در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

به راهنمای مبتدی برای تمیز کردن خوش آمدید! هفته گذشته پس از کثیف شدن دستان خود و مقابله با برخی از بارزترین مناطق خانه - فضای زندگی - امیدوارم که برای ادامه کار تا زمانی که بقیه خانه شما نیز بدرخشد ، احساس انگیزه و انگیزه کنید. میدانم که هستم! (و اگر این هفته اول شماست ، شاید بخواهید از قسمت 1 اینجا شروع کنید تا گرفتار شوید!)

امروز ما می خواهیم اتاق دیگری را مورد استفاده قرار دهیم که روزانه استفاده می شود ... و سو abuse استفاده. من در مورد شما نمی دانم اما در حالی که همیشه بد نیست ظرف ها را بشکنم و پیشخوان ها را پاک کنم تا آشپزخانه من تمیز به نظر برسد ، من از فکر تمیز کردن عمیق کاملاً وحشت دارم. بعضی اوقات فقط ترجیح می دهم که همه آن کابینت های بسته فقط بسته بمانند. به هر حال کسی نیازی به نگاه کردن به آنجا ندارد؟

اما یک آشپزخانه تمیز نه تنها برای دیدن یک لذت است ، بلکه برای کار کردن نیز یک لذت است. و با توجه به اینکه ما واقعاً چقدر در آنجا کار می کنیم - تهیه 3 وعده غذایی در روز ، 7 روز در هفته ، آیا به نظر نمی رسد استفاده مناسب از زمان برای تمیز و کاربردی ترین فضای آشپزخانه شما باشد؟

پیشخوان های آشپزخانه با وجود آن فضای سطح مسطح ، می توانند به راحتی تبدیل به مناطق جمع آوری همه چیز شوند ، از کار در مدرسه گرفته تا پست تا کفش ، کلید ، لباس ، اسباب بازی و هر تعداد از وسایلی که به نوعی راه خود را گم کرده اند. پس از پاکسازی سطوح ، نذر کنید که آشپزخانه خود را به یک منطقه "بدون سر و صدا" تبدیل کنید ، به جای استفاده از منطقه جمع آوری دائمی که هفته گذشته برای جمع آوری وسایل مورد نیاز برای دور انداختن استفاده کرده اید.

یکبار دیگر من مراحل پاکسازی سطوحی را که معمولاً در این منطقه یافت می شود ، با راهنمایی دقیق در مورد نحوه تمیز کردن هر یک از شما طی می کنم. اگر اهل شستشوی آشپزخانه فصلی هستید ، ممکن است قسمت عمده آن مورد بازبینی قرار گیرد - در صورت تمایل از انتهای پست خودداری کنید ، یا نکات و ترفندهای خود را در نظرات زیر اضافه کنید! در انتهای پست ، شما یک چک لیست قابل چاپ خواهید گرفت که هنگام مقابله با آشپزخانه از آن استفاده می کنید.

مرحله 1: قبل از تمیز کردن و پاک کردن مواد شسته شده
لوازم مورد نیاز: یک سبد بزرگ یا سبدهای جداگانه برای هر یک از اعضای خانواده

چگونگی انجام: هر موردی را که در اطراف کیچن قرار گرفته است ، از جمله هرگونه آشفتگی جمع شده روی پیشخوان ها یا میز آشپزخانه ، بردارید و سپس سطوح را پاک کنید تا بقایای چسبناک یا خرده چوب از بین برود. وسایل را در سبدهای مناسب هر خانواده قرار دهید یا وسایل را در یک سبد جمع کنید تا کنار بگذارید. (یک کار عالی برای بچه ها!) امیدوارم بعد از انجام کار هفته گذشته شما یک منطقه جمع آوری دائمی در خانه خود ایجاد کرده باشید ، اما اگر این کار را نکرده اید ، حتماً اکنون این کار را انجام دهید - یا در ورودی جلو ، نزدیک پله ها یا در گوشه ای از آشپزخانه یا اتاق نشیمن. از سبد یا سبدهای خود برای جمع آوری وسایلی استفاده کنید که به طور معمول در اطراف می خوابند.

مرحله 2: فر را تمیز کنید
لوازم مورد نیاز: پارچه ، صابون ظرف (اگر فر خود تمیز باشد) ؛ جوش شیرین ، آب ، بطری اسپری ، سرکه ، صابون ظرف ، برش شیشه جلو یا کفگیر پلاستیکی محکم ، پارچه (اگر اجاق گاز خود تمیز نیست)

روش کار: الف) اجاق گاز خود تمیز کننده: قفسه های فر را برداشته و در محلول آب صابون خیس کنید ، سپس تمیز کنید و بگذارید خشک شود. در هنگام تمیز کردن اجاق گاز ، پنجره ها را باز کنید تا آشپزخانه هوا گرفته شود. حالت تمیز کردن خود را در فر روشن کنید. مطمئن باشید در قفل می شود! این چرخه از 2-6 ساعت طول خواهد کشید. وقتی فر کاملاً خنک شد و در آن باز شد ، خاکسترها را پاک کرده و فر را با پارچه ای مرطوب پاک کنید. قفسه ها را به فر برگردانید. ب) اجاق گاز غیر تمیز کننده: قفسه های فر را برداشته و در محلول آب صابون خیس کنید ، سپس تمیز کنید و بگذارید خشک شود. یک پیمانه جوش شیرین را با 3 لیوان آب گرم مخلوط کرده و سپس محلول را در دو طرف ، بالا و پایین فر پاشید. بگذارید برای 1-2 ساعت تنظیم شود ، سپس بررسی کنید آیا مناطق سوزانده شده سست شده اند یا خیر. در غیر این صورت ، دوباره اسپری بزنید و بگذارید مدت زمان بیشتری بماند. مناطق خرد شده را با خردکن یا کاردک خرد کرده و سپس با محلول ½ آب / ½ سرکه اسپری کنید. با پارچه های مرطوب تمیز کنید.

مرحله 3: یخچال را تمیز کنید
لوازم مورد نیاز: پاک کننده همه منظوره ، پارچه ، صابون ظرف ، لاک استیل ، کولر بزرگ ، کیسه زباله ، جوش شیرین جعبه کوچک

روش انجام: سینک ظرفشویی را با آب گرم و صابون پر کنید. محتویات خالی یخچال و فریزر. برای وسایل منجمد از کولر استفاده کنید. هر موردی که منقضی شده باشد ، بوی بد داشته باشد یا کاملاً مناسب به نظر نرسد را به پایین پرتاب کنید. تمام کشوها ، قفسه ها و سینی های یخ را برداشته و در محلول آب صابون بشویید. دو طرف داخلی ، درها ، بالا و پایین یخچال را با تمیز کننده همه منظوره اسپری کنید ، سپس با پارچه ای مرطوب پاک کنید. قفسه ها و کشوها را جایگزین کنید. غذا را به یخچال و فریزر برگردانید. قسمت جلویی ، بالایی و کناری یخچال را با پارچه پاک کنید ، سپس در صورت لزوم با مالش با لاک ، فولاد ضد زنگ را صیقل داده و با پارچه خشک تمیز کنید.

  • ۹۹/۰۹/۲۶
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی