در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

کوره ها یکی از آن وسایل آشپزخانه است که توانایی متمایز تبدیل شدن سریع به صحنه جرم در آشپزی را دارد. قطره های استیک وجود دارد که در یک استخر لجن در انتهای آن جمع شده است ، یک بچه سرخ فرانسوی سرکش که از داخل قفسه فرو رفته و اساساً به کربن خالص تبدیل شده است ، و فیلم نرم و صاف چربی روی شیشه است که مانع از مشاهده نظیر شما می شود ماهها درون کوره.

مطمئن نیستید که چگونه می توان فر را تمیز کرد یا حتی از کجا شروع کرد؟ ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد ، اما پاداش یک اجاق گاز پاک و تمیز - و نوید غذای با طعم بهتر - ارزش تلاش آن را می دهد. خوشبختانه تمیز کردن عمیق اجاق گاز آنقدرها که فکر می کنید ترسناک نیست. از فشار ساده یک دکمه گرفته تا معجوناتی که چربی ها ذوب می شوند ، در اینجا همه چیزهایی است که باید درباره نحوه تمیز کردن اجاق گاز بدانید.

اول ، چند بار باید اجاق گاز خود را تمیز کنید؟
به همین ترتیب مرتب سازی مرتب به معنای تمیز کردن بعداً گسترده تر است ، هرچه بیشتر مراقبت از اجاق گاز خود را انجام دهید ، روند تمیز کردن راحت تر خواهید بود. فر غیر قابل تحمل کردن کار روزانه ، یک اجاق تمیز غذاهای خوشمزه تر و میکروب های کمتری نیز ایجاد می کند. پاول بریستوو ، مدیر اجرایی آشپزی داخلی در لوازم خانگی GE ، توصیه می کند حداقل هر سه تا شش ماه یکبار یا در صورت لزوم اجاق گاز را تمیز کنید. همچنین پاک کردن نقاط در طول ماه عاقلانه است.

از عملکرد خود تمیز کردن روی اجاق گاز خود استفاده کنید
تقریبا درست به نظر می رسد خیلی خوب است ، اما بسیاری از اجاق های مدرن دارای ویژگی خود تمیز کنندگی هستند. بریستو می گوید: "چرخه خود تمیز کردن یک ویژگی راحت صرفه جویی در وقت است." "در طول چرخه تمیز کردن ، اجاق گاز تا حدود 880 درجه فارنهایت گرم می شود. در این دما ، غذای داخل کوره سوزانده می شود و مقدار کمی خاکستر از خود به جای می گذارد. خاکستر باقیمانده با پارچه ای مرطوب به راحتی از بین می رود. "

بریستو می گوید که تمیز کردن خود آسان ترین راه برای تمیز کردن اجاق گاز است. اگر نمی خواهید با پاک کننده های شیمیایی اجاق گاز یا حتی تمیز کننده های DIY سر و کله بزنید ، این یکی از بهترین روش ها برای تمیز کردن اجاق گاز است. اشکال اصلی این است که اجاق گاز شما برای سه تا پنج ساعت قفل می شود و گرمای جدی را از بین می برد ، که در ماه های گرم مطلوب نیست. همچنین می تواند بوی نامطبوعی ایجاد کند و در طی مراحل کار باید حیوانات خانگی و خودتان را از آشپزخانه دور نگه دارید.

همچنین می خواهید چند نکته در مورد اجاق های تمیز شونده را بخاطر داشته باشید. ”از هیچ تمیز کننده اجاق گاز یا آستر اجاق گاز نباید در یا در اطراف هر قسمت از اجاق گازهای خود تمیز استفاده شود زیرا به پوشش مینای دندان کوره آسیب می رساند. همچنین ، بسته به مدل اجاق گاز شما ، ممکن است قابلمه ها و قفسه ها برداشته شوند. " "سرانجام ، چه از چرخه های خود تمیز کردن یا تمیز کردن بخار ، و یا حتی فقط تمیز کردن کوره به صورت دستی ، همیشه قبل از اینکه بخواهید فضای داخلی فر را پاک کنید ، مطمئن شوید که واحد به دمای اتاق سرد شده است."

بریستو خاطرنشان می کند که برای پاک کردن چربی و لکه های کاملاً پخته شده ممکن است لازم باشد بیش از یک بار خود را تمیز کنید و پاک کردن باقی مانده ممکن است به مقداری چربی آرنج نیاز داشته باشد.
برای پاک کردن گریس پخته شده از تمیز کننده اجاق گاز خریداری شده در فروشگاه استفاده کنید
در حالی که چرخه خود تمیزکاری در پاک کردن چربی های پخته شده و سایر مواد زائد از اجاق گاز کاملاً خوب کار می کند ، شما یک مشت گزینه جایگزین دارید. یکی از گزینه ها استفاده از پاک کننده شیمیایی خریداری شده در فروشگاه است ،. پس از برداشتن هر قسمت بزرگ از غذای سست ، تمیزکننده مورد نظر خود را به طور مساوی روی قسمت داخلی اجاق گاز بپاشید و اجازه دهید حداقل 30 دقیقه خودش را بگیرد. تمیز کننده ، جلا و چربی را بلند می کند و به شما امکان می دهد به راحتی آن را پاک کنید.

از آنجا که مواد شیمیایی قوی هستند ، هنگام تمیز کردن اجاق گاز بهتر است پنجره ها را باز کنید و از دستکش و ماسک صورت استفاده کنید.

از مواد شیمیایی صرف نظر کنید و تمیزکننده اجاق گاز خود را انجام دهید
اگر می خواهید اجاق گاز خود را بدون تمیز کننده فر تمیز کنید ، می توانید با استفاده از جوش شیرین ، سرکه و آب یک پاک کننده طبیعی انجام دهید.

"ما می گوییم از پاک کننده شیمیایی اجاق گاز صرف نظر کنید و از یک راه حل ساده و ایمن استفاده کنید که هنوز نتایج بسیار خوبی به شما می دهد. یک تمیزکننده عالی اجاق خانگی ترکیبی از جوش شیرین و آب است. جوش شیرین به عنوان ساینده عمل می کند و آب نرم و پودر شده و ذرات غذا را سست می کند. ”جسیکا سامسون ، سخنگوی The Maids می گوید. "یک خمیر درست کنید و آن را آزادانه روی سطوح داخلی اجاق بگذارید و به آن [حداقل] 20 دقیقه وقت بدهید (در حالت ایده آل بیشتر) تا مواد غذایی سوخته خرد شود."

همچنین می توانید مقداری سرکه به مخلوط جوش شیرین خود اضافه کنید تا قدرت پاک کنندگی اضافی داشته باشید. کافی است سرکه را از بالا بپاشید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه حباب زده و جا بیفتد. در مرحله بعد ، از یک پد غیر ساینده استفاده کنید تا به آرامی تمام سطوح را تمیز کنید 

  • ۹۹/۰۹/۱۷
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی