در آشپزخانه‌تان با خیالی آسوده آشپزی کنید

  • ۰
  • ۰

چگونه یک سینک آشپزخانه را انتخاب کنیم

سینک آشپزخانه جایی نیست که فرد دوست دارد بیشتر وقت خود را در حین کار در آشپزخانه بگذراند. اما ، این یک ضرورت است ، باید به روش درست انتخاب شود. انتخاب سینک نه تنها فضای داخلی را شامل می شود بلکه به کاربرد آن نیز بستگی دارد. دامنه عظیمی در بازار برای انتخاب وجود دارد که می تواند هر کسی را سردرگم کند و به خرید اشتباه یک سینک ختم شود. ما به فاکتورهای مختلفی که قبل از انتخاب سینک ظرفشویی باید فکر کنیم ، خواهیم پرداخت.

1) اندازه سینک
وقتی اندازه را در نظر بگیریم ، اساساً به دو بخش یعنی بزرگ یا کوچک تقسیم می شود. سپس این اندازه های کوچک و بزرگ دارای چندین زیر مجموعه برای انتخاب هستند. با توجه به فضای موجود در آشپزخانه ، نوع استفاده از سینک و نوع نصب مورد نیاز ، می توان اندازه آن را تعیین کرد. بگویید اگر از سینک ظرفشویی برای شستن ظرف استفاده نمی کنید ، نیاز به هدر رفتن فضای ارزشمند آشپزخانه برای نصب یک سینک بزرگ در آن چیست؟ قبل از تصمیم گیری در مورد اندازه سینک ، سبک زندگی خود را در نظر بگیرید.
2) شکل سینک
هنگامی که شما با چه اندازه می خواهید با آن مشخص شوید ، شکل بعدی سینک می آید. شکل سینک را می توان در مورد استفاده و همچنین در مورد آنچه در فضای داخلی قرار دارد ، تصمیم گیری کرد. اشکال مختلفی وجود دارد که می توان از مستطیل ، گرد ، لبه های گرد و سینک های مزرعه انتخاب کرد. سینک های مزرعه به شکل مستطیل شکل و دارای لبه های خمیده هستند. اینها با تنوع بسیار محدودی همراه هستند و جلوه ای پرنعمت به آشپزخانه شما می بخشد.


3) انتخاب مواد سینک
چندین ماده وجود دارد که یک سینک آشپزخانه از آن ساخته شده است. متداول ترین نوع سینک از جنس استنلس استیل است که به دلیل نگهداری کمتر و فرآیند تمیز کردن آسان ، بیشتر مردم آن را ترجیح می دهند. نکته مثبت آن این است که متناسب با انواع طرح های آشپزخانه است. انواع دیگر سینک ها هستند
سینک گرانیت
  این سینک ها با دوام و بسیار مقاوم هستند. اینها جلوه ای جذاب به یک روز مدرن و آشپزخانه معاصر می بخشد. مردم آن را خیلی دوست ندارند به دلیل ظاهر دنده ای آن ، اما با انتخاب گرانیت تک رنگ می توان این را مرتب کرد. سینک گرانیتی در برابر خراش ، نشان و لکه های آب مقاوم است.
سینک سنگ طبیعی
  این سینک ها بسیار زیبا و شیک به نظر می رسند اما به نگهداری بسیار بالایی احتیاج دارند. اینها نه در برابر خراشها و علائم مقاومت می کنند و نه همه در دسترس هستند. همچنین به مواد تمیز کننده مخصوصی نیز نیاز دارد.
سینک چینی
  چنین سینک ظرفشویی ها در حمام محبوب تر از آشپزخانه ها هستند. چنین سینک ها سایه عتیقه ای می دهند و به هر تعداد رنگ دلخواه خود در دسترس هستند.
4) پیکربندی سینک
ویژگی بعدی که باید در نظر بگیرید تعداد کاسه های سینک بسته به نیاز شما خواهد بود. متداول ترین آنها سینک ظرفی منفرد است که ابزار تمام عیار آن را به خودی خود توضیح می دهد. این شکل و اندازه های مختلفی را برای انتخاب خود به شما می دهد. این بهترین سینک برای یک آشپزخانه کوچک است. نوع دیگر سینک ظرفشویی دو کاسه ای است. چنین سینک ظرفشویی گزینه ای چند منظوره برای شستشو ، خشک کردن و آماده سازی در یک سینک را به طور کلی فراهم می کند. چنین سینکها همچنین تنوع یک کاسه بزرگ و یک کاسه کوچک یا دو کاسه به اندازه مساوی را ایجاد می کنند. حتی می توانید در یک آشپزخانه به دنبال دو کاسه مجزا بروید. این بستگی به این دارد که چند بار از آن استفاده می کنید و برای چه هدفی استفاده می کنید.
5) نوع نصب
آخرین عاملی که باید در نظر گرفته شود نوع نصب مورد نظر شما در آشپزخانه است. می توانید یک سینک ظرفشویی نصب شده داشته باشید. در اینجا سینک ظرفی مانند قفسه روی قفسه آشپزخانه نگهداری می شود. رینگ های خود را برای پشتیبانی از آن دارد. اینها متداول ترین نوع سینک ظرفشویی است و نصب آنها آسان است. نوع بعدی نصب در زیر سینک نصب شده است. چنین سینک ظرفشویی به قسمت زیرین کانتر متصل است. لبه آن قابل رویت نیست و همچنین در صورت مقایسه با سینک های سوار شده فضای کمتری را اشغال می کند. این سینک های گران قیمت هستند و همچنین تمیز کردن آنها آسان است. نوع دیگر نصب سینک ظرفشویی است. این گرانترین سینک ها هستند و شیک ترین به نظر می رسند. میز کانتر برای سینک و همچنین آشپزخانه یکسان است و لبه های قابل مشاهده ای پیدا نمی شود. قبل از تصمیم گیری نهایی ، همیشه توصیه می شود از یک نمایشگاه دیدن کنید و از ظاهر و عملکرد آن آگاهی کسب کنید.

  • ۹۹/۰۳/۲۰
  • آشپزخانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی