در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

امر نظافت منزل و تمیز کردن خانه یکی از موارد بسیار مهم و ضروری به حساب می آید که مستلزم رعایت نکات بسیار زیاد می باشد. برخی از افراد ترجیح می دهند تا از شرکت های نظافتی برای این امر بهره ببرند. امروزه مجموعه های مختلفی در این زمینه در حال فعالیت می باشند که از آن ها می توان به پالسین اشاره کرد.

بسیاری از افراد نیز ترجیح می دهند تا خودشان مسئولیت امر نظافت را بر عهده بگیرند. به همین علت قصد داریم تا در این مطلب شما را با تمیزکننده های طبیعی آشنا کنیم تا در نظافت از آن ها استفاده کنید. پس تا انتهای مطلب ما را دنبال کنید.

بهترین مواد نظافتی و ضدعفونی کننده

تعداد بسیار زیادی از محصولات تمیز کننده برای خرید در دسترس است که اغلب شما حتی نمی دانید چه چیزی بخرید. آیا شما به دنبال خشن ترین تمیز کننده یا طبیعی هستید؟ تمیز کننده چند منظوره یا تمیز کننده های متعدد برای کارهای بسیار خاص؟

شاید این را ندانید ، اما احتمالاً یکی از تمیز کننده های همه کاره در خانه شما وجود دارد: جوش شیرین. سالهاست که از جوش شیرین برای تمیز کردن استفاده می شود و هنوز اعتبار شایسته خود را ندارد. در بحث تمیز کردن از جوش شیرین استفاده های زیادی می شود. در اینجا ما فقط چند مورد را شرح دادیم:

داخل یخچال. هیچ چیز بدتر از یخچال بوی بد نیست. یک جعبه جوش شیرین را به داخل یخچال بریزید و همه آن بوهای نامطبوع نه توسط غذای شما ، بلکه توسط جوش شیرین جذب می شوند.

بوی زباله را از بین ببرید. درست مانند یخچال شما ، زباله های شما بوی زیادی را در خود نگه می دارند. در قسمت پایین سطل زباله خود مقداری جوش شیرین بپاشید تا بوی آن تازه بماند.

آبریزهای مسدود شده. زهکش های مسدود شده نه تنها یک ناراحتی بزرگ بلکه بو نیز هستند. قبل از تماس با لوله کش ، یک فنجان جوش شیرین و سپس یک فنجان سرکه بریزید. سینک ظرفشویی شما حباب خواهد زد اما این فقط به معنی کارکرد راه حل است. 5 دقیقه صبر کنید و با آب گرم شستشو دهید.

ظروف توپی رنگی. همه ما این کار را انجام داده ایم ، سس ماکارونی را در ظروف پلاستیکی نگه داشته ایم و فکر کرده ایم که می توانیم از لکه روغنی فرار کنیم. خوب ، معلوم است که اکنون می توانید! هر ظرف لک شده را در آب گرم و 1 فنجان جوش شیرین و وویلا خیس کنید!

قابلمه و ماهیتابه های روغنی. تا زمانی که بازو درد نگیرد نیازی به اسکراب نیست. روی قابلمه ها و قابلمه ها را در 1 فنجان جوش شیرین و آب داغ خیس کنید. بعد از 20 دقیقه چربی به راحتی از بین می رود و شما را از درد بازو نجات می دهد.

از بین بردن کف و کپک صابون. سرویس بهداشتی شما ممکن است کثیف ترین مکان خانه شما باشد. اگر دیواره های دوش شما دارای کف صابون است و دوغاب شما با کپک پر شده است ، بدون داشتن اسفنج مرطوب و مقداری جوش شیرین دوش شما در کمترین زمان برق می زند.

خشکشویی. آیا رنگ سفید و رنگ شما کمی به نظر می رسد؟ یک فنجان جوش شیرین رقیق شده به بار لباسشویی خود با مواد شوینده اضافه کنید - لباس های شما از جا می افتد! همچنین می توانید از آن برای از بین بردن لکه های چربی استفاده کنید: لباس را خیس کنید ، منطقه را با جوش شیرین بپوشانید ، سرکه بپاشید و بگذارید 20 دقیقه بماند. آن را داخل شستشو بیندازید و کاملاً جدید به نظر می رسد.

پارچه های بدبو و تمیز سخت. حیوانات و کفش های کتانی پرشده هر روز مورد ضرب و شتم قرار می گیرند و بسیار در معرض بو هستند. این مواد را با جوش شیرین بپاشید و باقیمانده مواد را جارو برقی بکشید. در کمترین زمان بوی این پارچه ها بوی جدید می دهد.

مداد رنگی روی دیوارها. کوچولوها وارد همه چیز می شوند و این همیشه چیز خوبی نیست. نقاشی های مداد رنگی روی دیوار خود دارید اما نمی خواهید آنها را برای همیشه در آنجا داشته باشید؟ دیوارهای خود را با یک اسفنج مرطوب که در جوش شیرین پاشیده شده اندک بشویید و دیواره های شما به نظر جدید می آیند (فقط مداد رنگی ها را پنهان کنید تا به همین ترتیب حفظ شوند).

خوشبو کننده هوا دیگر روزهای خرید خوشبو کننده آئروسل در فروشگاه گذشته است. آب ، جوش شیرین و چند قطره از روغنهای اساسی مورد علاقه خود را مخلوط کنید. این مخلوط را به یک بطری اسپری اضافه کنید و خودتان یک خوشبو کننده خانگی دارید - در صورت لزوم هوا را اسپری کنید.
نکته اصلی این است که جوش شیرین باید یک ماده اصلی در خانه شما باشد. با تمام وجود توانایی انجام این کار ، چیزی است که باید همیشه در دست داشته باشید. تمیز کردن مبارک!

  • ۹۹/۰۸/۲۸
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی