در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

از آن جعبه جادویی در آشپزخانه شما که ظروف کثیف را به ظرف های تمیز تبدیل می کند ، می توانید برای تمیز کردن چیزهای بیشتری در اطراف خانه استفاده کنید. به آنچه در حال شستشو هستید فکر کنید: ظروف شیشه ای یا پلاستیکی هستند. ظروف ، قابلمه ها و قابلمه ها فلزی هستند. به اطراف خود نگاه کنید ، چیزهای زیادی وجود دارد که از همان مواد ساخته شده اند!

مواردی وجود دارد که هرگز نباید داخل ماشین ظرفشویی مانند تکه های چوبی ، چدن و ​​مس قرار گیرند. کمی احتیاط کنید و نکات مربوط به مراقبت از تولید کننده را در مورد موارد خاص دنبال کنید. قفسه بالایی همیشه ایمن ترین مکان برای بارگیری است زیرا هنگام خشک شدن از عنصر گرم کننده فاصله بیشتری دارد. و اگر تصمیم دارید آن دمپایی و چکمه های لاستیکی را بشویید ، ممکن است بخواهید قبل از بارگیری ظروف شام بعدی ، ماشین ظرفشویی را تمیز کنید!



جاش راس / لحظه باز / گتی ایماژ
فیلترها و پوشش های فن اگزوز: اکثر فن های خروجی اگزوز آشپزخانه دارای یک فیلتر قابل شستشو برای کمک به چربی گرفتن هوا هستند. فیلتر و هر نوع پوشش قابل جدا شدن را در ماشین ظرفشویی قرار دهید تا کاملا چربی زدایی شود.
اسفنج و برس آشپزخانه: هر بار که بشقاب زیادی را شستید ، هر اسفنج آشپزخانه را در قسمت بالایی صفحه و برس های مخصوص شستشو را در جای ظرف قرار دهید.
دستکش و تریتس اجاق سیلیکونی: این مواد را در قسمت بالایی قرار دهید تا باقیمانده مواد غذایی و باکتری ها از بین بروند.
میزهای گردان مایکروویو: هنگامی که مایکروویو خود را تمیز می کنید ، صفحه گرامافون را برای تمیز کردن آسان در ماشین ظرفشویی قرار دهید.
قفسه ها و سطل های یخچال: اگر زمان تمیز کردن یخچال و فریزر نمی خواهید اینها را بشویید ، فقط آنها را از چرخه ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
سخت افزار کابینت و کشو: اگر دستگیره ها و دستگیره های سرامیکی و فلزی شما چسبناک و کثیف است ، آنها را از کابینت ها برداشته و در یک کیسه مش در طبقه بالای ماشین ظرفشویی قرار دهید. دستگیره های دست ساز یا کنترل لوازم خانگی را در ماشین ظرفشویی رها کنید. ممکن است رنگ از بین برود.
02
از 09
دکور خانه
لوازم دکوراسیون منزل
لیندا برجس / کتابخانه عکس / گتی ایماژ
گلدان: بیشتر گلدان ها و قطعات سفالی تزئینی به راحتی در ماشین ظرفشویی تمیز می شوند. ریزه کاری یا از دست دادن رنگ مجسمه های ظریف و هر چیزی که با طلا یا نقره تراش خورده باشد ، خطر نکنید. از رک بالا برای همه موارد به جز سنگین ترین قطعات استفاده کنید.
وسایل روشنایی: گلوله های گلاس و سایه های حاصل از وسایل روشنایی ، شمع ها یا لامپ های روغن به زیبایی می درخشند.
صفحات سوئیچ و روکش های خروجی: اینها از استفاده زیاد و اثر انگشت ناخوشایند زیادی برخوردار هستند. از هرگونه پوشش فلزی یا برنجی رنگ آمیزی شده خودداری کنید ، اما پوشش های پلاستیکی می توانند دقیقاً روی دندانه دار بالایی قرار گیرند. حتماً پیچ ها را با خیال راحت کنار بگذارید تا بعداً بتوانید آنها را پیدا کنید.
HVAC Vent Grates: گرد و غبار و لکه های چسبناک را از روی مشبکهای فولادی و آلومینیومی پاک کنید. هرگونه مشبک جلویی که رنگ شده است را با دست بشویید.
لوازم تحریر میز: نگاهی به لیوان های مداد ، سازمان دهنده های کاغذ و سطل های زباله کوچک بیندازید و آنها را برای تمیز کردن خوب از طریق یک چرخه منظم ارسال کنید.
03
از 09
لوازم جانبی حمام
لوازم جانبی حمام
DAJ / گتی ایماژ
ظرف های صابونی و دارندگان مسواک: اگر می خواهید خانواده خود را از باکتری در امان نگه دارید ، هر هفته به آنها ظرف ماشین ظرفشویی را بدهید.
تشک های وان لاستیکی: اگر برای جلوگیری از لیز خوردن از یک حصیر لاستیکی در وان استفاده می کنید ، آن را برای جلوگیری از کپک زدن آویزان کنید تا خشک شود و هر هفته آن را در ماشین ظرفشویی تمیز کنید.
دوش Poofs ، اسفنج و برس: با تمیز کردن هفتگی ماشین ظرفشویی ، خاک بدن پاک شده و باکتری ها و هاگ های کپک زده از بین می روند.
سازماندهی کشو: هنگامی که لوازم آرایشی منسوخ شده را دور می ریزید ، برای از بین بردن مواد آرایشی و باکتری ها ، به ماشین های ظرفشویی سفر کنید تا از ماشین ظرفشویی استفاده کنند.
روکش فن های اگزوز: حداقل هر شش ماه یکبار به روکش فن اگزوز اجازه دهید تا گرد و غبار و بقایای روغن آن پاک شود.
04
از 09
ابزارهای نظافت
ابزار آرایش کنید
دیانا هیلی / بانک تصویر / گتی ایماژ
برس ها و شانه ها: برس ها و شانه های پلاستیکی را می توان برای تمیز کردن آسان در سبد ظرف قرار داد. هرگز قلم موهای موی طبیعی یا دستگیره های چوبی را در آن قرار ندهید.
برس های اسکراب صورت: برای از بین بردن باکتری ها ، ضمیمه قلم مو را از یک ابزار الکترونیکی صورت در نگهدارنده ظرف ماشین ظرفشویی قرار دهید.
ابزار مانیکور و پدیکور: مواد شوینده و گرمای ماشین ظرفشویی باعث از بین رفتن قارچ ها ، باکتری ها شده و وسایل آماده برای استفاده باقی می مانند.

  • ۹۹/۰۷/۱۱
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی