در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

تمام کاری که این روزها انجام داده ایم شستن دست ها ، پاک کردن چیزها ، غبارروبی و محلول پاشی مواد ضد عفونی کننده است. به نظر می رسد هیچ چیز هرگز به اندازه کافی تمیز نیست ، اما همه ما می توانیم اعتراف کنیم که از لیست ثابت چیزهایی که باید تمیز کنیم خسته شده ایم و شروع به برش گوشه ها کرده ایم. خستگی COVID-19 واقعی و بسیار شایع است.

برای جلوگیری از سوختگی ، ما در اینجا هستیم تا 10 نکته را برای کوتاه کردن زمان تمیز کردن به شما ارائه دهیم. با رعایت این نکات تمیز کردن راحت تر می شود (به همان راحتی که می توانید!) و زمان کمتری می برد. این به معنای وقت بیشتر برای مواردی است که برای شما مهم هستند - از نتفلیکس تا اوقات خانوادگی ، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم.

محصولات تمیز کننده را به درستی ذخیره کنید. محصولات تمیز کننده خود را برای هر اتاق نزدیک به آن اتاق امتحان کنید و نگه دارید. این بدان معنی است که محصولی که فقط برای تمیز کردن حمام از آن استفاده می کنید را داخل یا نزدیک حمام نگه دارید. آشپزخانه شما نیز همین طور است. تا آنجا که ابزار تمیز کردن عمومی (پارچه های میکروفیبر و گردگیر) آنها را در یک کمد یا یک مکان نگه می دارد.

به ترتیب درست تمیز کنید. با گردگیری قبل از جاروبرقی در وقت خود صرفه جویی کنید. با این کار تمام گرد و غبارهایی که روی زمین ریخته شده را جاروبرقی می کنید. همیشه با پاک کردن کار را تمام کنید.

اجازه ندهید لباس های شسته شده روی هم جمع شوند. آیا تا به حال کمد خود را باز کرده اید و به دنبال حوله می گردید تا دریابید که فاقد آن هستید؟ این اتفاق شرم آور نیست اما وقتی این اتفاق می افتد فقط به معنای یک روز پر از لباسشویی است. سعی کنید لباس های شسته شده را جمع کنید تا جمع شود تا بیش از حد خسته نشوید.

از مقدار تمیز کننده مناسب استفاده کنید. وقتی صحبت از تمیز کردن محصولات می شود ، جمله کمتری که بیشتر است ، نمی تواند درست تر باشد. با استفاده از بیش از حد تمیز کردن محصول ، تمام کارهایی که انجام می دهید فشار دادن محصول پاک کننده به اطراف و پاک نکردن آلودگی است. همیشه با کمی شروع کنید و در صورت لزوم بیشتر اضافه کنید.

وسایل تمیزکاری خود را تمیز کنید. آخرین بار کی جایگزین گردگیر خود شدید؟ اگر نمی توانید به یاد بیاورید وقت آن است که مورد جدیدی را ارائه دهید. در مورد تمیز کردن جاروبرقی نیز همین مورد وجود دارد. فقط اگر ابزار تمیز داشته باشید می توانید به خوبی تمیز کنید.

یخچال خود را مرتبا تمیز کنید. عادت کنید که حداقل هفته ای یخچال خود را تمیز کنید. اگر یخچال شما بیش از حد پر است لیستی از آنچه در آن دارید قرار دهید و می توانید آن را درب آن آویزان کنید.

کاغذ را در جای خود قرار دهید. کاغذ یک آهنربای غبارآلود کمی دزدکی است. رسیدها ، صورتحساب های بانکی ، صورتحساب ها ، همه ما این یک توده را داریم که فقط آنجا نشسته است. ما می گوییم که یک روز آن را تمیز خواهیم کرد اما می دانیم که آن روز هرگز فرا نخواهد رسید. برای تمیز کردن هر کاغذ شل یادداشت کنید (آن را بایگانی کنید ، بیرون بیاندازید).

بدون حواس پرتی تمیز کنید. همه ما وقتی مشغول انجام کارهایی هستیم که به طور معمول دوست نداریم انجام دهیم (مانند تمیز کردن) حواسمان پرت می شود. برای اطمینان از کارآیی هرچه بیشتر ، همه عوامل حواس پرتی را از بین ببرید. در نظر داشته باشید تلفن خود را در حالت هواپیما قرار دهید ، برخی از آهنگ ها را منفجر کنید و این کار را انجام دهید.

عادت های خوبی ایجاد کنید و آنها را حفظ کنید. بعد از اینکه خانه خود را تمیز کردید و همه چیز را به جای خود تعبیه کردید ، همه چیز بسیار تمیز و آراسته به نظر می رسد - حتماً آنرا حفظ کنید! وقتی وارد در می شوید ، ژاکت خود را در جایی که متعلق است آویزان کنید (برای کلیدهایتان) ، و فقط کفش های خود را از پا در نیاورید. با مرتب نگه داشتن خانه از لحظه ای که تمیزکاری انجام می دهید ، مدت زمان بیشتری تمیز می ماند.

هنگامی که وقت دارید ، از کارهای کوچک مراقبت کنید. قانون طلایی باید این باشد که اتمام شما کمتر از 5 دقیقه طول می کشد و 5 دقیقه وقت آزاد دارید ، این کار را انجام دهید. این می تواند تخلیه ماشین ظرفشویی ، شستن ظروف ، پاک کردن پیشخوان / فروشگاه یا مرتب سازی لباسشویی باشد. با ایجاد این عادت ، وقتی صحبت از تمیزکاری هفتگی می شود چندان دلهره آور به نظر نمی رسد.
به نظر می رسد تمیز کردن هرگز پایان ندارد اما امیدواریم نکاتی که با شما در میان گذاشته ایم این کار را کمی راحت تر کند - این را دریافت کردید

  • ۹۹/۰۸/۲۹
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی