در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

  تازه سازی یخچال 20 دقیقه ای
1 از 10
تازه سازی یخچال 20 دقیقه ای
اگر میزبان وعده غذایی بزرگ هستید ، وقت آن فرا رسیده است که وقت خود را پیدا کنید تا جایی برای کباب کردن یا کیک غول پیکر تهیه کنید. یک تایمر را به مدت 20 دقیقه تنظیم کنید ، سپس برنامه سریع سه مرحله ای ما را در زیر دنبال کنید و از برنامه تمیز کردن سرعت قابل چاپ ما برای ادامه مسیر استفاده کنید.

همه چیز را از یخچال خارج کنید. تاریخ انقضا را بررسی کنید و هر آنچه منقضی شده را پرتاب کنید ، سپس قفسه ها ، دیوارها و کشوها را با یک اسفنج آغشته به آب گرم و صابون پاک کنید. نکته سریع: برای معطر کردن ، برای بار دوم دیواره ها را با دستمال کاغذی آغشته به یک کاسه عصاره وانیل رقیق پاک کنید.
همه چیز را بر اساس دسته بندی سازماندهی کنید و وسایل ضروری مهمانی را قرار دهید تا دسترسی به آنها آسان باشد. قفسه های در را با نوشیدنی هایی که می توانید به سرعت چنگ بزنید تهیه کنید. سبزیجات و پنیرهایی را که قصد دارید به عنوان پیش غذا سرو کنید ، نزدیک یکدیگر نگه دارید. اگر می دانید که میهمانان برای شما ظروف یا نوشیدنی نیز می آورند ، حتماً فضایی را برای آنها باز بگذارید.
با استفاده از پارچه نرم آغشته به آب صابون در را پاک کنید. حتماً درب فولاد ضد زنگ را در جهت دانه پاک کنید.

صفحه لمسی مایکروویو خود را تمیز کنید
2 از 10
صفحه لمسی مایکروویو خود را تمیز کنید
صفحه لمسی مایکروویو شما احتمالاً در بالای لیست چک سرعت پاک کننده شما نیست ، اما باید باشد. به گفته دکتر الیزابت اسکات ، استادیار زیست شناسی در کالج سیمونز در بوستون ، این یکی از پنج نقطه برتر برای تمیز کردن بعد از آماده سازی غذا است زیرا به راحتی می تواند آلوده شود.

با درب مایکروویو باز ، صفحه لمسی را با یک پنبه آغشته به محلول 1 قسمت سفید کننده تا 9 قسمت آب پاک کنید. سپس با یک پارچه میکروفیبر خشک کنید. سطح نه تنها تمیزتر به نظر می رسد ، بلکه این نکته سریع یک دقیقه ای می تواند به سلامت مهمانان شما کمک کند.


 شمارنده خود را شسته کنید
3 از 10
شمارنده خود را شسته کنید
خواه در حال پختن کوکی برای ارسال به اعضای دورتر خانواده باشید و یا میزبانی شام کریسمس ، می خواهید تمام فضای پیشخوان آشپزخانه را که می توانید دریافت کنید. برای شسته شدن سریع این قسمت ، با حذف وسایل مورد نظر مانند اجاق توستر و مخفی کردن آنها در کابینت ، شروع کنید. همچنین هرگونه وسایل تزئینی را به یک کابینت یا حتی به اتاق دیگری منتقل کنید. وسایل ضروری پخت و پز مانند کفگیر و قاشق را در یک نگهدارنده قرار دهید و با استفاده از یک سینی وسایل مورد نیاز خود را که مرتباً به آنها دست می دهید مانند شیکرهای نمک و فلفل ، استفاده کنید.


                                               
فیلترهای آب خود را جایگزین کنید
4 از 10
فیلترهای آب خود را جایگزین کنید
اگر یک سال است که فیلتر آب موجود در یخچال یا شیر آشپزخانه خود را تعویض نکرده اید ، ممکن است متوجه نشوید که طعم آب دیگر تازه نیست - اما به احتمال زیاد مهمانان شما این طعم را دارند. اگر یخ ساز دارید یخی را که مزه دار است خالی کنید و قبل از مهمانی یک دسته تازه درست کنید.

یک فیلتر آب دستی پر کنید و آن را در یخچال نگهداری کنید تا هنگام ورود مهمانان آب سرد و فیلتر شده آماده داشته باشید. برای ارائه ظرافتری می توانید آب را به پارچ شیشه ای منتقل کنید.


   سرعت اجاق گاز را تمیز کنید
5 از 10
سرعت اجاق گاز را تمیز کنید
وقتی در حال تهیه یک وعده غذایی بزرگ برای تعطیلات هستید ، اجاق گاز شما ستاره نمایش است. آن را قبل از روز بزرگ در سه مرحله آسان تمیز کنید.

رنده ها و دستگیره ها را بردارید و آنها را با مواد چربی پاشید. بگذارید چند دقیقه خیس بخورند ، سپس با یک اسفنج مرطوب پاک کنید تا از باقی مانده آن مطمئن شوید.
خرده ریزها را با یک دستمال کاغذی مرطوب پاک کنید. گان اسک پخته شده را با آب گرم و صابون خیس کنید و بگذارید پنج دقیقه بماند تا قبل از مالش با پد تمیز کردن بدون خراش ، بماند.
توری ها و دستگیره ها را تعویض کنید ، مطمئن شوید که علامت های "خاموش" به درستی تراز شده اند.
 چدن را سریع تمیز کنید
6 از 10
چدن را سریع تمیز کنید
اگر یک تابه چدنی برای تهیه جوانه های کاراملی بروکسل خانواده شما مهم است ، قبل از شروع پخت و پز ، از تمیز بودن و چاشنی تابه اطمینان حاصل کنید. برای چاشنی چدن ، تابه را در روغن پخت و پز بپزید

  • ۹۹/۰۹/۱۹
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی