در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

پس از یک حرکت ، آشپزخانه باید اولین اتاقی باشد که بسته بندی نمی شود تا بتوانید وعده های غذایی را شروع کنید. فضا باید عملیاتی ، منظم و راحت باشد. این می تواند برای فضاهای کوچک آشپزخانه یا برای آشپزخانه هایی که فضای پیشخوان کمی دارند و یا فضای ذخیره سازی کمی دارند دشوار باشد.


آشپزخانه را آماده کنید
اگر در حال انتقال به خانه جدید هستید ، احتمال زیادی وجود دارد که به درستی تمیز نشده باشد. قبل از اینکه هر چیزی را از جعبه های خود بیرون بیاورید ، به آشپزخانه جدید خود نظافت خوبی بدهید.


به مکانهایی که می خواهید ظروف ، کارد و چنگال ، لیوان و قابلمه ها را در آن قرار دهید تمرکز کنید. در صورت امکان ، از کاغذ تماسی برای ایجاد سطحی تازه و آسان برای پاک کردن در قفسه ها و داخل کشوها استفاده کنید. مطمئن شوید که میزهای میز و سینک ظرفشویی شما نیز تمیز است.

اگر هنوز چنین کاری نکرده اید ، کمی وقت بگذارید تا فضای آشپزخانه را جابجا کنید. خود را تصور کنید که کارهای معمول خود را انجام می دهید. به طور معمول برای تمیز کردن لوازم ، مواد اولیه انبار ، قابلمه ها ، ماهیتابه ها ، یا چاقوها به کجا می رسید؟ با گشت و گذار در چند پروژه آشپزخانه معمولی ، درک بهتری از اینکه چه کالاهایی باید به کجا بروند ، خواهید یافت.

جعبه های خود را جمع کنید
اگر جعبه را با دقت برچسب زده اید تا محتوای آن را منعکس کند ، باید ایده خوبی در مورد آنچه در هر جعبه است ، داشته باشید. اگر مطمئن نیستید ، هرکدام را مرتب کنید ، وسایل بزرگتر را باز کنید و آنچه را برای مرتب سازی و سازماندهی در اختیار دارید قرار دهید. ابتدا لازم است این کار را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که وقتی کالایی را در کمد یا کشو قرار می دهید ، دیگر مجبور نیستید آن را جابجا کنید.


شروع به باز کردن بسته بندی کنید
از آنجا که سینک محلی است که بیشترین استفاده را می کند ، در حالی که اجاق گاز دوم است ، فضای کمد و کشوی اطراف سینک ظرفشویی و اجاق گاز را ارزیابی کنید. به مناطق ذخیره سازی که نزدیکترین و در دسترس ترین مکانها هستند توجه داشته باشید ، به خاطر داشته باشید که دسترسی به هر چیزی که بسیار بالاتر از سطح چشم باشد ذخیره می شود.


بسته بندی ضروری ترین وسایل ، مواردی را که هر روز استفاده می کنید ، شروع کنید و آنها را به ترتیب نزولی در مکانهای قابل دسترسی قرار دهید. به عنوان مثال ، چندین بار در روز به کارد و چنگال دسترسی پیدا می شود ، بنابراین کارد و چنگال را بلافاصله در کشوی سمت راست ظرفشویی قرار دهید (اگر راست دست هستید) ، سپس دستمال های دست ساز و پارچه ها را در کشوی بعدی قرار دهید ، سپس شاید دستورالعمل های کتاب خود را در زیر کشوی زیر حوله ها قرار دهید.

وسایل خود را بر اساس دفعات استفاده مرتب کنید
روش مرتب سازی که قبلاً توضیح داده شد در مورد فضای کمد نیز صدق می کند. بشقاب ها ، فنجان ها ، لیوان ها و کاسه های غلات که هر روز مورد استفاده قرار می گیرند باید در قفسه هایی قرار بگیرند که در سطح چشم یا پایین تر باشند. از آنجا که شیشه ها بیشتر از بشقاب استفاده می شوند ، می توان آنها را در کمد نزدیک ظرفشویی در سطح چشم قرار داد تا از سهولت استفاده در آنها استفاده شود. وسایلی را که کمتر استفاده می کنید می توانید در پشت مواردی که بیشتر استفاده می شود یا در قفسه ای بالاتر از آن قرار دهید.

قابلمه ها و قابلمه ها باید به همراه درب آنها در نزدیکی اجاق گاز نگهداری شوند. همچنین می توانید از کشوی زیر اجاق گاز برای وسایل بزرگتری که ممکن است هر روز از آنها استفاده نکنید ، مانند صفحات پخت ، تابه های برشته ، یا ظرف های قابلمه استفاده کنید.

وسایلی را که روزانه استفاده نمی شوند در کمدهای بالای یخچال یا اجاق گاز ذخیره کنید. وسایل سنگین تر باید در قفسه های نزدیک زمین نگهداری شوند. دسترسی به آنها راحت تر خواهد بود و دیگر نیازی به نگرانی در مورد سقوط آنها نخواهید داشت.

مواد سمی را در مناطق صعب العبور نگه دارید. اگر فرزند خردسال دارید ، تمام وسایل تمیزکاری را در کمدهایی که بالا هستند ، دور از دسترس آنها نگه دارید. در غیر این صورت می توان صابون ها ، شوینده ها و مواد تمیز کننده را در زیر سینک ظرفشویی نگه داشت.

اگر فرزند خردسال دارید ، ممکن است اطمینان داشته باشید که بعضی از اشیا — خاص - مانند لیوان ها و بشقاب های پلاستیکی - به راحتی قابل دسترسی هستند در حالی که دستیابی به وسایل شکننده تر دشوار است. اگر یک فرد بزرگسال در خانه شما کوتاه است یا از ویلچر یا واکر استفاده می کند ، اطمینان حاصل کنید که می تواند به وسایل مورد نیاز خود برسد.

موارد نادر استفاده شده را سازماندهی کنید
ظروف خوب ، ظروف چینی و سایر موارد خاص را می توان در کابینت چینی ، میز بوفه یا در کمدهایی که دسترسی به آنها دشوارتر است ، نگهداری کرد. در بعضی از آشپزخانه ها ، کابینت های بسیار بلند فضای ذخیره سازی را فراهم می کنند که تنها با چهارپایه می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. نگهداری وسایل شکننده در منطقه ای دور از محل ، ایمنی آنها را تضمین می کند.

شربت خانه خود را سازماندهی کنید
کنسروها و مواد غذایی خشک را در گنجه انبار یا فضای مشابهی که از ظروف ، قابلمه ها و قابلمه ها جدا باشد نگهداری کنید. ادویه ها را می توان نزدیک اجاق گاز نگه داشت. ممکن است فضای کشو را برای ادویه جات ترجیح دهید. برچسب زدن به بالای شیشه ها به شما امکان می دهد تا به سرعت ادویه مورد نیاز خود را اسکن کنید. گزینه های دیگر چرخ دستی های ادویه ای است که روی پیشخوان می نشیند یا قفسه هایی که بالای اجاق گاز آویزان هستند. فقط به یاد داشته باشید که ادویه ها برای حفظ طراوت و شادابی باید در یک مکان خشک و خنک نگهداری شوند.

سازماندهی مجدد در صورت نیاز
بعد از اینکه چند هفته را در خانه خود گذراندید ، احتمالاً یک روال معمول برای پخت و پز ، سرو و خوردن وعده های غذایی ایجاد خواهید کرد. پس از اینکه با انجام کارهای روزمره احساس راحتی کردید ، بررسی کنید تا مطمئن شوید که دور اول سازمان شما به خوبی کار کرده است. آیا واقعاً قادر به رسیدن به هر آنچه نیاز دارید هستید؟ آیا یک کشوی به اندازه کافی بزرگ برای وسایل آشپزخانه خود انتخاب کرده اید یا اینکه سرریز هستند؟ در صورت لزوم دوباره سازماندهی کنید تا مطمئن شوید آشپزخانه شما برای شما و خانواده شما مناسب است.

  • ۹۹/۰۶/۳۰
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی