در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

بین آشفتگی آشپزی ، ظروف کثیف و ریختن روزمره ، آشپزخانه شما در طی یک هفته چیزهای زیادی را پشت سر می گذارد. این اتاق به راحتی یکی از پرترددترین اتاقهای خانه است (البته نیازی به ذکر جایی که وعده های غذایی خود را آماده می کنید) ، تمیز کردن منظم آن را از اهمیت بیشتری برخوردار می کند. چه یک اجاق گاز پاشیده با سس باشد و چه یک پیشخوان آغشته به قهوه ، تمیز کردن روزانه هر سطح از آشپزخانه شما می تواند چالش برانگیز باشد ، به ویژه هنگامی که برنامه ریزی دقیق ندارید. این هک های تمیز کردن آشپزخانه DIY به شما کمک می کند در زمان کمتری چربی زدایی ، خوشبو سازی و ضد عفونی کنید. این ایده ها را امتحان کنید تا همان روش تمیزکاری قدیمی خود را تغییر دهید و آشپزخانه خود را درخشان نگه دارید
1. دفع مواد غذایی را بوی تازه نگه دارید
تعداد کمی از موارد کاملاً به اندازه دفع زباله بدبو هستند. برای رفع آن ، از یکی از هک های تمیز کردن سینک آشپزخانه مورد علاقه ما استفاده کنید: تکه های یخ لیمو. برای تهیه آنها ، کافی است یک سینی مکعب یخ را با گوه های لیمو ، سنگ نمک و آب پر کنید. پس از یخ زدگی ، مکعب ها را در پایین فاضلاب بیرون آورده و مواد زباله خود را تا جایی که یخ از بین برود ، اجرا کنید. نمک سنگ تیغه ها را خرد می کند در حالی که یخ به از بین بردن هر نوع اسلحه و دود کمک می کند. لیمو کمک می کند تا بوی تازه سینک ظرفشویی شما حفظ شود.

مرتبط: 21 روش تمیز کردن با لیمو در اطراف خانه

2. با استفاده از پراکسید هیدروژن و جوش شیرین صفحات پخت قدیمی را جوان کنید
دوتایی پویای جوش شیرین و پراکسید هیدروژن می تواند چیزی فراتر از غرق و وان شما را بازیابی کند. این می تواند حتی ورقه های پخت و پز شده شما را دوباره کاملاً نو جلوه دهد. به سادگی ورق خود را با جوش شیرین بپاشید و به دنبال آن چند اسپری پراکسید هیدروژن بپاشید ، سپس با یک لایه دیگر جوش شیرین آن را تمام کنید. چند ساعت دیگر برگردید تا صفحات پخت ترمیم شده خود را تمیز کنید.

3. هنگام خواب اجاق خود را تمیز کنید
تمیز کردن خودکار را فراموش کنید. این تنظیم اجاق گاز با دمای بالا معروف است که باعث ایجاد زنگ خطر می شود و می تواند آشپزخانه شما را در یک بوک بد بو ترک کند. در عوض ، یک بطری اسپری را با یک محلول خانگی از 1/3 فنجان آب ، 1/3 فنجان سرکه سفید و 1/2 فنجان جوش شیرین پر کنید. هنگامی که اجاق گاز خنک است ، توری ها را برداشته و داخل آن را با محلول بپوشانید ، اطمینان حاصل کنید که از عناصر گرم کننده جلوگیری کنید. در را ببندید و به تخت بخوابید ، اجازه دهید تا محلول تا 12 ساعت جادو شود. هنگامی که از خواب بیدار شدید ، فر را با آب صابون تمیز کرده و با استفاده از یک پارچه مخمل خواب دار خشک کنید.

4. قفسه اجاق خود را بشویید
شوینده پودر فقط برای لباسشویی نیست. با خیساندن در وان پر از مواد شوینده شستشوی پودر ، درخشش اصلی قفسه های اجاق خود را بدون مالش دادن (و خراشیدن بالقوه!) بازگردانید. قبل از برداشتن و شستشو با آب تمیز بگذارید حداقل چهار ساعت بماند.

آشپزخانه سفید با صندلی نوار و چهارپایه 6. برای پاکسازی کابینت ها از خلا خود استفاده کنید
برای هک نظافت کابینت آشپزخانه دیگر ، از خلاuum خود برای پاکسازی کابینت ها استفاده کنید. به جای اینکه وقت خود را برای برداشتن خرده های پارچه از دست بدهید ، پیوند برس وکیوم را امتحان کنید تا با فشار دادن یک دکمه آنها را بکشید. این روش تمیز کردن در قفسه های انبار نیز معجزه می کند.

7. هود را با روغن پاک کنید
هود محدوده شما یک آهنربای چربی است و با گذشت زمان با قفل شدن گرد و غبار ، سطح آن با اسپری های معمولی سخت تر می شود. یکی از بهترین هک های تمیز کردن اجاق آشپزخانه استفاده از روغن نباتی است. فقط چند قطره به یک پارچه یا حوله کاغذی اضافه کنید ، سطح آن را پاک کنید و لکه ها از بین بروند.

قفسه چوبی باز آشپزخانه سیاه و سفید

ویلیامز را بریزید
8. تانگ را در ماشین ظرفشویی خود اجرا کنید
رسوبات آب سخت با گذشت زمان می توانند در ماشین ظرفشویی جمع شوند. اگر ماشین ظرفشویی شما دیگر ظروف را کاملا تمیز نمی کند ، ممکن است وقت آن باشد که مقداری تانگ بگیرید. برای این هک تمیز کردن آشپزخانه ، یک ظرف کامل از نوشیدنی پودر شده میوه ای را در یک ماشین ظرفشویی خالی بریزید. اجازه دهید دستگاه یک چرخه کامل اجرا کند. ظروف کثیف خود را اضافه کنید ، یک چرخه کامل دیگر اجرا کنید ، و ظروف شما با زرق و برق تمیز بیرون می آیند.

مرتبط: نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

9. فیلتر هود محدوده خود را خیس کنید
فیلتر موجود روی دریچه هود اجاق گاز شما می تواند واقعاً سریع چرب ، غبارآلود و ناخوشایند شود. برای تمیز کردن آن ، آب را در یک قابلمه بزرگ بجوشانید و به تدریج 1/2 فنجان جوش شیرین اضافه کنید. بعد ، فیلتر را در گلدان قرار دهید تا خیس بخورد. ممکن است کل فیلتر در گلدان شما قرار نگیرد ، بنابراین در صورت لزوم هر طرف را جداگانه خیس کنید. پس از تمیز شدن یک طرف ، فیلتر را برگردانید و اجازه دهید طرف دیگر خیس بخورد. داغ خواهد شد ، بنابراین حتما از دستکش استفاده کنید!

10. محافظ دفع سینک ظرفشویی خود را با مسواک بمالید
زباله های غذا می توانند در قسمت زیرین محافظ دفع زباله سینک ظرفشویی شما گیر کنند ، بدون اینکه حتی متوجه شوید که در آنجا وجود دارد. مسواک را در محلول ضد چربی خیس کرده و فلپ را از داخل برگردانید. مسواک را به دور محافظ حرکت دهید تا مواد زائد غذا را از بین ببرید.
5. کارهای چوبی لهستانی با روغن لیمو و سرکه
راه حل های طبیعی را به تمیز کننده های تجاری ترجیح می دهید؟ این جلای چوبی DIY هم رایحه ای دوست داشتنی و هم درخشندگی بر جای می گذارد. برای تهیه آن ، یک بطری اسپری را با 1 قسمت روغن لیمو تا 1 قسمت سرکه سفید پر کنید. محلول را مستقیماً روی پارچه خشک میکروفیبر بپاشید و از آن برای پاک کردن کابینت ها ، درب انبار خانه و تخته های قرنیز استفاده کنید.

  • ۹۹/۰۷/۱۸
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی