در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

اگرچه ممکن است ما در حفظ و نگهداری اتاقهای زندگی خود کار بسیار خوبی انجام دهیم ، اما گاهی اوقات ما به کارهای بیشتری نسبت به نگهداری نیاز داریم. وقت بگذارید و آنچه را که به تمیز کردن شدید اتاق نشیمن می پردازد ، مرور کنید.


مراحل یک تمیزکاری دقیق
با پاکسازی 15 دقیقه ای اتاق نشیمن شروع کنید. با این کار سر و صدا از بین می رود و به شما امکان می دهد تمیز کردن شدید اتاق نشیمن خود را انجام دهید. نگران تمیز کردن کف در 15 دقیقه تمیزکاری نباشید. بعداً این کار را خواهیم کرد.
سقف اتاق نشیمن و گوشه های دیوارها را غبارگیری کنید. تعیین کنید که آیا دیوارها باید در نقاط کثیف شسته شوند. شستشوی نقطه ای ، به خاطر آوردن دریچه های هوا ، دستگیره های در ، درها و صفحه های تعویض.
همه هنرها و عکس های کنار دیوارهای اتاق نشیمن را گردگیری و تمیز کنید. هنگام تمیز کردن عکس های قاب دار و عکس ها مراقب باشید. هرگز پاک کننده یا آب را روی قاب اسپری نکنید. مایع می تواند به پشت شیشه نفوذ کرده و به تصاویر آسیب برساند. در عوض یک پارچه تمیز را کمی خیس کنید تا قاب و شیشه پاک شود.
فن سقف اتاق نشیمن را گردگیری و تمیز کنید. هیچ چیز خجالت آورتر از روشن کردن پنکه سقفی و ریختن تکه های بزرگ گرد و غبار روی سر مهمان شما نیست. از این زمان تمیز کردن اتاق نشیمن برای غبارگیری تیغه های فن و فن استفاده کنید. شاید لازم باشد از یک پاک کننده ملایم مانند صابون روغن مورفی استفاده کنید. قبل از تعویض وسایل روشنایی را پایین آورده و به آرامی بشویید و خشک کنید.

پارچه ها ، پرده ها و پرده ها را پایین بیاورید تا بشویید یا مطابق با دستورالعمل های سازنده تمیز کنید. طاقچه ها و گوشه های پنجره را جارو برقی و تمیز کنید. داخل و خارج پنجره ها را بشویید. قبل از تعویض ، صفحه پنجره های اتاق نشیمن را پایین آورده و بشویید.
کاناپه ها و صندلی ها را گردگیری کرده و تمیز کنید. برای تمیز کردن شکاف های کاناپه از جاروبرقی همراه با یک متصل استفاده کنید. بررسی کنید که هیچ یک از موارد گمشده شما به ورطه کاناپه راه پیدا نکرده است. روکش های روتختی ، بالش های لهجه ای و غیره را در اتاق نشیمن تمیز کنید. برای تمیز کردن کاناپه ها و سطوح صندلی های آلوده از یک روکش رویه روی دستگاه شامپو فرش استفاده کنید. در صورت نیاز به تمیزکاری سبک از پاک کننده لکه های مبلی استفاده کنید. ابتدا در یک منطقه پنهان تست کنید.
تمام لامپ های لهجه ای و دستمال های موجود در اتاق نشیمن را گردگیری و تمیز کنید. برای تمیز کردن آباژورها ، لامپ ها و هرگونه وسایل تزئینی اضافی از یک ضمیمه خلا یا داستر استفاده کنید.
کتاب ها را از قفسه های کتاب بردارید. گرد و غبار کتاب ها و قفسه ها را بریزید. اگر مجموعه کتاب های شما سرشار از آب است ، ممکن است زمان اهدای ، زباله یا فروش باشد. بیش از حد بسیاری از کتابها با وزن پایین قفسه ها می توانند ظاهری آشفته و آشفته به اتاق نشیمن بدهند.
میزهای لهجه و مرکز تفریحی اتاق نشیمن خود را غبارروبی کنید. تمام وسایل الکترونیکی را از برق بکشید و گرد و خاک کنید. سیم ها را از نظر فرسایش و فرسودگی بررسی کنید. گرد و غبار روی صفحه تلویزیون.
فرش ها و قالیچه ها را تمیز کنید. اگر فرش و قالیچه های شما به شدت کثیف شده است ، زمان آن فرا رسیده است که با یک متخصص تماس بگیرید. همچنین می توانید ماشین های نظافت را اجاره کنید تا از آنها استفاده کنید. حتماً یکی از آنها را که دارای پیوست تودوزی است ، بخواهید. اگر فرشهای شما فقط کمی جارو برقی دارند و درمان لکه ها ممکن است تمام موارد ضروری باشد.
وقت خود را برای تمیز کردن درهای داخل و خارج از درگاه اختصاص دهید. آنها را پاک کنید. گرد و خاکشان کنید. هر اتفاقی که باید بیفتد تا کفش ها خاک تشک شما را به خانه منتقل نکنند. برای محافظت از فرش هایتان ، دوباره در حصیرهایتان خوب بررسی کنید.

نکات تمیز کردن
اولین چیز را همه با هم جمع کنید. تلاش برای جابجایی کابینت شربت خانه برای پارچه های گرد و غبار ممکن است شما را به اندازه کافی ناامید کند تا کابینت را سر و صدا کنید. فراموش کردن هدف اولیه شما آسان است.
با یک دوست یا بستگان شریک شوید. بعد از تمیز کردن اتاق نشیمن ، به آنها کمک کنید که اتاق خود را تمیز کنند.
به موسیقی ، کتاب صوتی یا پادکست گوش دهید. اگر فضای لذت بخشی داشته باشید زمان خیلی سریعتر می گذرد. این زمان مناسبی است تا استریو را برای آنچه می خواهید گوش دهید کنترل کنید. اگر کسی مخالفت کرد ، به او اجازه دهید تا با استریو و نظافت نوبت خود را بداند.
آنچه شما نیاز دارید
پاک کردن گرد و غبار (ترجیحا با دسته بلند)
نردبان
تمیز کردن پارچه ها
سطل کوچک دسته دار
اسفنج
خلاac با اتصال
پاک کننده ملایم
دستگاه شامپو فرش بهمراه اثاثه یا لوازم داخلی (اختیاری)
پاک کننده لکه برای تودوزی یا فرش (اختیاری)

  • ۹۹/۰۷/۱۳
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی