در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

اگر وسایل و وسایل تمیز کردنتان کثیف است ، چگونه می توانید انتظار داشته باشید که یک خانه تمیز و درخشان داشته باشید؟ یک پاک کن کثیف به سادگی قصد دارد خاک را مجدداً رسوب دهد یا هر بار که از آن استفاده می کنید آن را به اطراف حرکت دهید. هیچ کس به آن نیاز ندارد.


بیایید نگاهی به نحوه تمیز کردن هفت نوع لوازم و ابزار تمیز کردن بیاندازیم تا به شما کمک کند با کمترین تلاش بهترین نتیجه را بگیرید.


نحوه تمیز کردن جاروبرقی
قوطی ، قائم و جاروبرقی دست باید به طور منظم تمیز شود.

آنچه شما نیاز دارید
تدارکات
آب گرم
مایع ظرفشویی
روغن ضروری (اختیاری)
ابزارها
درزگیر یا قیچی کوچک
دستورالعمل ها
کیسه خالی یا لیوان قابل استفاده مجدد
پس از هر بار استفاده ، کیسه را دور بریزید یا لیوان قابل استفاده مجدد را خالی کنید. حداقل ماهانه به فنجان قابل استفاده مجدد ، یک شستشوی سریع با آب داغ و کمی مایع ظرفشویی بدهید تا گرد و غبار و فیلم چرب به دام افتاده از بین برود.


نوار Beater تمیز
مگر اینکه مانند Shark Apex Stick Vac با یک میله کوبنده که خود تمیز است ، خلا داشته باشید ، با استفاده از یک درزکننده درز یا قیچی بسیار کوچک و تیز ، به سرعت هرگونه مو یا نخهای درهم را از نوار کوبنده بردارید. چرخش نرم آن باعث افزایش کارایی جاروبرقی می شود.


شیلنگ ها و فیلترها را تمیز کنید
حداقل سه ماهه ، شلنگ را از نظر انسداد بررسی کنید و فیلترهای یکبار مصرف را عوض کنید یا فیلترهای قابل استفاده مجدد را بشویید. برای تازه سازی هوا در هنگام جاروبرقی ، یک یا دو قطره از روغن ضروری مورد علاقه خود را به فیلتر اضافه کنید.


چگونه سر Mop را تمیز کنیم
سرهای شستشو برای گرد و غبار یا شستشوی مرطوب را می توان از نخ های پنبه ای ، میکروفیبر تهیه کرد
پارچه ، یا اسفنج. هر نوع باید پس از هر استفاده کاملا تمیز شود.
تغییر رنگ مشکلی ایجاد نمی کند ، بلکه الیافی که به راحتی از خاک اشباع می شوند
دیگر نمی تواند طبقه خود را کثیف جمع کند یا به دام بیندازد.

آنچه شما نیاز دارید
تدارکات
شوینده لباسشویی سنگین
سفید کننده کلر
پاک کننده روغن کاج
آب گرم
ابزارها
ماشین لباسشویی
سطل بزرگ یا سینک ظرفشویی
دستورالعمل ها
سرهای تمیز پنبه ای و میکروفیبر متحرک را تمیز کنید
سرهای دستگیره را می توان با یک بار حوله در واشر ریخت. برای از بین بردن تجمع زیاد چربی و خاک از یک شوینده سنگین مانند Tide یا Persil و یک چرخه آب گرم استفاده کنید. اگر حوله ها سفید است ، یک نیمه فنجان سفید کننده کلر به چرخه شستشو اضافه کنید تا موپک ضد عفونی شود. سر موپ را آویزان کنید تا به طور طبیعی هوا خشک شود. تا خشک شدن کامل الیاف ، آن را ذخیره نکنید.

سرهای پارچه ای غیر قابل جابجایی را تمیز کنید
محلول یک گالن آب بسیار داغ و دو قاشق غذاخوری ماده شوینده سنگین یا مواد پاک کننده روغن کاج را در یک سطل بزرگ یا سینک مخلوط کنید. اجازه دهید سر موپ حداقل 15 دقیقه خیس بخورد و سپس آن را به سمت بالا و پایین در محلول حرکت دهید تا خاک شل شود. کاملاً در آب داغ بشویید و اجازه دهید خشک شود. اگر سر موپینگ بوی ترش می دهد ، به ازای هر گالن آب شستشو ، یک دوم فنجان سفید کننده کلر اضافه کنید تا الیاف ضد عفونی شود.

سرهای اسفنجی را تمیز کنید
پس از استفاده از اسفنج ، آن را به خوبی در آب داغ بشویید. سپس ، یک محلول از نصف فنجان سفید کننده کلر و یک گالن آب گرم را مخلوط کنید. سر اسفنج را اضافه کرده و اجازه دهید پنج تا ده دقیقه خیس بخورد. خوب بشویید و اجازه دهید تا در هوا خشک شود.
چگونه می توان جارو را تمیز کرد
این که آیا شما از جارو ساخته شده از جارو ، میکروفیبر یا پلاستیک اکسترود شده استفاده می کنید ، باید به صورت دوره ای تمیز شود.

آنچه شما نیاز دارید
تدارکات
مایع ظرفشویی
آب گرم
ابزارها
سطل بزرگ
دستورالعمل ها
آلودگی به دام افتاده را بردارید
جارو را بیرون ببرید و موها را از لبه یک پله عبور دهید تا خاک به دام افتاده را پاک کنید.

بسیار تمیز
برای تمیزتر شدن عمیق ، یک سطل آب گرم را با دو قاشق چای خوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید ، جارو را از طریق محلول حلقه کنید و سپس با آب سرد بشویید. جارو را آویزان کنید و موها را به سمت پایین نشان دهید تا خشک شود.

نکات
هرگز جارو خود را در حالی که موها به زمین لمس کرده اند ، ذخیره نکنید. برای حفظ فرم مناسب و لبه ترد ، آن را آویزان یا ذخیره کنید.
اگر جارو کاهی طبیعی شما شکل اصلی خود را از دست داده است ، موها را کاملاً خیس کرده و از نوارهای لاستیکی بزرگ یا مقداری رشته برای اصلاح موها استفاده کنید. قبل از برداشتن نوارهای لاستیکی اجازه دهید جارو کاملا خشک شود.

  • ۹۹/۰۷/۰۸
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی