در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

حتی اگر ماشین ظرفشویی یا تمایل به صفحات کاغذی داشته باشید ، زمانی فرا می رسد که برخی از انواع لیوان ها یا ظروف هنگام ایستادن در ظرفشویی با دست شسته می شوند. گرچه این شغلی نیست که بیشتر مردم از آن لذت می برند ، اما تمیز کردن صحیح سطوح مملو از باکتری برای سلامتی خانواده شما ضروری و مهم است.


بنابراین ، برای کمک به شما در کنار آمدن با این کار و انجام سریعتر آن با کمترین تلاش ، در اینجا 9 نکته برای بیرون راندن از آشپزخانه آورده شده است.


چندین ظرف شستشو بخرید
چند ظرف بشقاب پلاستیکی ارزان قیمت روش غذا را تغییر می دهد و در وقت شما صرفه جویی می کند.

برای قرار دادن ظروف کثیف در هنگام جمع شدن از یک ظرف استفاده کنید. اگر آنها را در سینک ظرفشویی قرار دهید ، باید قبل از شروع شستشو ، ابتدا سینک ظرفشویی را بارگیری کنید.
استفاده از ظرف ظرف باعث صرفه جویی در مصرف آب (و پول) در استفاده از یک سینک بزرگ برای شستن فقط چند مورد می شود.
اگر سینک ظرفشویی مضاعف ندارید ، می توانید از ظرف ظرف برای شستشوی ظروف ، ضدعفونی کننده سریع یا خیساندن غذای گیر کرده استفاده کنید.
حتی اگر یک سینک ظرفشویی بزرگ یا مضاعف داشته باشید ، استفاده از ظرف های ظرف باعث می شود ظرف های شما در برابر تراشه هایی که در اثر برخورد آنها با سطوح سخت تری از فولاد ضد زنگ ، سنگ یا ظروف چینی ظهور می کنند ، محافظت شوند.

برای خراش دادن بقایای غذا وقت بگذارید
اگر بعد از غذا یا میان وعده قصد شستن ظرفها را ندارید ، یک ثانیه زمان لازم را بکشید تا بقیه قسمت های بشقاب ها ، قابلمه ها یا تابه هایی را که مواد زائد را درون سطل زباله می اندازد ، از بین ببرید. برای جلوگیری از خراشیدن از کاردک لاستیکی استفاده کنید و تخلیه ظرفشویی یا دفع زباله را مسدود نکنید. با گذاشتن چربی در دفع ، لوله ها با سرد شدن و جمع شدن چربی ها مسدود می شوند.


مایع ظرفشویی خوبی تهیه کنید و از آن به روش صحیح استفاده کنید
چرا سخت تر از آنچه که مجبور هستید کار کنید؟ استفاده از مایع ظرفشویی مناسب می تواند نظافت ظروف را بسیار آسان کند. یکی را با غلظت زیاد سورفاکتانتها - سولفاتهای آلکیل اتر - انتخاب کنید که مواد غذایی را از سطح ظرف بلند کرده و در آب ظرف ، حلالهایی مانند الکلهایی که چربی را تجزیه می کنند و مواد ضد باکتری مانند اسیدهای لاکتیک را معلق کند. این مواد شوینده معمولاً قیمت خرید بالاتری دارند ، اما اکثر آنها غلیظ نیز هستند و به اندازه مارک های چانه زنی حاوی آب نیستند بنابراین مجبور نیستید برای عبور از همه ظروف خود به اندازه کافی استفاده کنید.

یک مثال عالی برای استفاده از شوینده خوب به روش صحیح ، اسپری Dawn Powerwash است که برای تمیز کردن ظروف کثیف به آب (به جز شستشو) احتیاج ندارد. همیشه یک لحظه به خواندن برچسب اختصاص دهید!

از بهترین ابزارها برای کار استفاده کنید
اسفنجی تهیه کنید که علاوه بر طرف نرم تر ، دارای نوعی سطح شستشو مانند موهای توری یا نایلونی باشد. شما به آن نیاز دارید و هر مارکی را که انتخاب می کنید ، اغلب آن را با محلول ضد عفونی کننده تمیز کرده و مرتباً جایگزین کنید. اسفنج محل تولید باکتری است.

دستکش های ظرفشویی ممکن است قدیمی به نظر برسند ، اما هم به شما کمک می کنند ظرف های لغزنده را محکم نگه دارید و هم از دست ها محافظت می کنید. در صورت استفاده از دستکش ، می توانید از آب گرم تری استفاده کنید که به تمیز شدن ظروف نیز کمک می کند. اگر داخل دستکش ها بوی کمی بد بو می دهند ، بین موارد استفاده مقداری جوش شیرین بپاشید.

آرامش و خیساندن را بیاموزید
اجازه دهید ظرفها برای روزها خیس بخورند بهترین حالت نیست ، اما بگذارید چند دقیقه در مایع ظرفشویی و محلول آب خیس بخورد کاملاً مناسب است. این به مواد فعال کننده سطح و حلال ها زمان می دهد تا خاک را شل کنند و کار شما را آسان می کند.

زمانی که آب گرم نمی خواهید
ظروف را باید در داغترین آبی که می توانید استفاده کنید شسته و شستشو دهید. یک استثنا dishes غذاهایی است که در محصولات لبنی یا غذاهای نشاسته ای پوشانده شده اند. برای اینها ، با آبکشی آب سرد شروع کنید تا ذرات غذا از بین برود. گرما می تواند آنها را حتی بیشتر چسبناک کند.

به ترتیب صحیح بشویید
همیشه شستن ظروف را با حداقل کثیف ترین و چربترین قطعات ، معمولاً ظروف شیشه ای شروع کنید. سپس ظروف ، بشقاب ها و ظرف ها را بخورید و قابلمه ها و قابلمه ها را برای آخر وقت ذخیره کنید. برای تکمیل کار شاید لازم باشد کمی مایع ظرفشویی و آب داغ اضافه کنید.

بنابراین ، شما سس را سوزاندید
اتفاق می افتد غذای سوخته یا گریس پخته شده بزرگترین مشکل ظرفشویی ظرفشویی است. اگر غذا واقعاً گیر کرده است ، قابلمه کثیف را با آب داغ و شوینده پودر شده ماشین ظرفشویی پر کنید. مخلوط را بجوشانید و سپس قابلمه را از عنصر گرم کن خارج کرده و اجازه دهید حداقل برای یک ساعت خیس بخورد.

برای یک ظرف قابلمه با غذای پخته شده ، پودر ظرفشویی خشک را درون ظرف بپاشید. به ظرف تابه آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید خیس بخورد. بعد از خیساندن ، با کفگیر لاستیکی کناره ها و قسمت پایین آن را خراشیده تا ذرات شل شده از بین برود و سپس طبق معمول بشویید.

اگر آثار علائم سوخته روی پوشش های نچسب مانند ظروف سرامیکی باقی مانده است ، ظرف را با آب سرد و سه قاشق غذاخوری نمک پر کنید. بگذارید تابه یک شب خیس بخورد و سپس محلول را به آرامی بجوشانید. ظرف را طبق معمول بشویید.

ظروف تمیز خود را کاملاً خشک کنید
از ظرفشویی ظرف برای تمیز نگه داشتن ظروف تمیز و مرطوب خود استفاده کنید. می توانید بگذارید تا در هوا خشک شوند و یا با خشک شدن با یک پارچه میکروفیبر بدون پرز تمام شوند.

  • ۹۹/۰۶/۳۱
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی