در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

نحوه تمیز کردن قفسه های فر
رون شیمک ، رئیس Mr. Appliance می گوید: "صرف نظر از نوع اجاق گاز ، بهترین روش برای تمیز کردن قفسه های فلزی این است که آنها را کاملاً از اجاق خارج کنید و در آب جوش با کمی مواد شوینده ظرفشویی خیس کنید." وان محل مناسبی برای خیساندن رک های فر است ، اگرچه ممکن است بخواهید بعد از آن وان را تمیز کنید. پس از دو ساعت خیساندن ، قفسه ها را با برس سفت مالش دهید ، بشویید و خشک کنید قبل از اینکه آنها را به اجاق برگردانید. "

به جای آب جوش ، می توانید از مخلوط جوش شیرین و آب با اسپری سرکه نیز استفاده کنید. نکته اصلی این است که بگذارید به اندازه کافی طولانی شود تا مواد بتوانند سحر و جادو خود را انجام دهند تا اسکراب حداقل باشد.

اگر به جای فلز قفسه های چینی دارید ، بریستو می گوید که می توانید هنگام استفاده از چرخه خود تمیز کردن ، آنها را در کوره خود بگذارید. وی همچنین یادآور شد که اگر خوش شانس باشید ، اجاق گاز شما حتی ممکن است یک گزینه تمیز بخار داشته باشد که به سرعت از ریختن مواد غذایی کوچک روی قفسه های شما مراقبت کند. این چرخه نسبت به خود تمیز کردن سنتی به گرمای بسیار کمتری نیاز دارد.

بریستو می گوید: "تمیز کردن بخار شامل مواد شیمیایی نیست ، بنابراین قابلمه ها و قفسه های استاندارد در حین تمیز کردن می توانند در اجاق گاز باقی بمانند و برای جلوگیری از پخته شدن لکه های لجباز باید بیشتر از آن که خود تمیز شود استفاده شود."

چگونه دستگیره های فر را تمیز کنیم
شیمک از پاشیدن دستگیره های اجاق گاز به طور مستقیم با تمیز کننده خانگی هشدار می دهد. وی می گوید: "مایعات می تواند پشت دستگیره ها و سوئیچ ها قرار گرفته و صفحه کنترل را کوتاه کند." "در عوض ، یک پارچه را با پاک کننده مایع اسپری کنید و سپس کنترل ها را مالش دهید تا از اتصال کوتاه کوتاه جلوگیری کنید."

یک پارچه ریز میکرو الیافی مرطوب و استفاده شده در کنار دستگیره ها این کار را خواهد کرد. اگر شغل به آن نیاز دارد ، از یک پارچه با کمی صابون یا یک دستمال مرطوب یکبار مصرف استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن درهای کوره شیشه ای
درب شیشه ای اجاق گاز شما در مقایسه با رک ها به روش ملایم تری احتیاج دارد زیرا شیشه بیشتر در معرض خراش قرار دارد. این بدان معنی است که از محصولات ساینده چشم پوشی می کنید و از یک روش شستشوی کمتر تهاجمی استفاده می کنید.

"برای تمیز کردن شیشه درب اجاق گاز خود بدون خراشیدن آن ، جوش شیرین و آب را برای خمیر غلیظ مخلوط کنید. خمیر را سخاوتمندانه روی شیشه پخش کنید و بگذارید 20 دقیقه یا بیشتر بماند. " "بعد از آن ، خمیر را به آرامی با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید ، کاملاً با آب بشویید و برای درخشش درخشان آن را خشک کنید."

روش دیگر ، شما می توانید روی آب صابون یا تمیز کننده اجاق گاز اسپری کنید. برای اتمام کار ، از یک شیشه پاک کن استاندارد یا کمی سرکه رقیق شده و یک پارچه نرم برای درخشش بیشتر استفاده کنید.

گاهی اوقات درب شیشه ای اجاق گاز از دو قطعه شیشه تشکیل شده است که می تواند منجر به تجمع ریزگردها ، گرد و غبار یا رگه های چربی با گذشت زمان شود. این چیزی است که می توانید به راحتی تمیز کنید ، اگرچه به چند مرحله اضافی نیاز دارد.

ابتدا در را باز کنید و برای پشتیبانی روی پای خود قرار دهید ، سپس از قسمت بالای در باز کنید. (با قرار دادن درب روی پاهای خود از ریزش و شکستن آن جلوگیری خواهید کرد.) پس از باز شدن ، به لایه های بین اجاق گاز دسترسی خواهید داشت. برای تمیز کردن گرد و غبار و خرده ریزها ، از یک شلنگ خلاuum با یک نازل کوچک استفاده کنید. برای تمیز کردن چربی ، از یک اسفنج مرطوب با دسته بلند استفاده کنید. (روش دیگر ، بریستو یک معیار با پارچه دستشویی مرطوب را توصیه می کند.)

  • ۹۹/۰۹/۱۸
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی