویی که رنگ شده است را با دست بشویید.
لوازم تحریر میز: نگاهی به لیوان های مداد ، سازمان دهنده های کاغذ و سطل های زباله کوچک بیندازید و آنها را برای تمیز کردن خوب از طریق یک چرخه منظم ارسال کنید.
03
از 09
لوازم جانبی حمام
لوازم جانبی حمام
DAJ / گتی ایماژ
ظرف های صابونی و دارندگان مسواک: اگر می خواهید خانواده خود را از باکتری در امان نگه دارید ، هر هفته به آنها ظرف ماشین ظرفشویی را بدهید.
تشک های وان لاستیکی: اگر برای جلوگیری از لیز خوردن از یک حصیر لاستیکی در وان استفاده می کنید ، آن را برای جلوگیری از کپک زدن آویزان کنید تا خشک شود و هر هفته آن را در ماشین ظرفشویی تمیز کنید.
دوش Poofs ، اسفنج و برس: با تمیز کردن هفتگی ماشین ظرفشویی ، خاک بدن پاک شده و باکتری ها و هاگ های کپک زده از بین می روند.
سازماندهی کشو: هنگامی که لوازم آرایشی منسوخ شده را دور می ریزید ، برای از بین بردن مواد آرایشی و باکتری ها ، به ماشین های ظرفشویی سفر کنید تا از ماشین ظرفشویی استفاده کنند.
روکش فن های اگزوز: حداقل هر شش ماه یکبار به روکش فن اگزوز اجازه دهید تا گرد و غبار و بقایای روغن آن پاک شود.
04
از 09
ابزارهای نظافت
ابزار آرایش کنید
دیانا هیلی / بانک تصویر / گتی ایماژ
برس ها و شانه ها: برس ها و شانه های پلاستیکی را می توان برای تمیز کردن آسان در سبد ظرف قرار داد. هرگز قلم موهای موی طبیعی یا دستگیره های چوبی را در آن قرار ندهید.
برس های اسکراب صورت: برای از بین بردن باکتری ها ، ضمیمه قلم مو را از یک ابزار الکترونیکی صورت در نگهدارنده ظرف ماشین ظرفشویی قرار دهید.
ابزار مانیکور و پدیکور: مواد شوینده و گرمای ماشین ظرفشویی باعث از بین رفتن قارچ ها ، باکتری ها شده و وسایل آماده برای استفاده باقی می مانند.

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

انجام کارهای معمول معمولاً در لیست فعالیتهای لذت بخش ما قرار ندارد. بسیار سرگرم کننده تر است که به پیاده روی بروید ، یک نمایش مورد علاقه را بسیار تماشا کنید یا به دیدن دوستان بروید. از آنجا که همه چیز در زندگی یک تعادل است ، اشکالی نیست که برای مدت یک هفته یا چند تا اسم حیوان دست اموز گرد و غبار در زیر تخت بگذارید ، اما برخی از عادت های نظافتی بدی وجود دارد که باید آنها را ترک کنید زیرا می تواند ارزش خانه شما را خراب کند. اگر این کارها به طور منظم انجام نشود ، ارزش خانه شما ممکن است خراب شود و هزینه های درمان و تعمیرات بسیار زیاد است.


مشرف به مسائل لوله کشی کوچک
یک قطره قطره قطره کوچک در سینک آشپزخانه ، یک سینک ظرفشویی با تخلیه آرام و توالت فرنگی که به طور مداوم کار می کند ، همه می توانند تحریک کننده باشند. به نظر نمی رسد که آنها مشکل بزرگی باشند ، اما اگر به موقع به آنها توجه نکنید ، این مشکل ایجاد می شود. توالت و لوله های مسدود شده می توانند سرریز یا ترکیده شوند. گودال های کوچک نشت می توانند باعث تشویق قالب و پوسیدگی کف چوب و تیرهای پشتیبانی شوند.


راه حل
سینک ها و زهکشی های دوش را مرتباً تمیز کنید تا مسدود شده موها و چربی ها برطرف شود. با دقت به آب روان یا قطره قطره داخل و خارج از خانه گوش دهید. بسیاری از مسائل کوچک لوله کشی را می توان تنها با چند ابزار و مواد حل کرد. اگر دستی ندارید ، با یک لوله کش تماس بگیرید.

غفلت از فیلترهای هوا و منافذ HVAC
قیمت بیشتر فیلترهای هوا که در دریچه های برگشت کوره و سیستم تهویه مطبوع قرار می گیرند حدود پنج دلار است. جایگزینی سیستم HVAC برای یک خانه 2000 فوت مربعی حدود 4000 دلار هزینه دارد. شما کدام یک را انتخاب می کنید؟ اجازه می دهد تا دریچه ها با گرد و غبار مسدود شود و این سیستم باعث از کار افتادن آن می شود. جارو برقی منافذ ماهانه و تعویض فیلتر کمتر از 15 دقیقه به طول می انجامد و از سیستم محافظت می کند و کیفیت هوا را برای خانواده شما بهبود می بخشد.


راه حل
سیستم خنک کننده و گرمایش خلاuum بصورت ماهانه منافذ می شود و طبق دستور پزشک HVAC فیلتر هوا را تعویض می کنید.


استفاده از محصولات تمیز کردن اشتباه
در صورت استفاده از محصولات نامناسب ، کار برای تمیز کردن اما همه تمیز کردن ها خوب نیست. مواد شیمیایی خشن باعث از بین بردن مواد محافظتی می شود و برخی از محصولات تمیز کننده می توانند تجمع یافته و خراب کنند آنچه را که می خواهید تمیز نگه دارید. به عنوان مثال ، با استفاده از پاک کننده پایه اسیدی ، حتی سرکه سفید مقطر ، روی میزهای مرمر می توان سنگ را حک کرد. این قابل برگشت نیست مگر اینکه سنگ را پایین بیاورید ، که بسیار گران است. یا اینکه ، استفاده از واکس کف مایع یا خمیر بر روی کف های چند لایه یا چوبی مهر و موم شده با پلی اورتان ، جلوه را مات و کثیف نشان می دهد. از بین بردن این موم در واقع می تواند به درزگیر استفاده شده از کارخانه آسیب برساند.

راه حل
برچسب های موجود در هر محصول تمیزکننده را بخوانید و وقت خود را صرف یادگیری نظرات سازنده و متخصص در مورد نحوه مراقبت از کارهای مختلف کنید.

اجازه تجمع درهم و برهمی
همه ما بی نظمی داریم و اغلب اجازه جمع شدن آن را می دهیم تا زمانی که سازماندهی غیرممکن به نظر می رسد. عدم یافتن پیراهن مورد علاقه خود یک چیز است اما اجازه جمع شدن بی نظمی و زباله ها محل مناسبی برای رشد جوندگان ، سوسک ها ، پروانه ها ، عنکبوت ها و قارچ ها است.

راه حل
سطل های زباله خالی که روزانه حاوی پسماندهای غذایی هستند. حداقل به صورت فصلی ، محل زندگی و انبار را جابجا کنید تا از دست کاغذ ، به ویژه مقوا خلاص شوید. هر منطقه را از نظر فعالیت حشرات و جوندگان کنترل کرده و بر اساس آن درمان کنید.

کار تمیزکاری را به پایان نمی رسانید
در حالی که هرگونه نظافت معمولاً یک گام در مسیر درست است ، اما به پایان نرسیدن کار نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. بعضی از کارهای را می توان در مراحل کوچک انجام داد ، مانند از بین بردن بی نظمی ، کارهای دیگر را باید در یک روند شروع و تکمیل کرد. به عنوان مثال ، هنگام درمان لکه های فرش ، باید با پاک کردن یا شستشوی محلول تمیز کردن ، کار را خاتمه دهید. باقیمانده باقی مانده صابون در الیاف فرش باعث می شود که فرش کثیفی بیشتری را به خود جلب کند و حتی بدتر به نظر برسد.

راه حل
قبل از شروع مراحل مربوط به هر مشاغل خانگی را بیاموزید و زمان خود را بر اساس آن تنظیم کنید تا بهترین نتیجه را برای تلاش خود داشته باشید.

نادیده گرفتن بوق های مزاحم
تقریباً هر دستگاه الکترونیکی هشدار و بوق می زند. برخی از آنها مفید هستند ، بسیاری از آنها آزاردهنده هستند ، برخی از آنها قابل چشم پوشی هستند و حتی برخی می توانند جان شما را نجات دهند. نادیده گرفتن بوق از آشکارسازهای دود و دی اکسید کربن که نیاز به تعویض باتری دارند می تواند خطایی مهلک باشد. خسارت ناشی از آتش سوزی کوچک آشپزخانه می تواند هزاران دلار داشته باشد و تهدید کننده زندگی باشد.

راه حل
باتری ها را مرتباً در سیستم های محافظتی منزل عوض کنید و طبق دستورات سازنده ، در صورت لزوم آن را به روز کنید.

فراموش کردن نقاط پنهان
احتمالاً مدت زیادی است که به خشک کن لباس یا سیستم تهویه هود آشپزخانه خود فکر نکرده اید. این اسب های کار روزمره هر زمان که از آنها استفاده می کنید رطوبت ، پرز ، بوی پخت و پز و ذرات چربی را با خود حمل می کنند. آخرین بار کی آنها را تمیز کردید؟ فراموش شدن این سیستم های مخفی می تواند منجر به آتش سوزی و خسارات گسترده شود.

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

هاگ کپک در همه مناطق اطراف ما از هر نوع آب و هوایی وجود دارد. کپک قارچ است و بعضی از انواع آن برای انسان بسیار مفید است (به پنی سیلین فکر کنید) ، در حالی که برخی دیگر می توانند برای محصولات ، سیستم های تنفسی و یکپارچگی ساختارها بسیار خطرناک باشند.


قالب خطرناک در برابر کپک
رایج ترین نوع کپک که در خانه ها یافت می شود ، کپک است. کپک نوعی قالب سطحی است که در مکان های گرم و مرطوب مانند سرویس بهداشتی شما و روی پارچه ها و کتاب هایی که در زیرزمین های مرطوب نگهداری می شوند ، رشد می کند. کپک به صورت کلنی پودری سفید یا خاکستری آغاز می شود. اگر به موقع برداشته نشود سیاه یا قهوه ای خواهد شد و اغلب شبیه تجمع خاک است. برای آزمایش اینکه سطح آن با کپک پوشانده شده یا فقط خاک دارد ، لکه را با یک پنبه آغشته به سفید کننده کلر خانگی آغشته کنید. اگر بعد از دو یا سه دقیقه لکه روشن یا از بین رفت ، کپک است. در غیر این صورت ، احتمالاً فقط خاک است.


اگر در هر کجای خانه بوی بوی آلوده تشخیص دهید ، غلظت بالایی از قالب دارید. این می تواند از یک مانع پر از حوله های مرطوب ، از فضای خزنده مرطوب در زیر خانه شما ، یا فرش هایی که در بالشتک رشد قالب دارند ، ناشی شود. قطعاً زمان آن فرا رسیده است که برای رهایی از مشکل اقدام کنید.

اکنون می دانید که همه کپک ها کپک هستند اما همه کپک ها کپک نیستند. کپک می تواند تغییر رنگ دهد و به آرامی به سطوح آسیب برساند اما قالب های بسیار خطرناک تری وجود دارد که می تواند به ساختار خانه شما آسیب برساند. اگر یک قالب سیاه یا سبز مبهم یا لزج مشاهده کردید و دیوار خشک یا چوب زیر آن نرم یا خرد است ، پوسیدگی برگشت ناپذیری وجود دارد و قالب و سطوح آسیب دیده باید بلافاصله برداشته شوند. 1


استخدام حرفه ای ها
اگر آلودگی به کپک زودهنگام گرفته شود ، می توانید به راحتی آن را با پاک کننده های خانگی کنترل کنید.


هشدار
برای مشکلات گسترده قالب ، استخدام یک متخصص را در نظر بگیرید. برخی از کپک ها بسیار سمی هستند و حتی کپک های کم خطرتر نیز می توانند کسی را که به آلرژی کپک یا سیستم تنفسی آسیب دیده دچار مشکل می شود ، ایجاد کنند.

قاعده کلی این است که اگر قالب 10 فوت مربع یا بیشتر را پوشش دهد ، با یک متخصص تماس بگیرید. 2 حذف کلنی های بزرگ قالب نیاز به قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سنگین و دفع صحیح مصالح ساختمانی آلوده دارد. بخشهای محلی بهداشت عمومی می توانند در مورد آزمایش کپک مشاوره دهند و شما را به یک متخصص پاک کننده قالب ارجاع دهند.


محصولاتی که قالب را از بین می برند
سفید کننده کلر: هیپوکلریت سدیم یا سفید کننده خانگی معمولی بهترین کار را برای از بین بردن کپک و از بین بردن هرگونه تغییر رنگ دارد. کاملا خشن است و باید قبل از استفاده رقیق شود
هشدار
احتیاط باید به دلیل سمی بودن و بخارات خطرناک باشد و سفید کننده هرگز نباید با آمونیاک ترکیب شود.

پراکسید هیدروژن: کمتر از سفید کننده کلر ، پراکسید هیدروژن (محلول سه تا 10 درصدی) باعث از بین رفتن کپک و روشن شدن لکه ها می شود. در حالی که اثر سفید کنندگی دارد ، اما کندتر از سفید کننده کلر عمل می کند اما بخارات سمی یا باقی مانده ای ندارد.
سرکه سفید مقطر: سرکه اسیدی است و به آرامی ساختار قالب را می شکند و آن را از بین می برد. سرکه غیر سمی است اما ممکن است لکه های کپک باقی بماند و ممکن است به تمیز کردن اضافی با تمیز کننده خانگی نیاز باشد.
جوش شیرین و بوراکس: بی کربنات سدیم (جوش شیرین) و بوراکس هرکدام دارای PH بالایی هستند که مانع رشد و بقای قالب می شوند. هر دو محصول ارزان ، غیر سمی هستند و به راحتی با آب مخلوط می شوند. بوراکس در از بین بردن لکه های ماندگار بهتر عمل خواهد کرد اما نه به اندازه یک ماده تمیز کننده قوی.
هنگام استفاده از هر یک از این محصولات ، محلول پاک کننده را کاملاً آبکشی نکنید. ترک مقداری پاک کننده به جلوگیری از رشد کپک در آینده کمک می کند.

حذف از پارچه
اگر خانه شما در معرض آبگرفتگی قرار گرفته و کپک و باکتری برای روزهای زیادی رشد کرده باشد ، نجات مواد پارچه ای غیرممکن است. با این حال ، اگر کپک به دلیل رطوبت ایجاد شده و زود گیر بیفتد ، به راحتی می توان آن را از اکثر پارچه ها جدا کرد.

شروع کار را با بیرون بردن وسایل برای مسواک زدن هر چه بیشتر قالب سطح و جلوگیری از پخش اسپور قالب در خانه انجام دهید. اگر پارچه قابل شستشو است ، از گرمترین آب توصیه شده روی برچسب مراقبت استفاده کنید و ضد عفونی کننده اضافه کنید. در صورت باقی ماندن لکه ها ، محلول سفید کننده اکسیژن و آب ایجاد کنید و اجازه دهید لباس حداقل هشت ساعت خیس بخورد. سفید کننده اکسیژن می تواند با خیال راحت روی هر پارچه قابل شستشو استفاده شود

برای پارچه هایی که فقط تمیز خشک هستند ، کپک را بیرون بکشید و سپس به یک تمیز کننده حرفه ای بروید. لکه ها را شناسایی کرده و به آنها اشاره کنید و بیشتر پارچه ها را می توان با موفقیت ترمیم کرد.

  • آشپزخانه ایرانی
  • ۰
  • ۰

اگر وسایل و وسایل تمیز کردنتان کثیف است ، چگونه می توانید انتظار داشته باشید که یک خانه تمیز و درخشان داشته باشید؟ یک پاک کن کثیف به سادگی قصد دارد خاک را مجدداً رسوب دهد یا هر بار که از آن استفاده می کنید آن را به اطراف حرکت دهید. هیچ کس به آن نیاز ندارد.


بیایید نگاهی به نحوه تمیز کردن هفت نوع لوازم و ابزار تمیز کردن بیاندازیم تا به شما کمک کند با کمترین تلاش بهترین نتیجه را بگیرید.


نحوه تمیز کردن جاروبرقی
قوطی ، قائم و جاروبرقی دست باید به طور منظم تمیز شود.

آنچه شما نیاز دارید
تدارکات
آب گرم
مایع ظرفشویی
روغن ضروری (اختیاری)
ابزارها
درزگیر یا قیچی کوچک
دستورالعمل ها
کیسه خالی یا لیوان قابل استفاده مجدد
پس از هر بار استفاده ، کیسه را دور بریزید یا لیوان قابل استفاده مجدد را خالی کنید. حداقل ماهانه به فنجان قابل استفاده مجدد ، یک شستشوی سریع با آب داغ و کمی مایع ظرفشویی بدهید تا گرد و غبار و فیلم چرب به دام افتاده از بین برود.


نوار Beater تمیز
مگر اینکه مانند Shark Apex Stick Vac با یک میله کوبنده که خود تمیز است ، خلا داشته باشید ، با استفاده از یک درزکننده درز یا قیچی بسیار کوچک و تیز ، به سرعت هرگونه مو یا نخهای درهم را از نوار کوبنده بردارید. چرخش نرم آن باعث افزایش کارایی جاروبرقی می شود.


شیلنگ ها و فیلترها را تمیز کنید
حداقل سه ماهه ، شلنگ را از نظر انسداد بررسی کنید و فیلترهای یکبار مصرف را عوض کنید یا فیلترهای قابل استفاده مجدد را بشویید. برای تازه سازی هوا در هنگام جاروبرقی ، یک یا دو قطره از روغن ضروری مورد علاقه خود را به فیلتر اضافه کنید.


چگونه سر Mop را تمیز کنیم
سرهای شستشو برای گرد و غبار یا شستشوی مرطوب را می توان از نخ های پنبه ای ، میکروفیبر تهیه کرد
پارچه ، یا اسفنج. هر نوع باید پس از هر استفاده کاملا تمیز شود.
تغییر رنگ مشکلی ایجاد نمی کند ، بلکه الیافی که به راحتی از خاک اشباع می شوند
دیگر نمی تواند طبقه خود را کثیف جمع کند یا به دام بیندازد.

آنچه شما نیاز دارید
تدارکات
شوینده لباسشویی سنگین
سفید کننده کلر
پاک کننده روغن کاج
آب گرم
ابزارها
ماشین لباسشویی
سطل بزرگ یا سینک ظرفشویی
دستورالعمل ها
سرهای تمیز پنبه ای و میکروفیبر متحرک را تمیز کنید
سرهای دستگیره را می توان با یک بار حوله در واشر ریخت. برای از بین بردن تجمع زیاد چربی و خاک از یک شوینده سنگین مانند Tide یا Persil و یک چرخه آب گرم استفاده کنید. اگر حوله ها سفید است ، یک نیمه فنجان سفید کننده کلر به چرخه شستشو اضافه کنید تا موپک ضد عفونی شود. سر موپ را آویزان کنید تا به طور طبیعی هوا خشک شود. تا خشک شدن کامل الیاف ، آن را ذخیره نکنید.

سرهای پارچه ای غیر قابل جابجایی را تمیز کنید
محلول یک گالن آب بسیار داغ و دو قاشق غذاخوری ماده شوینده سنگین یا مواد پاک کننده روغن کاج را در یک سطل بزرگ یا سینک مخلوط کنید. اجازه دهید سر موپ حداقل 15 دقیقه خیس بخورد و سپس آن را به سمت بالا و پایین در محلول حرکت دهید تا خاک شل شود. کاملاً در آب داغ بشویید و اجازه دهید خشک شود. اگر سر موپینگ بوی ترش می دهد ، به ازای هر گالن آب شستشو ، یک دوم فنجان سفید کننده کلر اضافه کنید تا الیاف ضد عفونی شود.

سرهای اسفنجی را تمیز کنید
پس از استفاده از اسفنج ، آن را به خوبی در آب داغ بشویید. سپس ، یک محلول از نصف فنجان سفید کننده کلر و یک گالن آب گرم را مخلوط کنید. سر اسفنج را اضافه کرده و اجازه دهید پنج تا ده دقیقه خیس بخورد. خوب بشویید و اجازه دهید تا در هوا خشک شود.
چگونه می توان جارو را تمیز کرد
این که آیا شما از جارو ساخته شده از جارو ، میکروفیبر یا پلاستیک اکسترود شده استفاده می کنید ، باید به صورت دوره ای تمیز شود.

آنچه شما نیاز دارید
تدارکات
مایع ظرفشویی
آب گرم
ابزارها
سطل بزرگ
دستورالعمل ها
آلودگی به دام افتاده را بردارید
جارو را بیرون ببرید و موها را از لبه یک پله عبور دهید تا خاک به دام افتاده را پاک کنید.

بسیار تمیز
برای تمیزتر شدن عمیق ، یک سطل آب گرم را با دو قاشق چای خوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید ، جارو را از طریق محلول حلقه کنید و سپس با آب سرد بشویید. جارو را آویزان کنید و موها را به سمت پایین نشان دهید تا خشک شود.

نکات
هرگز جارو خود را در حالی که موها به زمین لمس کرده اند ، ذخیره نکنید. برای حفظ فرم مناسب و لبه ترد ، آن را آویزان یا ذخیره کنید.
اگر جارو کاهی طبیعی شما شکل اصلی خود را از دست داده است ، موها را کاملاً خیس کرده و از نوارهای لاستیکی بزرگ یا مقداری رشته برای اصلاح موها استفاده کنید. قبل از برداشتن نوارهای لاستیکی اجازه دهید جارو کاملا خشک شود.

  • آشپزخانه ایرانی