در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

تا به حال به وسایلی که تقریباً هر روز از آنها استفاده می کنید فکر دیگری کرده اید؟ مطمئناً متوجه می شوید که آیا آنها واقعاً بد عمل نمی کنند یا بو نمی دهند. اما اگر آنها را مرتباً تمیز کنید تا باکتریها و آلودگی هایی را کاهش دهد که عملکرد را کند می کند ، این اسب های کار گران قیمت می توانند بهتر کار کنند و ماندگاری بیشتری داشته باشند.


یخچال خود را هر 3 ماه تمیز کنید
با پاک کردن نشتی ها در صورت بروز و پاک کردن دستگیره ها و کنترل های توزیع کننده ، با تمیز کردن مواد ضدعفونی کننده ، پاک سازی یخچال و فریزر را برای از بین بردن باکتری ها از دست های مختلف ، آسان تر کنید. چند بار در هفته ، برای جلوگیری از رشد کپک و کپک که به سرعت پخش می شود ، چند دقیقه وقت بگذارید تا مواد غذایی را که باید ریخته شود بررسی کنید.


برای تمیزکاری کامل یخچال را هر سه ماه کاملاً از مواد غذایی ، قفسه ها و سطل های سطل خالی کنید. هر چیزی را که از اوج خود گذشته است دور بیندازید. محلول یک قاشق چای خوری صابون ظرفشویی مایع و آب داغ یک چهارم را مخلوط کنید. برای پاک کردن فضای داخلی ، از یک اسفنج یا پارچه میکرو الیاف تمیز استفاده کنید ، و به هر گونه ریختن توجه بیشتری کنید. سپس سطوح را با یک پارچه خشک تمیز پاک کنید.

قفسه ها و سطل های زباله را با همان مواد شوینده و محلول آب گرم بشویید. قبل از قرار دادن مجدد در یخچال ، آنها را خوب بشویید و خشک کنید. همراه غذا ، یک جعبه جوش شیرین جدید و باز شده اضافه کنید تا به جذب بو کمک کند و کارتان تمام شد.


اگر محفظه فریزر خود یخ زدایی دارید ، همان مراحل تمیزکاری را دنبال کنید. برای یخچال فریزر ، توصیه های سازنده را در مورد یخ زدایی و تمیز کردن دنبال کنید.


حالا که داخل آن تمیز است ، یخچال را از برق بکشید ، آن را از دیوار دور کنید و پشت و زیر آن را جارو برقی کنید. برای رسیدن به هر شکاف ممکن است لازم باشد یک پوشش منفذ را بردارید. اگر سیم پیچ ها و فن ها با گرد و غبار پوشانده شده باشند ، یخچال و فریزر برای خنک نگه داشتن شرایط باید بیشتر کار کند.


تمیز کردن فضای بیرونی یخچال با محلول سرکه
صنوبر / کوری لیوینگستون
یکبار در ماه ماشین ظرفشویی را تمیز کنید
ماشین ظرفشویی خود را ماهانه یک بار با سرکه و جوش شیرین تمیز کنید تا خوب کار کند. با یک ماشین ظرفشویی خالی ، قفسه زیرین را برداشته و صافی تخلیه و تلگراف مواد شوینده را از نظر وجود هرگونه زباله بررسی کنید. صافی را با برس نرم و تمیز تمیز کرده و قفسه را تعویض کنید. یک کاسه شیشه ای را با یک فنجان سرکه سفید مقطر پر کنید و آن را روی قفسه بالایی قرار دهید. چرخه شستشوی آب گرم را اجرا کنید اما از چرخه خشک شدن صرف نظر کنید. ماشین ظرفشویی را باز کنید و در یک فنجان جوش شیرین در امتداد کف ماشین ظرفشویی بپاشید. یک چرخه آب گرم و کوتاه دیگر اجرا کنید.


فضای داخلی ماشین ظرفشویی شما اکنون عاری از چربی و بو است و باید یک ماه دیگر از آن استفاده کنید. حداقل سالی یک بار یا اگر ماشین ظرفشویی شما به خوبی تمیز نمی کند ، برای انجام تمیزکاری دقیق تری وقت بگذارید.


تمیز کردن نمای بیرونی ماشین ظرفشویی
صنوبر / مارگوت کاوین
به دفع زباله ها هر هفته تمیز کنید
حتی با وجود کل آب که از طریق زباله دفع می شود ، باز هم به یک تمیزکاری هفتگی نیاز دارد تا بوها را از بین ببرد. در حالی که آسیاب کردن چند پوست مرکبات می تواند عطر خوبی به شما اضافه کند ، آنها در واقع کار تمیز کردن خوبی ندارند ، اما یک راه سریع برای تمیز کردن مواد زائد وجود دارد:

با خالی شدن دفع ، با ریختن 1/2 فنجان جوش شیرین و سپس آهسته افزودن 1/2 فنجان سرکه سفید مقطر ، یک کف تمیز کننده ایجاد کنید. این ترکیب کف می شود و به هر شکاف می رسد. از درپوش سینک ظرفشویی استفاده کنید تا کف داخل آن به دام بیفتد. وقتی گازگرفتگی متوقف شد ، با آب گرم شستشو دهید. اگر سینک ظرفشویی مضاعف دارید ، هر دو تخلیه را همزمان انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ریختن سرکه در یک دفع زباله
صنوبر / لیسی جانسون
یک آشپزخانه و اجاق گاز را به صورت فصلی تمیز کنید
درست مانند یخچال و فریزر ، اگر بلافاصله نشت و پارچه را پاک کنید ، مجبور به انجام تمیز کردن سنگین نخواهید شد. هم میزهای آشپز صاف و هم آنهایی که مشعل دارند با صابون ظرفشویی ملایم و محلول آب گرم تمیز می شوند. هرگز از تمیزکننده های خشن یا اسکرابر فلزی استفاده نکنید که می تواند باعث خاتمه کار شود. کاردک پلاستیکی برای از بین بردن غذای سفت شده بهترین عملکرد را دارد.

اگر صفحه آشپزخانه دارای تابه های آب یا مشبک بر روی مشعل های گازی باشد ، می توانند در برابر یک شستشوی سنگین مقاومت کنند و باید ماهانه تمیز شوند. اگر اجازه دهید تابه های قطره ای قبل از مالش با پشم استیل یا برس سفت ، اجازه دهید ظرف های قطره ای در محلول چربی زدایی و آب داغ حدود 30 دقیقه خیس بخورند ، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

کوره ها باید به صورت فصلی تمیز شوند. بهترین زمان برای تمیز کردن بعد از یک ماراتن بزرگ برای پخت و پز تعطیلات است ، نه قبل از آن! اگر فر خود تمیز است ، دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. برای اجاق های معمولی که خیلی کثیف نیستند ، از یک خمیر جوش شیرین و آب به عنوان مواد ساینده و چربی ملایم استفاده کنید. برای خرابکاری های پخته شده ، به یک تمیزکننده تجاری اجاق گاز اعتماد کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

تمیز کردن داخل کوره
صنوبر / تیلور نبریجا
تمیز کردن آسان هفتگی مایکروویو
مایکروویوها به راحتی تمیز می شوند ، شما باید این کار را هفتگی انجام دهید تا بعداً از یک کار بزرگ جلوگیری کنید. کافی است یک کاسه مایکروویو را با یک فنجان آب پر کنید. اگر مایکروویو بوی زیادی دارد می توانید چند برش لیمو اضافه کنید. مایکروویو را روشن کرده و آب را به جوش آورید. سپس بگذارید حداقل پنج دقیقه دیگر داخل آن بماند. درب را باز کنید و با استفاده از یک پارچه مرطوب هر سطح را پاک کنید.

  • ۹۹/۰۶/۲۴
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی