در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

چگونه تابه های قطره ای اجاق گاز را تمیز کنیم
در حالی که یک گلدان تماشا شده ممکن است هرگز جوش نیاید ، پشت خود را برگردانید تا جوش بیاید! به همین دلیل اجاق های دارای مشعل برقی یا گازی در زیر واحد گرمایشی قابلمه های قطره ای دارند تا همه آن نشت و قطره ها را بگیرید. متأسفانه ، وقتی حرارت زیاد و مواد غذایی ریخته شده را ترکیب می کنید ، غذا معمولاً می سوزد و برداشتن آن را دشوار می کند.


ما سه روش را برای تمیز کردن قابلمه های قطره ای آزمایش کرده ایم - از روش هایی با ریختن کوچک ، تازه به روش هایی که به نظر نمی رسد قابل نجات باشد - فقط با استفاده از چند محصول تمیز کننده خانگی.


تابه های قطره ای اجاق گاز را چند بار تمیز کنید
در حالت ایده آل ، ظرف های قطره ای باید پس از هر بار استفاده از مشعل اجاق گاز تمیز شوند. با مقابله با نشت و پاشش در هنگام تازه بودن ، قابلمه های قطره ای به راحتی تمیز می شوند. واقع بینانه ، اگر روزانه غذا تهیه می کنید ، به صورت ماهانه یا در صورت لزوم هنگام مشاهده لکه ها ، به قابلمه های قطره ای تمیز کنید. اجازه می دهد تا ذرات غذا و چربی روی ظرف های قطره ای جمع شود ، می تواند باعث سیگار کشیدن و حتی آتش سوزی شود.


قبل از اینکه شروع کنی
هنگام تمیز کردن هر نوع قطره قطره قطره یا اجاق گاز اجاق گاز ، همیشه قبل از برداشتن قطعات اجازه دهید تا مشعل ها کاملاً سرد شوند. به چگونگی سازگاری اجزا توجه کنید تا بتوانید به ترتیب صحیح آنها را تعویض کنید.

آنچه شما نیاز دارید
تجهیزات / ابزارها
سینک یا سطل
پد تمیز کردن پلاستیک
اسفنجی
پارچه میکروفیبر
دستکش لاستیکی (اختیاری)
مواد
مایع ظرفشویی با چربی گیر
سرکه سفید مقطر
جوش شیرین
آمونیاک خانگی
اسفنج ملامینه (آقای پاک کن پاک کن)
کیسه های پلاستیکی قابل جداسازی یک گالنی
دستورالعمل ها
چگونه تابه های قطره ای را با مایع ظرفشویی تمیز کنیم
این روش برای نشت و ترشحات تازه خوب کار می کند.


نکته
قابلمه های قطره ای و حلقه های تزئینی کروم قابل جابجایی که فقط به آرامی کثیف شده اند با قرار دادن آنها در بالای صفحه ماشین ظرفشویی اتوماتیک تمیز می شوند.

قابلمه ها و اجزای قطره ای را بردارید
هنگامی که نشت رخ داد ، ظرف قطره ای و هر حلقه تزئینی جداگانه را بردارید.


یک راه حل تمیز کردن ایجاد کنید
یک سینک ظرفشویی را با آب گرم پر کنید و چند قطره از مواد شوینده خوب ظرفشویی که شامل یک ماده برش دهنده چربی است اضافه کنید.


خیس ، پاک ، شستشو و خشک کنید
قابلمه های قطره ای و سایر اجزای قابل جدا شدن را در آب صابون قرار دهید. اجازه دهید حداقل 10 دقیقه خیس شوند. با اسفنج یا پارچه ظرف را پاک کنید. اگر برای از بین بردن لکه ها مشکل است ، از اسفنج ملامینه (Mr. Clean Eraser) استفاده کنید تا مواد غذایی را به راحتی پاک کنید.

ظرف قطره ای را در آب داغ بشویید و با یک پارچه میکروفیبر خشک کنید.

قطره های قابلمه را دوباره نصب کنید
قابلمه های قطره ای را زیر مشعل ها جایگزین کنید و مطمئن شوید که آنها به راحتی در جای خود قرار گرفته اند.

چگونه تابه ها را با سرکه و جوش شیرین تمیز کنید
اگر آب صابون باعث تجمع غذا نمی شود از این روش استفاده کنید.

درب قابلمه ها و قطعات را بردارید
وقتی اجاق گاز خنک شد ، قابلمه های قطره ای را بردارید. آنها را از طریق سطل آشغال تکان دهید تا ذرات سوزانده شده از بین بروند. زمان خوبی برای بررسی اینکه آیا نشت مواد غذایی به بالای اجاق گاز سرریز شده است یا خیر. همچنین احتمالاً به تمیزکاری نیاز دارد.

در آب گرم و صابونی خیس کنید
یک سینک ظرف یا یک سطل را با آب گرم و چند قطره مایع ظرفشویی پر کنید تا قابلمه های قطره ای کاملاً پوشانده شود. به آنها اجازه دهید به مدت 15 دقیقه خیس شوند.

در سرکه غوطه ور شوید
آب گرم و صابون را تخلیه یا خالی کنید. سرکه سفید مقطر را به اندازه ای اضافه کنید که قابلمه های قطره ای را کاملا بپوشاند و اجازه دهید 30 دقیقه خیس بخورد.

اسکراب با جوش شیرین
محلول را با مقدار زیادی جوش شیرین بپاشید. با واکنش جوش شیرین با اسید سرکه ، کمی گازدار خواهد شد. بگذارید مخلوط حداقل 15 دقیقه کار کند. با استفاده از یک اسکرابر پلاستیکی ماهی تابه ها را بپاشید که روی جوش شیرین اضافی در مناطقی که لکه های آن سخت است پاک شود.

بشویید ، خشک کنید و جایگزین کنید
قابلمه های قطره ای را با آب داغ بشویید و با پارچه میکروفیبر خشک کنید. همه اجزای موجود در اجاق گاز را جایگزین کنید.

  • ۹۹/۰۶/۲۷
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی