در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

هنگامی که ما معمولاً به تمیز کردن فکر می کنیم ، تمایل داریم که به سمت تمیزکننده های خانگی با مارک تجاری برویم که در سوپرمارکت خود پیدا می کنیم. اما آیا می دانید یکی از قدیمی ترین محصولات تمیز کننده دست دوم را درست در شربت خانه خود دارید که معمولاً در سس سالاد استفاده می شود؟ اگر سرکه سفید را حدس زده اید حق با شماست.

سرکه سفید در اکثر خانوارها یک ماده اصلی است و می تواند کارهای بیش از کمک به تهیه سالاد را انجام دهد. در اینجا ما 12 روش را برای استفاده از سرکه سفید برای تمیز کردن خانه و از بین بردن میکروب ها بیان خواهیم کرد.

در آشپزخانه:

لوله های سینک اگر مشاهده کردید که سینک ظرفشویی شما کندتر از حد معمول است ، نیازی به تماس با لوله کش نیست. 1 لیتر آب در حال جوش ریختن و به دنبال آن مخلوطی از قسمتهای مساوی جوش شیرین و سرکه سفید (هر کدام 1 فنجان درست می کند). آبکش را با درپوش بپوشانید و اجازه دهید 5-10 دقیقه بماند. با شستشوی مقداری آب جوش کار را تمام کنید و سینک ظرفشویی شما به اندازه آب جدید خوب شود.

مواد غذایی در یخچال ریخته می شود. هیچ دلیلی برای بیرون کشیدن تمیزکننده خشن در مورد یخچال کثیف وجود ندارد. قسمتهای مساوی آب و سرکه سفید را مخلوط کنید تا ماده ایمن و پاک کننده طبیعی مواد غذایی طبیعی شما ایجاد شود.

تخته های برش. آنها یک ماده اصلی در آشپزخانه هستند اما برای تمیز کردن دردناک هستند. اگر تخته برش چوبی دارید ، تخته را با سرکه سفید خالص اسپری کرده و تمیز کنید.
در حمام:

کاشی و دوغاب. استفاده از سرکه سفید به شکل رقیق یا خالص بی خطر است. سرکه را در یک کف اسپری نگه دارید و مستقیماً روی دیواره های کاشی کاری شده ، دیواره های سرعت خود را و دوغاب بپاشید تا کثیفی و مواد لخته شده از بین برود.

سر دوش. آیا توجه کرده اید که سر دوش شما به جای جریان ثابت ، قطره ای دارد؟ مقداری سرکه سفید را در یک کیسه پلاستیکی بریزید و آن را با استفاده از یک نوار لاستیکی یا مقداری نوار روی سر دوش خود محکم کنید. مطمئن شوید که به اندازه کافی سرکه وجود دارد تا کل سر دوش غرق شود. کیسه را یک شب بگذارید. صبح روز بعد درست قبل از دوش گرفتن آن را بردارید.

ایجاد عمومی. اگر اطراف شیر سینک ظرفشویی یا توالت از کف صابون یا خاک جمع شده اید ، سرکه سفید خالص را روی سطح اسپری کنید. بگذارید محلول 5 دقیقه بماند و پاک شود.
در لباسشویی:

بوهای بد. مواد شوینده خشک لباسشویی را کنار بگذارید و نصف فنجان سرکه سفید به بار لباس خود اضافه کنید تا بوی حوله های کپک زده و لباس های بد بو ورزش را از بین ببرد. لباس های شما بوی سرکه نمی دهد اما اگر نگران هستید همیشه می توانید چند قطره از روغن ضروری مورد علاقه خود اضافه کنید.

آن سفیدها را سفید کنید. تا به حال متوجه شده اید که چگونه بعد از چند لباس پیراهن سفید مورد علاقه شما دیگر آنقدر روشن نیست؟ خوب ، نیازی به مراجعه به خشکشویی نیست. یک قابلمه آب را بجوشانید و یک فنجان سرکه سفید به آن اضافه کنید. بگذارید پارچه ها یک شب خیس بخورند (و داخل واشر بریزید) تا بهترین نتیجه را بگیرید.

تمیز کردن ماشین لباسشویی این وسیله احتمالاً یکی از مهمترین وسایلی است که در خانه شما نادیده گرفته می شود. در صورت تمیز نشدن صحیح مواد معدنی و رسوبات صابونی در شلنگ های واشر شما ایجاد می شود. 4 بار در سال ، یک چرخه کامل آب گرم و 1 فنجان سرکه سفید را اجرا کنید.
در هر اتاق خانه شما:

کف های چوب سخت آیا می خواهید کف چوب سخت شما بدرخشد و کاملاً جدید به نظر برسد؟ یک سطل را با یک گالن آب و یک دوم فنجان سرکه سفید پر کنید و شروع به مالش دهید. قبل از انجام کل کف حتماً تست پچ را انجام دهید.

شیشه. حرکت کن ، شیشه پاک کن! قسمتهای مساوی سرکه سفید و آب را مخلوط کنید. روی شیشه ای که می خواهید تمیز کنید اسپری کنید ، با پارچه یا حوله کاغذی آن را پاک کنید و تمام سطوح شیشه ای شما بدرخشد.

ضد عفونی کننده عمومی. تمیز کردن و ضد عفونی کردن این روزها بسیار عصبانی است ، اما محصولات تمیز کننده سخت می تواند برای پوست شما مضر باشد و حتی یافتن آن در این روزها سخت است. مقادیر مساوی آب و سرکه سفید را مخلوط کنید تا سطوح متداول استفاده شده مانند تلفن ، دکمه های درب و کلیدهای روشن را پاک کنید.
اکنون که شگفتی های سرکه سفید را می دانید و اینکه چگونه می تواند به سهولت تمیزکاری کمک کند ، تمیز کردن نباید چندان دلهره آور باشد. ضدعفونی مبارک!

  • ۹۹/۰۸/۲۷
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی