در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

انجام کارهای معمول معمولاً در لیست فعالیتهای لذت بخش ما قرار ندارد. بسیار سرگرم کننده تر است که به پیاده روی بروید ، یک نمایش مورد علاقه را بسیار تماشا کنید یا به دیدن دوستان بروید. از آنجا که همه چیز در زندگی یک تعادل است ، اشکالی نیست که برای مدت یک هفته یا چند تا اسم حیوان دست اموز گرد و غبار در زیر تخت بگذارید ، اما برخی از عادت های نظافتی بدی وجود دارد که باید آنها را ترک کنید زیرا می تواند ارزش خانه شما را خراب کند. اگر این کارها به طور منظم انجام نشود ، ارزش خانه شما ممکن است خراب شود و هزینه های درمان و تعمیرات بسیار زیاد است.


مشرف به مسائل لوله کشی کوچک
یک قطره قطره قطره کوچک در سینک آشپزخانه ، یک سینک ظرفشویی با تخلیه آرام و توالت فرنگی که به طور مداوم کار می کند ، همه می توانند تحریک کننده باشند. به نظر نمی رسد که آنها مشکل بزرگی باشند ، اما اگر به موقع به آنها توجه نکنید ، این مشکل ایجاد می شود. توالت و لوله های مسدود شده می توانند سرریز یا ترکیده شوند. گودال های کوچک نشت می توانند باعث تشویق قالب و پوسیدگی کف چوب و تیرهای پشتیبانی شوند.


راه حل
سینک ها و زهکشی های دوش را مرتباً تمیز کنید تا مسدود شده موها و چربی ها برطرف شود. با دقت به آب روان یا قطره قطره داخل و خارج از خانه گوش دهید. بسیاری از مسائل کوچک لوله کشی را می توان تنها با چند ابزار و مواد حل کرد. اگر دستی ندارید ، با یک لوله کش تماس بگیرید.

غفلت از فیلترهای هوا و منافذ HVAC
قیمت بیشتر فیلترهای هوا که در دریچه های برگشت کوره و سیستم تهویه مطبوع قرار می گیرند حدود پنج دلار است. جایگزینی سیستم HVAC برای یک خانه 2000 فوت مربعی حدود 4000 دلار هزینه دارد. شما کدام یک را انتخاب می کنید؟ اجازه می دهد تا دریچه ها با گرد و غبار مسدود شود و این سیستم باعث از کار افتادن آن می شود. جارو برقی منافذ ماهانه و تعویض فیلتر کمتر از 15 دقیقه به طول می انجامد و از سیستم محافظت می کند و کیفیت هوا را برای خانواده شما بهبود می بخشد.


راه حل
سیستم خنک کننده و گرمایش خلاuum بصورت ماهانه منافذ می شود و طبق دستور پزشک HVAC فیلتر هوا را تعویض می کنید.


استفاده از محصولات تمیز کردن اشتباه
در صورت استفاده از محصولات نامناسب ، کار برای تمیز کردن اما همه تمیز کردن ها خوب نیست. مواد شیمیایی خشن باعث از بین بردن مواد محافظتی می شود و برخی از محصولات تمیز کننده می توانند تجمع یافته و خراب کنند آنچه را که می خواهید تمیز نگه دارید. به عنوان مثال ، با استفاده از پاک کننده پایه اسیدی ، حتی سرکه سفید مقطر ، روی میزهای مرمر می توان سنگ را حک کرد. این قابل برگشت نیست مگر اینکه سنگ را پایین بیاورید ، که بسیار گران است. یا اینکه ، استفاده از واکس کف مایع یا خمیر بر روی کف های چند لایه یا چوبی مهر و موم شده با پلی اورتان ، جلوه را مات و کثیف نشان می دهد. از بین بردن این موم در واقع می تواند به درزگیر استفاده شده از کارخانه آسیب برساند.

راه حل
برچسب های موجود در هر محصول تمیزکننده را بخوانید و وقت خود را صرف یادگیری نظرات سازنده و متخصص در مورد نحوه مراقبت از کارهای مختلف کنید.

اجازه تجمع درهم و برهمی
همه ما بی نظمی داریم و اغلب اجازه جمع شدن آن را می دهیم تا زمانی که سازماندهی غیرممکن به نظر می رسد. عدم یافتن پیراهن مورد علاقه خود یک چیز است اما اجازه جمع شدن بی نظمی و زباله ها محل مناسبی برای رشد جوندگان ، سوسک ها ، پروانه ها ، عنکبوت ها و قارچ ها است.

راه حل
سطل های زباله خالی که روزانه حاوی پسماندهای غذایی هستند. حداقل به صورت فصلی ، محل زندگی و انبار را جابجا کنید تا از دست کاغذ ، به ویژه مقوا خلاص شوید. هر منطقه را از نظر فعالیت حشرات و جوندگان کنترل کرده و بر اساس آن درمان کنید.

کار تمیزکاری را به پایان نمی رسانید
در حالی که هرگونه نظافت معمولاً یک گام در مسیر درست است ، اما به پایان نرسیدن کار نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. بعضی از کارهای را می توان در مراحل کوچک انجام داد ، مانند از بین بردن بی نظمی ، کارهای دیگر را باید در یک روند شروع و تکمیل کرد. به عنوان مثال ، هنگام درمان لکه های فرش ، باید با پاک کردن یا شستشوی محلول تمیز کردن ، کار را خاتمه دهید. باقیمانده باقی مانده صابون در الیاف فرش باعث می شود که فرش کثیفی بیشتری را به خود جلب کند و حتی بدتر به نظر برسد.

راه حل
قبل از شروع مراحل مربوط به هر مشاغل خانگی را بیاموزید و زمان خود را بر اساس آن تنظیم کنید تا بهترین نتیجه را برای تلاش خود داشته باشید.

نادیده گرفتن بوق های مزاحم
تقریباً هر دستگاه الکترونیکی هشدار و بوق می زند. برخی از آنها مفید هستند ، بسیاری از آنها آزاردهنده هستند ، برخی از آنها قابل چشم پوشی هستند و حتی برخی می توانند جان شما را نجات دهند. نادیده گرفتن بوق از آشکارسازهای دود و دی اکسید کربن که نیاز به تعویض باتری دارند می تواند خطایی مهلک باشد. خسارت ناشی از آتش سوزی کوچک آشپزخانه می تواند هزاران دلار داشته باشد و تهدید کننده زندگی باشد.

راه حل
باتری ها را مرتباً در سیستم های محافظتی منزل عوض کنید و طبق دستورات سازنده ، در صورت لزوم آن را به روز کنید.

فراموش کردن نقاط پنهان
احتمالاً مدت زیادی است که به خشک کن لباس یا سیستم تهویه هود آشپزخانه خود فکر نکرده اید. این اسب های کار روزمره هر زمان که از آنها استفاده می کنید رطوبت ، پرز ، بوی پخت و پز و ذرات چربی را با خود حمل می کنند. آخرین بار کی آنها را تمیز کردید؟ فراموش شدن این سیستم های مخفی می تواند منجر به آتش سوزی و خسارات گسترده شود.

  • ۹۹/۰۷/۱۰
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی